• Äldre 25 Jan 11:45
    2398 visningar
    17 svar
    17
    2398

    Tips till Möhippa

    Behöver lite tips på aktiviteter/uppdrag osv till en Möhippa. Vad gjorde ni? Bomba mig med idéer!

    Bruden är öppen för det mesta men ingenting som innebär att hon ska skämma ut sig.

    Har fått ihop lite än:

    - Samla äktenskapsråd i en bok

    - Fota sig med olika personer, föremål osv

    - Sälja något, tex godishjärtan

  • Svar på tråden Tips till Möhippa
  • Äldre 25 Jan 12:46
    #1
    -1

    Att inte göra bort sig och tvingas sälja saker på stan går inte ihop för mig. Blev tvingad till lite sånt själv och ogillade det starkt. Absolut inte klä ut henne i nån skamlig utstyrsel. Det är hemskt. 
    Har inte haft det inslaget på en enda hippa jag varit med och fixat.

    Jag föreslår att ni tar reda på vad bruden i fråga tycker om och väljer aktiviteter utefter det.
    Ex spa, show, danskurs, äta gott och ha en rolig dag med sina vänner.

  • sextio­talist
    Äldre 25 Jan 13:20
    #2
    whtevr9 skrev 2019-01-25 11:45:22 följande:

    Behöver lite tips på aktiviteter/uppdrag osv till en Möhippa. Vad gjorde ni? Bomba mig med idéer!

    Bruden är öppen för det mesta men ingenting som innebär att hon ska skämma ut sig.

    Har fått ihop lite än:

    - Samla äktenskapsråd i en bok

    - Fota sig med olika personer, föremål osv

    - Sälja något, tex godishjärtan


    Instämmer med Duckan, gör sådant som ni med all säkerhet vet att den blivande bruden kommer uppskatta. Tänk på att det ska vara ett minne för livet för henne, inte ett mardrömsminne för livet.

    Gillar hon att spexa ut sig på stan, kör på det, vet ni att hon inte gillar det, eller är osäkra på det, skippa det.

    De möhippor som jag varit med på, där har bruden stått i fokus, inget larvande på stan eller så.
    Däremot råkade vi krocka med en svensexa (inga som vi kände alls eller visste att även de skulle vara där) på en möhippa som vi hade ute i skärgården. Det lyckades vi få till, spontant, lite galna uppdrag, som den blivande bruden och brudgummen fick göra tillsammans.
  • Äldre 25 Jan 14:17
    #3
    Duckan skrev 2019-01-25 12:46:48 följande:

    Att inte göra bort sig och tvingas sälja saker på stan går inte ihop för mig. Blev tvingad till lite sånt själv och ogillade det starkt. Absolut inte klä ut henne i nån skamlig utstyrsel. Det är hemskt. 

    Har inte haft det inslaget på en enda hippa jag varit med och fixat.

    Jag föreslår att ni tar reda på vad bruden i fråga tycker om och väljer aktiviteter utefter det.

    Ex spa, show, danskurs, äta gott och ha en rolig dag med sina vänner.


    Att sälja något är väl inte att skämma bort sig?

    Hon är som sagt öppen för det mesta. Tack för tips!
  • Äldre 25 Jan 14:18
    #4
    sextiotalist skrev 2019-01-25 13:20:26 följande:

    Instämmer med Duckan, gör sådant som ni med all säkerhet vet att den blivande bruden kommer uppskatta. Tänk på att det ska vara ett minne för livet för henne, inte ett mardrömsminne för livet.

    Gillar hon att spexa ut sig på stan, kör på det, vet ni att hon inte gillar det, eller är osäkra på det, skippa det.

    De möhippor som jag varit med på, där har bruden stått i fokus, inget larvande på stan eller så.

    Däremot råkade vi krocka med en svensexa (inga som vi kände alls eller visste att även de skulle vara där) på en möhippa som vi hade ute i skärgården. Det lyckades vi få till, spontant, lite galna uppdrag, som den blivande bruden och brudgummen fick göra tillsammans.


    Nej så är det ju, hon ska ju uppskatta det och tycka det är roligt annars har man misslyckats:)
  • Äldre 25 Jan 14:25
    #5
    -1

    Ts, för min del är det så. Avskyr att larva mig på stan, sälja saker, sjunga etc men det är jag det och flera med mig känner likadant.
     
