• Tihi

Manshatet fortsätter.

Anonym (Marlene) skrev 2019-01-24 08:18:21 följande:
    Jag kan inte se videon. Men "Is that the best you can do"? Syftar kanske till att män i regel inte fixar till sig?

En kvinna lägger generellt mycket tid och pengar på sitt utseende  när mannen bara kammar (eventuellt tar i lite vax) och (eventuellt) rakar sig. Klart att kvinnor blir "awsome" och män blir... ja-kammade och eventuellt rakade... Finns inte så mycket awsome i det som män gör för att förbättra sitt utseende kanske? De förstärker inte det positiva och döljer inte det negativa. Resultatet blir därefter...

Jämför man män i filmer och män i verkligheten så ser ju män i filmer bättre ut och det finns en anledning- det ligger mycket tid bakom. Det är tid som män skulle kunna lägga på sig själva för att göra sig attraktiva för sin partner och andra, så som så många kvinnor gör i sin vardag och inte bara i Hollywood.

Som sagt, jag kan inte se videon. Men kanske är det detta man syftar på? En tanke som jag själv ofta tänker: att män skulle kunna vara så mycket snyggare om de bara ansträngde sig.

Det har inget med manshat att göra. Det har med så enkla saker som sexuell selektion att göra, ju snyggare någon är desto snyggare är den (såklart) och det är väl det som reklamen försöker inpränta.

Man kan välja att se det som ett tips, upplysning eller ögonöppnare. Jag förstår inte var hat kommer in i bilden.

Ha en bra dag :)
    Påminner mig om ett ungt par i 20-25-årsåldern som jag såg på en flygplats där dom möttes upp. Tjejen har fina kläder och skor, har fixat håret och smink och ser jättefin ut. Killen har säckiga gamla träningsbyxor, smutsiga sneakers och en ful tröja och hade inte ens borstat håret. Där blev det så uppenbart hur tjejer försöker och killar bara skiter i sitt utseende och ändå får snygga, välvårdade tjejer. Varför kräver man som tjej inte att ens kille är på ungefär samma nivå som man själv? Skulle aldrig vara ihop med en kille som struntade i sitt utseende och då är jag långt ifrån någon primadonna själv men lite kan man ju anstränga sig för att se presentabel ut.
Svar på tråden Manshatet fortsätter.