Inlägg från: Anonym (Trappa lååångsamt..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trappa lååångsamt..)

Benzo abstinens

Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 18:31:40 följande:
    Tack så snällt!! Ja.. det är tråkigt. Men kanske ännu svårare att sluta då ju. Detta är inget jag önskar ens min värsta fiende.
    Funkade för mig. Mår du ändå dåligt är det nog snarare det dåliga måendet under ytan som spökar dvs ditt normala jag utan tablettabstinens..
    Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 20:52:59 följande:

[quote=79408866][quote-nick]Anonym (Trappa lååångsamt..) skrev 2019-01-31 19:07:52 följande:[/quote-nick]Funkade för mig. Mår du ändå dåligt är det nog snarare det dåliga måendet under ytan som spökar dvs ditt normala jag utan tablettabstinens.

Tack för tips! Jag tycker att jag trappat långsamt men kanske ändå inte tillräckligt. Jag tänker det är svårt att avgöra med ångesten men det fysiska är ju inte ?jag? dvs typ illamående, diarré, dimsyn, ljud och ljuskänslig, blodtrycksfall, influensakänsla. Domningar i ansiktet och benet, huvudvärk.

Sen vissa av ångestsymptomen är nog ?jag? men tror många av dessa just nu oxå är abstinens. Typ en känsla av att jag redan är död och som att hjärnan stänger av varje sekund. Jag kommer inte ihåg hur man typ tittar på tv...

hur länge hade du ätit vs trappat ner? O vilka doser?

Kände du ingenting?

Jag hade haft oxascand i 20 år. Det var den enda som funkade. Dos på runt 20. För två år sen trappade jag ner till 5 på några månader och där har jag legat kvar i ett år. Funderat på att försöka ta bort den sista men den fungerar som en tröstnapp.
    Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 20:52:59 följande:

[quote=79408866][quote-nick]Anonym (Trappa lååångsamt..) skrev 2019-01-31 19:07:52 följande:[/quote-nick]Funkade för mig. Mår du ändå dåligt är det nog snarare det dåliga måendet under ytan som spökar dvs ditt normala jag utan tablettabstinens.

Tack för tips! Jag tycker att jag trappat långsamt men kanske ändå inte tillräckligt. Jag tänker det är svårt att avgöra med ångesten men det fysiska är ju inte ?jag? dvs typ illamående, diarré, dimsyn, ljud och ljuskänslig, blodtrycksfall, influensakänsla. Domningar i ansiktet och benet, huvudvärk.

Sen vissa av ångestsymptomen är nog ?jag? men tror många av dessa just nu oxå är abstinens. Typ en känsla av att jag redan är död och som att hjärnan stänger av varje sekund. Jag kommer inte ihåg hur man typ tittar på tv...

hur länge hade du ätit vs trappat ner? O vilka doser?

Kände du ingenting?

Btw symptomen du beskriver fick jag när jag hade borrelia. Bara en tanke.
    Anonym (Urk) skrev 2019-02-02 14:53:28 följande:
    Jasså? Detta är nåt jag tänkt på många ggr. Funderat på detta i typ ett år. Har frågat alla läkare men de verkar inte vilja prata om det. Hade du i nervsystemet? Hur lång tid innan det upptäcktes? Hur upptäcktes det?
    Svenska läkare är värdelösa på borrelia. Kräv ett test på antikroppar. Byt läkare tills de lyssnar. Jag fick ett erytema migrans men det är det inte alla som gör. Upptäckte det sent då det satt i knävecket stort som en honungsmelon. Tjatade till mig flera penicillinkurer innan de värsta symptomen gav sig efter ngt år men kan ff få känningar..
Svar på tråden Benzo abstinens