• Anonym (Låg självkänsla)

Jag känner mig SÅ ful för min kille!

Ja så är det. Jag känner mig så ful när jag är med min kille. Jag har sett några som han följer på Instagram och vet även några som han har varit med förut. Alla ser så snygga ut. Dom flesta är yngre än mig och har sånt där ?perfekt? utseende enligt normen. Dom är smala och är snyggt sminkade och ser alltid fräscha ut.

Jag känner mig så otillräcklig och ful. Jag är inte nöjd med min kropp och jämför mig i vanliga fall ganska mycket med andra. Men ännu mer sedan hi blev tillsammans för snart ett år sedan. Jag har fått barn och min kropp är inte vad den en gång var.

Han säger att jag är den finaste för honom men jag tror honom verkligen inte.

Ni som har en tjej som är vackrast för er på grund av hur hon är... berätta hur ni resonerar. Längtar ni efter instagrammodeller eller drömmer om någon sexig föredetta ibland? Eller ni som varit i min sits och lyckats vända på tankarna och måendet. Jag Mår dåligt över det här varje dag. Jag vill inte göra slut men ibland funderar jag på det för att jag knappt står ut med mig själv med honom.

• Svar på tråden Jag känner mig SÅ ful för min kille!
  • Anna60

Denna utseendefixarade värld! Tro på din kille. En snygg kropp är säkert bra. Men har bäraren av kroppen inte ett snygg inre så kan det ju vara. Du har en vacker och fantastisk personlighet, och DEN skall man vårda. Din kille uppskattar den mer än en s k perfekt kropp. Han älskar DIG - med alla dina fel och brister. Var nöjd och gå till en terapeut som kan hjälpa dig med självförtroendet och självkänslan.

• Anonym (...)

Min samlade bedömning av en tjej är liksom summan av alla hennes egenskaper: utseende, beteende, kunskap humor och så mycket mer än bara utsidan.

Tror de flesta killar resonerar liknande.

Fattar inte varför du hängt upp dig på hans ex? Han valde ju bort henne, vad säger det om dig i förhållande till henne?

Puffar... trådarna ramlar så snabbt ner bland alla nya inlägg

• Mongoliet

På mitt nuvarande gym kryllar det av dessa instagramtjejer. Totalt ointressanta. Blir mer intresserad av något litet väsen som dyer upp i lite tokiga gymkläder & är charmig. I teorin skulle jag ha chans på instragramtjejerna om det hjälper dig.

Mongoliet skrev 2019-01-28 15:41:28 följande:

På mitt nuvarande gym kryllar det av dessa instagramtjejer. Totalt ointressanta. Blir mer intresserad av något litet väsen som dyer upp i lite tokiga gymkläder & är charmig. I teorin skulle jag ha chans på instragramtjejerna om det hjälper dig.

Jag förstår. Dock verkar det vara så att min kille uppskattar den typen av utseende. Det är sånna han nämner som snygga och som han följer på Instagram. Det känns väldigt jobbigt för mig och jag tycker han har ett omoget sätt att se på tjejer. Faktiskt så tycker jag att det i sin tur är ganska oattraktivt att han gillar sån där ytlig snygghet. Jag är inte alls den typen själv.
  • Anonym (du är knappst ensam i perfekthysterin)

Kan förstå dina tankar och det är inga lätta tankar att handskas med eftersom vi människor är så komplexa individer och tänder på många olika saker. Em perfekt kropp och ett vackert ansikte är klart ögongodis och stimulerar de allra flestas fantasi och ögon men vi människor har ju behov av djupare närhet som är bortom utseenden. Att hitta personer man trivs med, vill ha sex med, dela familj och liv är något unikt som man kanske bara får uppleva med några få under hela sin livstid. Kärlek är dessutom något man skapar tillsammans som inte är utbytbart bara för att det kommer en snygg kropp förbi. Ni har ett barn nu och du har burit det i din kropp något jag tror din man finner väldigt magiskt och stort. Även erotiskt och älskvärt. Även dessa tjejer som du hakat upp dig på hade fått sämre kroppar efter barnalstring och ålder. Han har ju dessutom valt dig.

