Inlägg från: Anonym (downloaded) |Visa alla inlägg
  • Anonym (downloaded)

Plågsamt kär i en kollega

Jag gör inget, försöker väl mer eller mindre bara stå ut.

• Anonym (downloaded)

Varför tar du inte bara tag i situationen?

• Anonym (downloaded)
    Anonym (M-up) skrev 2019-02-03 00:24:27 följande:

[quote=79413691][quote-nick]Anonym (Pelle) skrev 2019-02-02 21:39:53 följande:[/quote-nick]Är dina starka känslor svarade ?Är hon kär i dig ochså?Om svaret är nej,så får du lugna dig och försöka hitta nån som ochså är kär i dig.[/

Ganska skönt svar ;), som att ts skulle ha varit rådvill om svaren var mynnade liksom..

Haha. Jag är ganska lugn irl även om det kanske inte verkar så här. Jag vet inte om hon är kär i mig eller inte. Hur ofta gör man det i det här skedet. Sen räcker det väl inte med att hitta nån som är kär i mig. Jag vill gärna vara kär i henne också. Annars får det vara.

Det är verkligen då saker känns komplicerade när man känner på riktigt. Blir ofta förundrad över alla dom som lyckas få till en samtidig stark känsla, hur gör dom liksom. Hur kommer dem fram till att.. Ja vi känner något för varandra båda två, vad blir nästa steg typ? =) låter ju så enkelt, men i verkligheten är det inte så enkelt, det kan vara arbete, att någon är upptagen, fel tid i livet, olämplig situation, en osäkerhet kring något som förvirrar hela situationen..
  • Anonym (downloaded)
    Anonym (M-up) skrev 2019-02-03 01:04:13 följande:

[quote=79414031][quote-nick]Anonym (downloaded) skrev 2019-02-03 00:48:39 följande:[/quote-nick]Det är verkligen då saker känns komplicerade när man känner på riktigt. Blir ofta förundrad över alla dom som lyckas få till en samtidig stark känsla, hur gör dom liksom. Hur kommer dem fram till att.. Ja vi känner något för varandra båda två, vad blir nästa steg typ? =) låter ju så enkelt, men i verkligheten är det inte så enkelt, det kan vara arbete, att någon är upptagen, fel tid i livet, olämplig situation, en osäkerhet kring något som förvirrar hela situationen..[/

Känner man på riktigt bryr man sig ju. Annars spelar det inte så stor roll tycker man. Insatserna blir så mycket högre och man sårbar.

Om två personer känner väldigt stark för varandra samtidigt tror jag i princip det inte går att stoppa. I de situationerna spelar nog de hinder du nämner inte så stor roll. Det är instinkter som vi inte riktigt kan kontrollera. Reptilhjärnan tar över och många klarar inte av att stå emot. Man skiter i om man jobbar ihop eller är gift osv. Det är ju en del av förklaringen till att folk är otrogna trots att de har välfungerande äktenskap. Så ömsesidig stark passion är ovanligt och inträffar högst några gånger i livet. Ganska fantastiskt när det sker. Men det är mycket oro och ångest i det också. I de allra flesta parrelationer är det förmodligen så att någon har lite starkare känslor än den andre. Tyvärr

Så är det onekligen, att i de allra flesta relationer har man inte alls samma känslor för varandra. Även om båda kan känna starkt så är det egna erfarenheter och förväntningar som projiceras på partnern. Det är fantastiskt när det sker från två håll, så vad väntar du på.. agera inte slav åt rädslan! Du säger själv att det knappast händer så många gånger i livet, du vet nästan säkert att det är ömsesidigt, har du funderat på vad mer du behöver för att våga? Eller kommer du egentligen aldrig våga oavsett hur tydligt allt är?
  • Anonym (downloaded)

Jag är närmare 40, ser ok ut för min ålder och ja min kropp skulle passa lika bra på en 25 åring. Jag har insett att mitt spann hos en man ligger någonstans mellan 30-50år, unga killar gillar oss äldre, det är givet..

Sen om det bara är pga att jag är i min bästa ålder rent sexuellt eller om det är pga mitt utseende, min självsäkra utstrålning, chilla inställning.

Tja det kvittar liksom, jag känner ingen direkt konkurrens med yngre tjejer, mer än att dom är fertila längre än mig. Men ärligt talat kunde jag lika gärna se mig som klar och njuta skörden nu. Men man vet ju inte, min kollega träffade som stora kärlek sent i livet hon fick ett barn vid 42års ålder. Inget dröm senario, men vafan shit happens och problem är till för att övervinnas.. lite så tänker jag, försöker ta livet lite för vad det är.

Dom där unga donnorna ska ju skaffa barn, bli tjocka och sen komma tillbaka till den formen har, inga synliga tecken på graviditet här. Troligtvis bara (Genetikt) men ändå, inte avundsjuk på yngre snyggare tjejer, jag trivs helt ok med mig själv.

Jag har ju varit 25 och tycker inte det var så märkvärdigt, snarare bara en massa krav både från mig själv och utifrån. Nu skiter man lite mer i vad andra tycker, jag är tacksam att jag ser bra ut och känner mig ung i sinnet, får ofta höra att jag ser yngre ut än jag är, det är först nu det känns kul att se yngre ut.

Svar på tråden Plågsamt kär i en kollega