Inlägg från: LittelG |Visa alla inlägg
  • LittelG

BF oktober 2019!

Annisennn skrev 2019-03-29 04:14:36 följande:

Jag hittar inte gruppen. Är den synlig?

Hej! Den är synlig. Prova igen! Alt. kan vi kanske bjuda in dig....? Du kanske kan skicka pm med ditt namn till Isolinde? Lite osäker på hur det funkar :) Det är i alla fall en liten, trevlig grupp som inte ska bli allför stor. Välkommen!
  • LittelG
    Etta skrev 2019-07-12 11:43:24 följande:

Alltså jag blir helt matt av alla råd om hur man ska äta och inte! Den senaste veckan har jag nåtts av råden att inte äta skuren melon, upptinade grönsaker, kalla sallader samt odlad norsk lax. Nu i semestertider är det ju en mardröm att försöka äta rätt på caféer och restauranger, ofta kan man ju välja på sallader, mackor med rökta kött-eller fiskpålägg eller getost typ. Blir pizza resten av sommaren känner jag nu, men så ska man ju ändå äta nyttigt och varierat....

Olika länder har olika kostråd för gravida. Jag har läst igenom flera listor och tar till mig en del, men tänker att så länge jag äter relativt varierat och inte överdriver något så går det bra. Alkohol är i princip det enda jag har nolltolerans på. Ok, undviker även opastöriserade ostar, kallrökt lax m.m. men jag skulle inte bli hysterisk om jag råkade få i mig lite sådant i misstag :)
Svar på tråden BF oktober 2019!