Har du själv inga hunkar du trånar efter ibland eller ser på film som du objektivt kan finna otroligt attraktiva? Skulle du byta bort din man för en natt med dessa?

• Mongoliet
    Anonym (Låg självkänsla) skrev 2019-01-28 15:45:55 följande:

Jag förstår. Dock verkar det vara så att min kille uppskattar den typen av utseende. Det är sånna han nämner som snygga och som han följer på Instagram. Det känns väldigt jobbigt för mig och jag tycker han har ett omoget sätt att se på tjejer. Faktiskt så tycker jag att det i sin tur är ganska oattraktivt att han gillar sån där ytlig snygghet. Jag är inte alls den typen själv.

Ja det blir lite märkligt som vuxen att följa folk på Instagram som bara har den typen av bilder. Personligen så tycker jag att det är märkligt att egentligen hålla på med Instagram om man är i en relation kanske.
  • Aikido

En man måste få titta på Mercedes och BMW även om han kör en Lada själv. Därmed inte sagt att du är Ladan men du förstår? Det finns mycket körglädje och komfort även i en gammal rysk bil.

Mongoliet skrev 2019-01-28 15:41:28 följande:

Härlig kommentar:) Då finns det ju hopp är TS!
    Anonym (du är knappst ensam i perfekthysterin) skrev 2019-01-28 15:56:39 följande:
    Härlig kommentar:) Då finns det ju hopp är TS!
    "för"
  • Lånehajen

Jag har inte valt henne för utseendet utan för den hon är med allting inräknat. Så nej jag längtar inte efter något annat. Nu skulle jag dock heller aldrig sitta på instagram och följa massa snygga tjejer eller annat trams.

Anonym (du är knappst ensam i perfekthysterin) skrev 2019-01-28 15:49:03 följande:

Kan förstå dina tankar och det är inga lätta tankar att handskas med eftersom vi människor är så komplexa individer och tänder på många olika saker. Em perfekt kropp och ett vackert ansikte är klart ögongodis och stimulerar de allra flestas fantasi och ögon men vi människor har ju behov av djupare närhet som är bortom utseenden. Att hitta personer man trivs med, vill ha sex med, dela familj och liv är något unikt som man kanske bara får uppleva med några få under hela sin livstid. Kärlek är dessutom något man skapar tillsammans som inte är utbytbart bara för att det kommer en snygg kropp förbi. Ni har ett barn nu och du har burit det i din kropp något jag tror din man finner väldigt magiskt och stort. Även erotiskt och älskvärt. Även dessa tjejer som du hakat upp dig på hade fått sämre kroppar efter barnalstring och ålder. Han har ju dessutom valt dig.

Har du själv inga hunkar du trånar efter ibland eller ser på film som du objektivt kan finna otroligt attraktiva? Skulle du byta bort din man för en natt med dessa?

Barnet är inte hans utan mitt sedan innan.

Och nej jag finner sällan någon vara snygg och hunkig. Har svårt att se sånt innan jag vet hur personen är. Men klart det händer ibland.

Har träffat på en del sk snyggingar på krogen som varit totalt ointressanta eller rent av otrevliga så jag behöver en personlighet innan jag bedömer utseendet.
    Lånehajen skrev 2019-01-28 16:03:14 följande:

Jag har inte valt henne för utseendet utan för den hon är med allting inräknat. Så nej jag längtar inte efter något annat. Nu skulle jag dock heller aldrig sitta på instagram och följa massa snygga tjejer eller annat trams.

Nej det stör mig faktiskt och jag har sagt det till honom. Han säger att han egentligen tycker sånna konton är ganska töntiga men det måste vara nåt han gillar med det ändå?
  • Anonym (qwerty)

Hmm svårt förklara..jag kan titta på en tjej och tänka hon ser bra ut hon borde jobba som modell, sen känner jag inget mer än så. Min flickvän är en helt vanlig tjej men hon är den finaste som finns.

• Anonym (Bra)
    Anonym (Låg självkänsla) skrev 2019-01-28 14:35:16 följande:

Han säger att jag är den finaste för honom men jag tror honom verkligen inte

Bra lyssna på din kille. Tycker dina tjejkompisar han är fin?
Svar på tråden Jag känner mig SÅ ful för min kille!