    Känner ni bruden väl och vet att hon tycker det är, okej med sånt, ja då kör på det spåret.

  • Äldre 25 Jan 14:31
    #6

    Spa, boka en behandling till bruden. Champagnefrukost, lunch och spa. Vinprovning

    Inte sälja saker, det blir bara krystat.

  • Äldre 25 Jan 15:32
    #7
    Duckan skrev 2019-01-25 14:25:00 följande:

    Ts, för min del är det så. Avskyr att larva mig på stan, sälja saker, sjunga etc men det är jag det och flera med mig känner likadant.

     

    Känner ni bruden väl och vet att hon tycker det är, okej med sånt, ja då kör på det spåret.


    Ja, aldrig tänkt på det så men sant :)
  • Äldre 26 Jan 03:33
    #8

    Sälja saker på stan? På vilket sätt är det roligt? Vad är det för fel på champagne, kokain och strippor?

  • Äldre 26 Jan 11:24
    #9
    -1

    Jag fick en vidrig möhippa när jag gifte mig för 12 år sen. De hade gjort enbart massa grejer för att skämma ut mig, ful klänning, göra och sälja snoppkakor, skulle ha en leksaksmus under klänningen och en skylt där det stod "Vill du se min mus för 5 kr". Var sååå sugen på att ställa in bröllop å allt efter, eller åtminstone dra tillbaks deras inbjudningar.

    Så kolla med bruden, ta reda på vad hon absolut inte vill göra och se till att det blir en rolig dag som hon kan minnas med glädje!


    * Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08 * Isabell 8/1-10 * Meya & Jonatan 7/9-12 * MARTINAS.MYSHOWROOM.SE *
  • Äldre 26 Jan 12:11
    #10
    tinis77 skrev 2019-01-26 11:24:58 följande:

    Jag fick en vidrig möhippa när jag gifte mig för 12 år sen. De hade gjort enbart massa grejer för att skämma ut mig, ful klänning, göra och sälja snoppkakor, skulle ha en leksaksmus under klänningen och en skylt där det stod "Vill du se min mus för 5 kr". Var sååå sugen på att ställa in bröllop å allt efter, eller åtminstone dra tillbaks deras inbjudningar.

    Så kolla med bruden, ta reda på vad hon absolut inte vill göra och se till att det blir en rolig dag som hon kan minnas med glädje!


    Men vad fruktansvärt. Är du fortfarande vän med dem som ordnade din möhippa? För mig hade det varit före detta vänner...
  • Äldre 29 Jan 20:52
    #11

    Jag fick en väldigt human möhippa, var endast ute o åt med några av tjejerna som skulle på bröllopet, passade mig perfekt. Men lite tips på möhippeaktiviteter:

    Bada bubbelpool, gå på en snabbkurs i t ex linedance, rida på islandshästar, bruden kan ?göra slut? med en främling på stan, sälja rosor på stan,

    En möhippa för en kompis började med kidnappning, sen hem till en av tjejerna för en god frukost, sen åkte vi o tärnan fick spela in en egen sång i en studio, sen lunchade på ett café där bruden fick redogöra för alla hur hon träffat alla möhippedeltagare första gången , sen var vi på en snabbkurs i linedance för att sen åka hem till tärnan där vi lagade mat tillsammans o sen hade det trevligt med karaoke o umgicks. Låt som vi inte gjorde annat än att äta, men det gick flera timmar mellan aktiviteterna, möhippan var från ca 10:00 till natten. Sedan åkte vi hem till bruden där vi mötte upp svensexegänget för vidare fest. Det var den mysigaste o roligaste möhippa jag varit på inkl min egen.

  • Äldre 3 Feb 23:41
    #13

    Förra året höll jag en möhipp för min bästa kompis som skulle gifta sig, (sommartid)

    Vi började med att ?kidnappa? henne och vi höll en överrasknings frukost i en mysig park med massa gott att äta och champagne.

    Sedan efter ett tag hade vi skrattyoga, vi hyrde en kvinna som åkte runt till olika företag/möhippor. Det var riktigt kul och väldigt uppskattat av alla.

