• amwv

Barnet rör sig

Hej,

Tänkte höra vilken vecka ni kunde känna första barnets rörelse?

• Svar på tråden Barnet rör sig
  • Anonym (Cfkd)

V24 första barnet

V15 andra barnet

Moderkaka i framvägg båda gångerna

• Anonym (K)

Första: Fladder i v 17, buffar i v 20 sedan kom sparkarna rätt snabbt efter det. Moderkakan i bakvägg.

Andra: Fladder i v 13, buffar i v 15. I v 17 kunde vi känna sparkar på utsidan av magen. Moderkakan i framvägg.

Tredje: Fladder i v 13, buffar i v 16, kände första sparken från utsidan samma dag som jag gick in i v 17. Moderkakan i bakvägg.

• amwv

Hört om ?fladder? innan, men kan man jämnföra det med något så man förstår bättre? Jag kan känna någonting men så vet jag inte om det är barnet eller om det bara är magen överlag haha :)

• Aamon

Kände som att det bubblade när han gjorde stora rörelser från v15, bekräftades på ul att jag kände när han rörde sig så tidigt. Syntes sparkar genom magen med hans lilla minifot från v19. Moderkakan i bakvägg och jag är väldigt smal.

• amwv

Bubblandet har jag, som nu exempel. Men vet som sagt inte vad det kan vara....

Får man veta på URL hur moderkakan ligger?

• Anonym (K)
    amwv skrev 2019-01-27 23:14:18 följande:

Hört om ?fladder? innan, men kan man jämnföra det med något så man förstår bättre? Jag kan känna någonting men så vet jag inte om det är barnet eller om det bara är magen överlag haha :)

Svårt att förklara. Det känns som en liten fisk typ. Eller att det kittlas lågt ner i magen. Med barn 2 och 3 kände jag ingen känslan från när jag väntade första barnet. Första gången är det svårare att avgöra om det är barnet som röra eller tarmarna.
  • Leeandra

Första barnet kände jag i v. 19, en klockren spark.

Barn 2-6 kände jag i v. 15, små puffar och som små bubblor som sprack. Tydligare för varje vecka tills det gick att känna utanpå i v. 18-19. Moderkakan i bakvägg med barn 1-3 och 6, moderkakorna på varsin sida när jag väntade barn 4-5 ( tvillingar ).

Den här gången har jag moderkakan i framvägg för första gången och då kände jag rörelser från v. 15 men mer diffusa, mer som fladder ( som att en fjäril flyger runt därinne ) och bara tydligare puffar utmed sidorna. Nu i v. 20 känns det äntligen tydligt över hela magen.

BM brukar säga vart moderkakan sitter på RUL, annars kan du fråga.

• joannaq

Nu tredje barnet i v14 kommer inte ihåg med de andra.. De är 12 och 17år. Jag kände inget fladder direkt utan små puffar.

• amwv

Tack för era svar!
    Tror inte det är barnet jag känner, när jag väl gör det så vet man nog.:)

Man är lite töntig orolig eftersom man mår bra nu sen 3 veckor tillbaka (är i v19) och får för mig att något inte stämmer. Så längtar tills man känner av bebisen så man vet att allt är okej där inne :)

• Anonym (moderkakaiframvägg)

Kände fladder (var fortfarande osäker om det verkligen var bebisen eller ej) i v 19.. Moderkaka i framvägg.. Tydliga buffar/fladder i v 21. Nu är jag i 23 och känner henne varje dag flera gånger om dagen mer tydliga sparkar, och det både syns och känns utanpå oxå. 

Svar på tråden Barnet rör sig