• Anonym (Kvinna 26)

Skaffa barn eller gå vidare?

Jag har varit i en relation sen 5,5 år tillbaka. En relativt bra relation men där jag känner att det inre känns 100... Jag har gett det så många chanser genom åren och det slutar alltid med samma känsla. Det känns inte bra! Han är inte elak eller en dålig kille på ngt sätt.

Fråga: Ska man stanna o skaffa barn eller gå vidare? Jag känner lite panik och att biologiska klockan börjar ticka! Hur hade du gjort?

• Svar på tråden Skaffa barn eller gå vidare?
  • Anonym (J)

Är du 26? I så fall utan tvivel gå vidare. Du har tid på dig!

• Anonym (J)

Tillägg: Vad är det som inte känns bra? Är det passion du saknar tex eller nåt djupare?

• Anonym (A)

Ska du skaffa barn med honom ska du stanna med honom resten av livet, eller åtminstone till era barn flyttat hemifrån. Är du beredd att göra det? Om inte så nej, då ska du inte skaffa barn med honom.

• Anonym (Kvinna 26)
    Anonym (J) skrev 2019-01-27 19:51:59 följande:

Tillägg: Vad är det som inte känns bra? Är det passion du saknar tex eller nåt djupare?

Jadu... Jag saknar hans lojalutet och känner mig Offta tagen för givet. Han kan vara dö nonchalant och väldigt frånvarande som person. Jag är en glad person med mycket djup och han en olycklig själ med en negativ aura...
  • Anonym (Kvinna 26)
    Anonym (A) skrev 2019-01-27 19:56:31 följande:

Ska du skaffa barn med honom ska du stanna med honom resten av livet, eller åtminstone till era barn flyttat hemifrån. Är du beredd att göra det? Om inte så nej, då ska du inte skaffa barn med honom.

Såklart. Det jag önskar! Men många skiljer idag och har tänkt tanken att vi kanske skulle skaffa barn och se hur det går... Men jag tror verkligen på kärnfamilj och vill verkligen att det ska kännas 100!
  • mammatill6
    Anonym (Kvinna 26) skrev 2019-01-27 20:44:41 följande:
    Jadu... Jag saknar hans lojalutet och känner mig Offta tagen för givet. Han kan vara dö nonchalant och väldigt frånvarande som person. Jag är en glad person med mycket djup och han en olycklig själ med en negativ aura...
    tickar biologiska klockan vid 26 hårt? Tycker du ska lägga bebistankarna åt sidan en stund och fundera allvarligt på om detta är mannen du vill leva resten av ditt liv med? Som du älskar över allt annat och som får dig att må bra? Känner du att det är så så skaffa barn, inte annars.
  • Anonym (signatur)

Om du känner dig tveksam på Ert förhållande nu, vad tror du då kommer att bli bättre av att sätta ett barn till världen?

• Anonym (Nej)

Om det är det som är problemet skaffa inte barn med han. Det är sjukt påfrestande för förhållandet att skaffa barn och man behöver verkligen en panter som ställer upp för en. Det är tufft att vara förälder och då har jag ändå en väldigt nöjd bebis. Tänk om du får ett kolik barn, kommer han att dela ansvaret?

Men är det en sak man kan ge sin framtida barn är det iallafall en chans att ha föräldrar som håller i hop.

Jag vet hur det känns när klockan tickar men du kan möta manen i dina drömmar i morgon! Lycka till
  • Anonym (lämna)

Jag skulle lämna eftersom du fortfarande är ganska ung. Som andra skriver så lär förhållandet bli ännu sämre om ni skaffar barn, och att bli ensamstående mamma redan när barnet är väldigt litet är inte direkt en drömsits.

• Anonym (lämna)

Det finns många trådar startade av dem som klagar över att den andra föräldern till deras barn är ett svin som inte ställer upp. Om du skaffar barn med någon som är som du beskriver finns det risk för att du hamnar i samma situation.
Svar på tråden Skaffa barn eller gå vidare?