    Efter det åkte vi till en pärlstudio där vi fick lära oss att göra smycken, kul grej. Där åt vi en lätt lunch som vi hade med oss, på kvällen var vi på brudens favvo resturang och åt och sedan dansade vi hela natten.

    Det var en riktigt lyckad dag :)

  • Äldre 4 Feb 07:09
    #13
    Minis4567 skrev 2019-01-26 12:11:12 följande:

    Men vad fruktansvärt. Är du fortfarande vän med dem som ordnade din möhippa? För mig hade det varit före detta vänner...


    Nej jag pratar inte med någon av de 2 idag. Inte bara pga möhippan dock, det hände massa annat senare som gjorde att jag insåg vad de var för några.
    * Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08 * Isabell 8/1-10 * Meya & Jonatan 7/9-12 * MARTINAS.MYSHOWROOM.SE *
  • Sommar­skugga­n
    Äldre 4 Feb 07:27
    #14

    Att stå på stan och sälja saker = att skämma ut sig! På vilket sätt skulle det vara roligt?

  • Äldre 4 Feb 08:09
    #15

    Lite förslag:

    - Choklad-/vin-/öl-/eller något sådant provning

    - Sminkkurs

    - Prova på något hantverk, tex glasblåsning, silversmide, krokimålning etc

    - Danskurs. Tex att ni lär er en dans som ni sedan visar upp på bröllopet

    - matlagningskurs. Eller cupcake. Eller tårta. Eller...

    - Hyr ett spa och bara njut och umgås. Ät gott, drick gott

    - Karaoke

    - Spela in en låt i en studio

    - Kör gokart

    - Paintball

    - Gå på airhop eller liknande

    - Låt bruden hoppa fallskärm, klättra, åka luftballong eller liknande

    - Åk ribbåt

    - Hyr en stuga någonstans och ha en mysig tjejhelg med brasa, lite spel, god mat etc

    - Ta in på spa med allt vad det innebär

    - Styling av bruden. En bra stylist kan samtidigt lära de övriga på möhippan om hur man ska tänka etc. Kanske i kombo med fotografering?

    Oavsett vad ni väljer, försök tänka på vad ni vill att bruden tänker på när hon senare tänker tillbaka på sin möhippa. Vill ni att hon ska minnas den med glädje? Planera då det utifrån hennes intressen men kanske med något extra snitch som gör att dagen blir lite extra minnesvärd

  • Äldre 4 Feb 10:13
    #16
    Sommarskuggan skrev 2019-02-04 07:27:20 följande:

    Att stå på stan och sälja saker = att skämma ut sig! På vilket sätt skulle det vara roligt?


    Alla tycker vi olika!
  • Äldre 4 Feb 10:14
    #17
    Jagochdublirvi skrev 2019-02-04 08:09:55 följande:

    Lite förslag:

    - Choklad-/vin-/öl-/eller något sådant provning

    - Sminkkurs

    - Prova på något hantverk, tex glasblåsning, silversmide, krokimålning etc

    - Danskurs. Tex att ni lär er en dans som ni sedan visar upp på bröllopet

    - matlagningskurs. Eller cupcake. Eller tårta. Eller...

    - Hyr ett spa och bara njut och umgås. Ät gott, drick gott

    - Karaoke

    - Spela in en låt i en studio

    - Kör gokart

    - Paintball

    - Gå på airhop eller liknande

    - Låt bruden hoppa fallskärm, klättra, åka luftballong eller liknande

    - Åk ribbåt

    - Hyr en stuga någonstans och ha en mysig tjejhelg med brasa, lite spel, god mat etc

    - Ta in på spa med allt vad det innebär

    - Styling av bruden. En bra stylist kan samtidigt lära de övriga på möhippan om hur man ska tänka etc. Kanske i kombo med fotografering?

    Oavsett vad ni väljer, försök tänka på vad ni vill att bruden tänker på när hon senare tänker tillbaka på sin möhippa. Vill ni att hon ska minnas den med glädje? Planera då det utifrån hennes intressen men kanske med något extra snitch som gör att dagen blir lite extra minnesvärd


    Tack för alla tips!! :)
Svar på tråden Tips till Möhippa