Undersköterska lön
Hejsan!
Jag har blivit erbjuden ett jobb på operationsavdelningen som undersköterska
Och undrar nu vad jag kan förhandla mig till i lön.
Någon som arbetar som undersköterska på operationsavdelningen?
Vad har ni i lön?
Hejsan!
Jag har blivit erbjuden ett jobb på operationsavdelningen som undersköterska
Och undrar nu vad jag kan förhandla mig till i lön.
Någon som arbetar som undersköterska på operationsavdelningen?
Vad har ni i lön?
De flesta har ju individuell lön och man löneförhandlar.
Inte knom vården i verkligeheten.
Inte knom vården i verkligeheten.
De flesta har ju individuell lön och man löneförhandlar.
Jodå, gör man visst.
Klart man gör!
Jo men det betyder likväl inte att du får mer än avtal som baseras på din tidigare erfarenhet. Finns undersköterskor på operation som har mellan 20 - 28 000 kr på operation där jag jobbat.
Hörru, ditt klappmongo, det är fortfarande individuell lönesättning. Det du pratar om är lönespann.
Hörru, ditt klappmongo, det är fortfarande individuell lönesättning. Det du pratar om är lönespann.
Det enda som står i kollektivavtalet är lägsta lönen dvs det absolut lägsta arbetsgivaren får ge, det finns en för utbildad och en för icke utbildad. Det finns ingen erfarenhetstrappa i kollektivavtalet som säger vad du ska ha för lön efter si och så många års erfarenhet utan du får helt enkelt förhandla med chefen. Ett tips är att ringa till kommunal och fråga hur lönerna ligger där du bor och fråga vad som är rimligt att begära.
Tack så mycket för hjälpen alla!
Jag håller på att förhandlar om lönen nu.
Du som bm borde veta att drt tyvärr inte är så.
Du som bm..
Undrar precis samma sak,
Vart ligger gränsen för ca minimilönen då? Kommunal har sagt till mig att just på min arbetsplats där jag jobbade så minimum var för en ny utb usk 21 700, så möe fick inte jag ... enligt alla kollegor, jäääkligt snålt vi har och man måste nästan kriga för varje 5 -hundring. Och en annan som var helt ny fick 25 500. Glad för hennes skull, men jag var inte värd så mycket verkat det så. Fast samma ansvar och arbetsuppgifter.
Folk säger att inom landstinget tjänar man mindre än kommunen, tänker byta kommun mot landsting dock längre än jag fick inom kommunen tror inte kan bli...
Utbildas USK- akutsjukvård
2 års erfarenhet inom hemvården
SSK student T1
Vilken lön räknas som rimligt att förhandla då ?