Benzo abstinens
Varför slutade du med det? kan du inte ha något istället? Eller kanske fortsätta med oxascand lite då och då fortf.
Varför slutade du med det? kan du inte ha något istället? Eller kanske fortsätta med oxascand lite då och då fortf.
För jag mådde tillslut skit av tabletterna, gick omkring i en dimma med sus i huvudet o fattade ingenting. Tung i kroppen så kunde inte gå ut. så hade att välja på att höja dos el sluta. Då jag inte ens mådde bra av dom känns det ibte som ett alternativ att fortsätta. Har du slutat?
Ja. Har haft en ok läkare som låtit mig köra i den takt jag vill. Jag har satt ut först xanor sen imovane o nu sist oxascand. Det hela har tagit 9 månader. Och oxascanden va 11 dagar sen. Och mycket riktigt kickade den riktiga abstinensen in efter ca 4-5 dagar och sen dess bara värre och värre. Känns som att jag bara skjuter upp allt om jag tar oxascand igen. Hade de fått mig att må bra så hade det nog vart 100 gg svårare.
Ja en hel del av ursprungsproblematiken är kvar. Men jag fick medicinerna insattta under en akut kris och sen fortsatte med dom trots att krisen är över. Den är ff mkt jobbig men då varken åt el sov jag av ångest och depression och kris och chock. Sen dess har jag gått i terapi och på heltidsrehab i tre månader. Så är inte riktigt i samma läge med mig själv. Men dessa ?mediciner? hjälpte mig på det viset att de klubbade mig till sömns har aldrig liksom känt mig bra el normal av dom.
Jag åkte in pga överdos (hjärtstopp) så det blev ingen nedtrappning eftersom de var tvärsäkra på att man inte kunde få delirium av tabletter.
Jag höll på att trappa ner tramadol via vårdcentralen men för att underlätta fick jag benzo, antideppressiva, sömntabletter och så köpte jag dimor. Kombinationen var dödlig tyvärr...
Psyk tyckte att jag var för ?frisk? för att få läggas in hos dom. Fick ingen hjälp alls. De som satt vak visste inget. Hade ingen erfarenhet och stod bara handfallna o tittade på mig. De var rädda för mig. Blev inte heller sjukskriven så jag fick gå och jobba med värsta abstinensen. Det var ett helvete!