Inlägg från: Anonym (Peter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Peter)

Manshatet fortsätter.

Jag förstår inte vad en del (inte alla ) män blir upprörda över.
    Reklamen visar på förhållanden som går att rätta till så folk slipper må dåligt, hur blir man kränkt av det?
    (Hade diskussionen gällt det cyniska i att företaget lägger fram självklarheter och tjänar pengar på det hade jag förstått det, men att bli kränkt över påpekandet att alla kan få samhället att se bättre ut?)

• Anonym (Peter)
    Anonym (Intr) skrev 2019-01-24 21:35:58 följande:

Jag håller med, jag bad om ursäkt till min frus pojkvän precis.
    Om jag fortsätter att gynna Gillette kommer jag få massera och värma upp honom innan han ska tillfredsställa min fru. 

Jag förstår inte vad Gillette har med det du skriver att göra?
  • Anonym (Peter)
    Lånehajen skrev 2019-01-24 21:40:59 följande:
    Vad är positivt med att måla upp en bild av att de flesta män inte förstår att man inte ska bete sig illa mot kvinnor på olika sätt? För det är exakt vad det här klippet gör. Annars hade inte det huvudsakliga budskapet varit att män ska förbättra sig och att bara vissa män har förstått att man inte ska trakassera kvinnor sexuellt eller på annat sätt. Problemet ligger inte i att man väljer att lyfta det här ämnet utan på det sätt man gör det rent praktiskt.
    Den målar inte upp en bild av att de flesta män beter sig illa utan att förstå det. Den påvisar att vi alla har del i att göra samhället bättre.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Intr) skrev 2019-01-24 21:58:23 följande:
    Förstår du fortfarande inte tolkningen som majoriteten av tittare har?
    ;De generaliserar män som förtryckare där endast ett fåtal män förstår att man inte ska bete sig illa. Budskapet är ju något så uppenbart att det rent av är en förolämpning mot män som grupp.
    Det är politiskt, liberalfeministisk propaganda för att få stöd av en minoritet.
    Jag håller inte ens med om att majoriteten gör den tolkningen.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Intr) skrev 2019-01-24 21:58:23 följande:
    Det är politiskt, liberalfeministisk propaganda för att få stöd av en minoritet.
    Vilka tänker du på här? Reklam vänder sig oftast till flertal snarare än minoriteter, det är liksom inte bra för siffrorna.
Svar på tråden Manshatet fortsätter.