Samhall? Om man säger upp sig eller ser till att man får sparken?
Om man säger upp sitt fasta jobb på samhall eller ser till att man får sparken från samhall får man hjälp av arbetsförmedlingen att hitta nytt jobb ellerdylikgt?
Om man säger upp sitt fasta jobb på samhall eller ser till att man får sparken från samhall får man hjälp av arbetsförmedlingen att hitta nytt jobb ellerdylikgt?
För att samhall ska ju vara sista utvägen och via samhall ska man få övergång till vanliga arbetsmarknaden men d3t händer ju aldrig.
Att hitta jobb är till största del ens eget ansvar, AF kan ev vara behjälplig när du hittat nått.
Att hitta jobb är till största del ens eget ansvar, AF kan ev vara behjälplig när du hittat nått.
Varför inte jobba kvar medan du söker jobb? Ofta är det lättare att få ett arbete om man redan arbetar.
Ok...så om jag säger upp mig så kanske AF hjälper mig?
Förutom att du förlorar pengar och att kanske af inte hjälper dig så mycket om du själv ordnar så du får sparken, så vilka referenser kommer du få?
Att bli sparkad är ju knappast något som ser bra ut i cv, och underlättar verkligen inte att få nytt jobb.
Af delar inte ut jobb. Vad exakt är det du vill ha hjälp med? Konkretisera om det t.ex. är att skriva en ansökan, skriva ett cv med mera som du vill ha hjälp med. Vem vet de kanske kan hjälpa dig trots att du är anställd idag
Sök nytt jobb innan du säger upp dig.
Varför vill du inte jobba kvar?
Varför vill du inte jobba kvar?