• Svar på tråden Farligt att äta ostbågar
  • lövet2

    Dåligt för tänderna, ingen näring, fettbildande - men annars är det väl ingen fara. Jobbigt för magen om du har tendenser till magkatarr eller gallsten också.

  • Frontline
    Hårfagre skrev 2019-01-24 21:03:31 följande:
    Är det farligt att äta ett par påsar ostbågar i veckan ?
    Nopp skulle inte tro det..
    Ett par påsar är onyttigt men inte farligt och ett par ostbågar är nog inte sämre än att äta några mariekex om dagen..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (M)

    Farligt och farligt. Det är ju inte bra att äta så mycket. Inte för kroppen eller tänderna. en påse i veckan räcker väl?

  • Anonym (sasq)

    Det är ju inte direkt blåbär du stoppar i dig men farligt med någon påse i veckan/månaden är det nog inte.
    Transfetter är ju inte bra, och sen kan det ju vara fråga om kalorierna också beroende på hur övrigt energiintag ser ut. Om det i längden leder till övervikt kan det vara "farligt" men då är det ju inte ostbågarna i sig nödvändigtvis som är problemet.

  • Anonym (M)
    Hårfagre skrev 2019-01-25 18:53:15 följande:

    Jag äter nästan aldrig godis, men just ostbågar och chips är min last :/


    Men du måste ju kunna begränsa dig? Ät 1-2 påsar på helgen.
  • Aniiee
    Anonym (M) skrev 2019-01-25 19:01:05 följande:
    Men du måste ju kunna begränsa dig? Ät 1-2 påsar på helgen.
    Skit samma om man äter 2 påsar på lördag och söndag eller onsdag och fredag.

    Vad är det med svenskar och denna "allt på helgen"-hysteri?
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (M)
    Aniiee skrev 2019-01-25 20:13:00 följande:

    Skit samma om man äter 2 påsar på lördag och söndag eller onsdag och fredag.

    Vad är det med svenskar och denna "allt på helgen"-hysteri?


    Det var inte min poäng, utan antal dagar. De flesta vill dock göra det extra festligt på helgerna, vilket brukar innebära att äta sötsaker. Så är de flesta uppväxta liksom...
  • Anonym (Az)

    Hej!

    Jag undrar om någon vet ifall det finn akrymalid i ostbågar. De farliga ämnet som finns i chips. Har letat runt men inte funnit något svar.

    Potatisen tillsammans med socker gör att akrymalid tillverkas, kortfattat. Ostbågar görs av majs och då borde det inte finnas där, MEN samtidigt finns akrymalid i linnschips som då heller inte är av potatis utan av linser. Så vet någon snälla svara!

Svar på tråden Farligt att äta ostbågar