• Anonym (?)

Hur ändrar man namn på sin mail?

när jag skriver mail till någon eller någon skriver mail till mig så står mitt för och efternamn där. Jag vill ta bort det namnet och har försökt göra det men vet inte var jag ska gå in för att ändra namn. Kan någon hjälpa mig tack?

• Svar på tråden Hur ändrar man namn på sin mail?
  • Anonym (?)
    Långbenopluto skrev 2019-01-28 10:10:04 följande:

Vilken mail är det?

Outlook.com
  • Anonym (Testa detta)

När du är inloggad gör du följande:

1. Längst upp till höger finns det en rund ring, tryck på den. Du får 3 alternativ, välj "redigera profil". Ett nytt fönster öppnas då. 

2. I det nya fönstret står ditt namn längst upp, precis under det står det "Redigera namn". Tryck på det alternativet. Då kommer du till en sida där du kan ändra namnet. Det kommer även en ruta med bokstäver eller siffror, skriv in alla du ser och var noga med stora eller små bokstäver beroende på vad du ser. Tryck sedan på "spara" längst ner. 

Om det inte fungerar så återkom, jag vet nämligen att min outlook i skolan såg annorlunda ut än den jag har hemma. I så fall kan du försöka på ett annat sätt. 

• Anonym (Testa detta)
    Anonym (Testa detta) skrev 2019-01-28 11:09:26 följande:

1. Längst upp till höger finns det en rund ring, tryck på den. Du får 3 alternativ, välj "redigera profil". Ett nytt fönster öppnas då. 

2. I det nya fönstret står ditt namn längst upp, precis under det står det "Redigera namn". Tryck på det alternativet. Då kommer du till en sida där du kan ändra namnet. Det kommer även en ruta med bokstäver eller siffror, skriv in alla du ser och var noga med stora eller små bokstäver beroende på vad du ser. Tryck sedan på "spara" längst ner. 

Om det inte fungerar så återkom, jag vet nämligen att min outlook i skolan såg annorlunda ut än den jag har hemma. I så fall kan du försöka på ett annat sätt. 

Ringen är förresten den där du även hittar alternativet "logga ut".
  • Anonym (?)
    Anonym (Testa detta) skrev 2019-01-28 11:09:26 följande:

det finns ingen rund ring längst upp till höger ..

• Anonym (S)

Testa att trycka på de tre vita strecken vid "Inkorg". Sen kugghjulet. Och sedan står det något med E-postsignatur. Jag är osäker på om det är samma sak eller om de menar en signatur i själva mailet. Om det inte funkar att ändra där så kanske du behover göra det på en dator istället?

• Anonym (S)

Egentligen tror jag nog inte att det är rätt det där med signatur... Brukar inte finnas så många inställningar på mobilen.

• Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2019-01-28 11:21:58 följande:

Testa att trycka på de tre vita strecken vid "Inkorg". Sen kugghjulet. Och sedan står det något med E-postsignatur. Jag är osäker på om det är samma sak eller om de menar en signatur i själva mailet. Om det inte funkar att ändra där så kanske du behover göra det på en dator istället?

det va inte samma sak
  • viola321

Från datorn gjorde i alla fall jag så här:

Uppe till höger finns en grön ring med dina initialer. Klicka på den. Gå sen till "Redigera profil" och sen "Edit name". Klart!

Svar på tråden Hur ändrar man namn på sin mail?