Inlägg från: Ällingen |Visa alla inlägg
  • Ällingen

Dubai eller Istanbul med barn?

Hade inte åkt till något av städerna. Definitivt inte med småbarn. Har ni ingen som helst resvana? Du har fått flera svar, men ändå så verkar du inte speciellt nöjd med svaren. Om 10 personer säger Dubai och 13 säger Istanbul, åker ni till Istanbul då?

• Ällingen
    Anonym (Ts) skrev 2019-02-02 22:26:06 följande:

Jag är nöjd med svaren och tar till mig dem. Jag svarar drygt på dryga kommentarer. 

Har varit i mannens hemland i Mellanöstern några gånger, annars har vi inte varit på "semester" än. 

Nej, jag jämför ju nackdelarna/fördelarna som folk kommer med och bestämmer mig sedan för vad som passar oss.

Anonym(Jonsson) skrev inte ett drygt inlägg, snarare informativt. Men ditt svar var både drygt och omoget. Han/hon nämnde ingenting om bikini och ändå drog du till med stringbikini. Väldigt ohyfsat, tycker jag.
  • Ällingen
    Anonym (Ts) skrev 2019-02-02 22:41:20 följande:

Jag tyckte det lät drygt, eftersom att anpassa sig i Dubai när man är på semester främst handlar om att inte klä sig lättklätt när man inte badar. För mig är det självklart att man inte går runt i bikini på köpcentrum, och därför behöver jag inte oroa mig som kvinna i Dubai just för att det skulle råka vara muslimskt. Saudiarabien och Afghanistan, absolut.

Hursomhelst behöver vi inte diskutera det vidare.

Det vet ju naturligtvis vilken allmänbildad och frisk människa som helst att man inte går i bikini i ett köpcentra oavsett land.... Hur som helst, du har en ytterst otrevlig ton till dem som svarar dig.
Svar på tråden Dubai eller Istanbul med barn?