Angående just det där du nämner om att händerna luktar tänker jag lite att du kanske skulle kunna testa att tvätta händerna med handsprit med doft/parfym i - alltså handsprit som man köper som innehållande parfym/doft. Kan nämligen ta bort/dämpa lukt lite faktiskt. Alltså om du nu inte redan testat det vill säga...
Hur du ska göra för att ordna det andra vet jag inte riktigt, men jag tänker lite att du kanske skulle kunna använda sån där doftande handsprit även till att sköta din intimhygien (möjligen blandat med lite vatten så det inte blir alldeles för starkt och koncentrerat på känsliga ställen på kroppen), och då alltså kolla om detta möjligtvis tar bort lukten bättre än om man tvättar sig vanligt. Nu antar jag ju att detta kanske inte är en speciellt nyttig produkt att använda till att tvätta dessa regioner, alltså exempelvis inte nyttigt för vare sig huden där eller för miljön i underliv och anal. Men det skulle kanske åtminstone vara ett alternativt sätt för dig att tvätta dig på ibland, förutsatt att det fungerar då alltså, som du exempelvis kan använda vid vissa tillfällen när du tycker det känns extra viktigt att känna dig ren och fräsch.
Jag tänker även att du kanske skulle kunna testa att äta enligt lite olika dieter om du inte redan gjort det och se om du märker någon skillnad med det, kanske hittar du möjligen någon diet som gör det bättre för dig tänker jag. Och/eller kan du kanske exempelvis testa att börja äta något livsmedel som du uteslutit ur din kost nu, och samtidigt sluta äta något som du brukar äta just nu - och sedan om detta inte efter en period visat sig ha någon positiv verkan testa att lägga om din kost lite igen, och sedan testat detta lite hit och dit - dvs att kombinera en egen kost som passar dig, genom att testa att kombinera lite olika livsmedel med varandra, och testa ifall någon kost möjligtvis utgör en kombination som verkligen är bra för din mage och på riktigt förbättrar dina problem (näst intill) helt och hållet. Fast nu vet jag ju inte riktigt om din mage skulle klara av såna här förändringar hit och dit, utan kan ju vara så att din mage är alldeles för känslig för det. Detta vet du nog i så fall hursomhelst bättre än jag, vad som är lämpligt och inte lämpligt för din mage.
Jag tänker även lite att kanske hela din problematik möjligtvis skulle kunna bero på nån form av obalanser av ämnen och liknande i din mage och tarmkanal. Alltså att det är nånting ?fel? med miljön i din mage eller tarmkanal som är orsaken till att det blir som det blir. Alltså att du exempelvis har överskott eller brister på viktiga bakterier och andra ämnen i dina tarmar. Att tarmflora och tarmsystem är stört på något sätt. Härmed funderar jag lite på om vissa tillskott av viktiga ämnen för mage, tarmar och dess funktion skulle kunna hjälpa. Äter du något sådant? Har du exempelvis testat probiotika som kosttillskott? Kanske även finns mer typ medicinska preparat mot obalanser i tarmmiljön, alltså som läkare kan skriva ut, har du fått något sådant utskrivit till dig någon gång och testat att inta? Annars kanske dina tarmar (dessutom) har svårt för att ta upp vissa ämnen ur födan, vilket kanske gör att din avföring blir extra illaluktande. Möjligtvis finns det även mediciner som kan stabilisera detta tänker jag, har du någon gång provat att ta någon sådan medicin? Jag undrar även lite om du överhuvudtaget gjort någon noggrann undersökning av miljö, läge och flora i mage och tarm? Om inte, kanske i så fall detta skulle kunna vara något att överväga (att genomgå någon sådan undersökning alltså) för att öka chanserna att utreda orsak till dina problem och därmed även öka chanserna till att hitta en fungerande behandling.
Nu vet jag ju egentligen inte alls om mina råd, förslag och funderingar är till någon hjälp för dig alls. Jag är ju absolut inte alls någon läkare eller expert på detta, utan jag har mest bara skrivit ner mina rent amatörmässiga tankar och funderingar kring detta, som kanske vissa av dem rentav är rent felaktiga och olämpliga, Men jag hoppas att du kan få någon nytta av mitt inlägg iaf. Och om inte - att du på annat sätt får hjälp, råd och behandling som fungerar så att du slipper ha det så här. För såhär ska du ju absolut inte behöva ha det kan jag tycka. Verkar ju verkligen jättejobbigt att ha det som du har det, förstår verkligen om du är ledsen och mår dåligt av att ha det så som du beskriver. Och jag önskar verkligen att det ordnar sig för dig med det där. Kram