• Anonym (Hejsan)

Samhall? Om man säger upp sig eller ser till att man får sparken?

Om man säger upp sitt fasta jobb på samhall eller ser till att man får sparken från samhall får man hjälp av arbetsförmedlingen att hitta nytt jobb ellerdylikgt?

• Svar på tråden Samhall? Om man säger upp sig eller ser till att man får sparken?
  • Anonym (Hejsan)

För att samhall ska ju vara sista utvägen och via samhall ska man få övergång till vanliga arbetsmarknaden men d3t händer ju aldrig.

• Ms H

Att hitta jobb är till största del ens eget ansvar, AF kan ev vara behjälplig när du hittat nått.

• Anonym (Hejsan)
    Ms H skrev 2019-01-25 06:54:29 följande:

Att hitta jobb är till största del ens eget ansvar, AF kan ev vara behjälplig när du hittat nått.

Ok...så om jag säger upp mig så kanske AF hjälper mig?
  • Mara Sara

Varför inte jobba kvar medan du söker jobb? Ofta är det lättare att få ett arbete om man redan arbetar.

• Kjell2
    Anonym (Hejsan) skrev 2019-01-25 06:12:02 följande:

Om man säger upp sitt fasta jobb på samhall eller ser till att man får sparken från samhall får man hjälp av arbetsförmedlingen att hitta nytt jobb ellerdylikgt?

Delvis straffar man ut sig om man säger upp sig eller får sparken. Risk att man kommer en bit ner på listan över de som vill ha hjälp.
  • Ms H
    Anonym (Hejsan) skrev 2019-01-25 06:59:17 följande:

Ok...så om jag säger upp mig så kanske AF hjälper mig?

Som jag skrev, du behöver hjälpa dig själv att hitta en anställning. Om det sedan finns behov när du väl har en potentiel arbetsgivare, så kan de ev hjälpa dig.

AF serverar dig inte ett jobb. Du kommer heller inte få ersättning som arbetslös på ett tag om du säger upp dig.
  • Anonym (...)

Förutom att du förlorar pengar och att kanske af inte hjälper dig så mycket om du själv ordnar så du får sparken, så vilka referenser kommer du få?

Att bli sparkad är ju knappast något som ser bra ut i cv, och underlättar verkligen inte att få nytt jobb.

Af delar inte ut jobb. Vad exakt är det du vill ha hjälp med? Konkretisera om det t.ex. är att skriva en ansökan, skriva ett cv med mera som du vill ha hjälp med. Vem vet de kanske kan hjälpa dig trots att du är anställd idag

• Anonym (X)

Varför vill du inte jobba kvar?

• Anonym (Hejsan)
    Anonym (X) skrev 2019-01-25 07:26:42 följande:

Varför vill du inte jobba kvar?

Lyssnar inte på funktionsnedsättningen tyvärr får jobb som.är för tuffa.
Svar på tråden Samhall? Om man säger upp sig eller ser till att man får sparken?