• Anonym (Jag)

    Hur hittar man domar?

    Har börjat dejta en man som jag fått veta suttit i fängelse ett år. Han har berättat sin del av historian, men jag vill gärna läsa den själv för att se om det stämmer med hans... Jag vill dock inte fråga honom om det, kan inte säga att jag misstror honom, men jag vill ändå vara 100 på att det är som han säger.

    Finns det någon här som vet hur man hittar sånt gratis? Vill kunna läsa direkt på nätet, inte beställa hem.

  • Svar på tråden Hur hittar man domar?
  • Anonym (L)

    Varför datea en brottsling som du dessutom inte kan lita på?

  • Kjell2
    Anonym (Jag) skrev 2019-01-28 13:17:01 följande:

    Har börjat dejta en man som jag fått veta suttit i fängelse ett år. Han har berättat sin del av historian, men jag vill gärna läsa den själv för att se om det stämmer med hans... Jag vill dock inte fråga honom om det, kan inte säga att jag misstror honom, men jag vill ändå vara 100 på att det är som han säger.

    Finns det någon här som vet hur man hittar sånt gratis? Vill kunna läsa direkt på nätet, inte beställa hem.


    Ring tingsrätten, be dem skicka.

    Gratis på nätet finns inte.


  • Anonym (Jag)
    Anonym (L) skrev 2019-01-28 13:18:02 följande:

    Varför datea en brottsling som du dessutom inte kan lita på?


    Jag vill bara försäkra mig att han säger som det är.
  • Bestemor
    Kjell2 skrev 2019-01-28 13:19:05 följande:

    Ring tingsrätten, be dem skicka.

    Gratis på nätet finns inte.


    Vet du målnumret så kanske förundersökningen och domen finns på flashback.

    Du kan även ringa tingsrätten och be dem skicka domen via epost. De tar inte alltid betalt för domen då.
  • Anonym (Jag)
    Bestemor skrev 2019-01-28 13:28:12 följande:

    Vet du målnumret så kanske förundersökningen och domen finns på flashback.

    Du kan även ringa tingsrätten och be dem skicka domen via epost. De tar inte alltid betalt för domen då.


    Det vet jag tyvärr inte, såna detaljer känns lite märkligt att fråga om känner jag... Jag vill lita på honom, han berättade om domen på eget bevåg när vi började bli seriösa, men det finns barn med i bilden, så jag måste vara hundra...
  • Kjell2
    Anonym (Jag) skrev 2019-01-28 13:36:56 följande:
    Det vet jag tyvärr inte, såna detaljer känns lite märkligt att fråga om känner jag... Jag vill lita på honom, han berättade om domen på eget bevåg när vi började bli seriösa, men det finns barn med i bilden, så jag måste vara hundra...
    Är det viktigt kontaktar du tingsrätten och ber att få kopia på domen. Du kan ringa eller gå dit. Bra om du har namn, personnummer, vilket år. Inte nödvändigt men underlättar.

    Min bedömning är att det är viktigt, barn inblandade, så du får nog se till snoka lite.

     
  • Anonym (?)
    Anonym (Jag) skrev 2019-01-28 13:36:56 följande:

    Det vet jag tyvärr inte, såna detaljer känns lite märkligt att fråga om känner jag... Jag vill lita på honom, han berättade om domen på eget bevåg när vi började bli seriösa, men det finns barn med i bilden, så jag måste vara hundra...


    vad menar du med att det finns barn med i bilden?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (?) skrev 2019-01-28 13:42:31 följande:

    vad menar du med att det finns barn med i bilden?


    Att jag har barn.
  • Anonym (F)
    Anonym (Jag) skrev 2019-01-28 13:17:01 följande:

    Har börjat dejta en man som jag fått veta suttit i fängelse ett år. Han har berättat sin del av historian, men jag vill gärna läsa den själv för att se om det stämmer med hans... Jag vill dock inte fråga honom om det, kan inte säga att jag misstror honom, men jag vill ändå vara 100 på att det är som han säger.

    Finns det någon här som vet hur man hittar sånt gratis? Vill kunna läsa direkt på nätet, inte beställa hem.


    Det gå rinte att söka på nätet som redan sagts. Varför vill du inte få det hemskickat? Är det så känsligt så får du fysiskt gå till tingsrätten och be om utlämning via papper eller e-mail. Det är inget konstigt, folk ber om utlämning av domar av alla möjliga skäl. Det krävs en hel del för att få fängelsedom så visst ska du kolla upp dels om det stämmer och vad han har gjort.
  • Anonym (?)
    Anonym (Jag) skrev 2019-01-28 13:44:16 följande:

    Att jag har barn.


    men varför dejtar du ens en man som du VET suttit inne överhuvudtaget?
Svar på tråden Hur hittar man domar?