Plågsamt kär i en kollega
[quote=79408645][quote-nick]Anonym (H) skrev 2019-01-31 17:43:13 följande:[/quote-nick]Förstår känslan och olustigheten i det. Har själv stått där du står. Så länge man inte gör något så finns åtminstånde hoppet om att känslorna är besvarade kvar. Träffas ni ofta och jobbar tätt ihop eller är det mer sporadiska möten? Ges det tillfällen för er att träffas själva där du kanske kan känna av läget lite? Har du uppfattat någon hint av intresse från hennes sida?[/
Vi träffas ganska ofta och ja det uppstår situationer där vi är själva. Jag har inte gjort något konkret. Inte sagt vad jag känner (så du är jag inte) eller frågat om hon vill träffas etc. Men jag är övertygad om att en man som är kär en tjej på riktigt inte kan dölja det så bra. Herregud ibland kommer jag på mig själv att jag tittar på henne som om jag inte ens tror att en så fin tjej som henne existerar på riktigt. Den blicken kan hon nog inte ta miste på.
Hintar? Jag tror det. Jag har ju självklart lite längre ögonkontakt med henne än vad jag har med andra kvinnor. Det är ganska stor skillnad. Pratar jag med en annan kvinna ser jag henne i ögonen då och då men sen fladdrar ju blicken hit och dit. Pratar jag med den här underbara tjejen håller jag ögonkontakten längre. Inte för länge men klart längre än annars och jag upplever att hon gör samma sak. Jag vet inte om det betyder något. Hon kanske gör så mot alla och man tenderar ju att önsketänka.
En särskild grej som hänt någon gång (inte jätteofta) det senaste veckorna är kanske lite mer tydlig. Vi pratar och pratar och sen dör samtalet ut. Jag är tyst hon är tyst. Jag lägger huvudet lite på sned och tittar henne rakt i ögonen utan att säga något. Hon tittar tillbaka i mina ögon. Det går några sekunder. Ingen säger nått. Sen ler vi och lite förläget och viker av med blickarna. Jag blir varm i ansiktet och rodnar antagligen. Det kanske låter larvigt men första gången det hände upplevde det som otroligt laddat och intimt. Det var nästan som att jag blev hög av det. Det är svårt att förklara hur det känns men det är något utöver det vanliga. Har inte upplevt det förut. Det händer absolut inte med någon annan tjej jag pratar med. Ok det är jag som tagit initiativet till våra titt-lekar men jag upplever att hon liksom lite nyfiket ser tillbaka på mig. Det klart jag inte vet helt säkert vad det står för men när det sker känns det som att det finns något där trots allt.