Inlägg från: Anonym (Mina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mina)

Dubai eller Istanbul med barn?

Dubai har mer för barn kanske och det finns stränder men det är obehagligt varmt med grader uppåt 45. Luften står helt stilla och är fuktig och sjunker heller inte många grader på kvällen så det är olidligt varmt dygnet runt. Dubai-borna stannar sällan på sommaren utan reser själva iväg till Europa så dom du kommer se är arbetarna från Bangladesh och Pakistan . Dubai är ett bättre resmål på vinterhalvåret.

Istanbul är en vacker stad men inte mycket för barn .Dessutom finns det ingenstans att bada i vattnet för en sånt litet barn. Skulle satsa på Istanbul till våren eller tidiga hösten istället.

Om du vill åka till ett muslimskt land skulle kanske ni satsa på Marocko istället eller Tunisien. Men gissar att ni väljer resmålen för mellanlandningen kanske?

• Anonym (Mina)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-02-04 12:01:31 följande:

Får man bada som kvinna i Dubai? Det tror jag knappast. Inte ens i burkini om andra män finns i närheten.

Självklart får du bada i Dubai hahha, vilka fördomar du har.
  • Anonym (Mina)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-02-04 12:03:32 följande:

Antar att du planerat att klä dig heltäckande då för något annat går inte för sig nämligen. Inte i Dubai i alla fall. Det räcker med en kjol som visar anklarna eller lite av vaderna så åker du dit. Majoriteten av svenska turister har inte stringbikini.

Och ännu mer fördomar... du kan gå i linne och kort-kort om du känner att du har det behovet. Så nu vet du.
  • Anonym (Mina)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-02-05 10:21:47 följande:

Är du?

Har du testat att gå i spagettilinne och shorts inne i Dubai (inte hotellområde)?

Anonym (Eh!) skrev 2019-02-05 10:25:23 följande:

www.alltomdubai.se/ratt-upptradande-i-dubai/

"Klä dig så att du är täckt från knän till axlar. Det gäller både kvinnor och män. Undvik alltså korta kjolar eller shorts. Piratbyxor är perfekta för den som inte vill ha långbyxor när det är varmt. Undvik linnen som inte täcker övre delen av bröstkorgen och axlarna. Kvinnor bör inte ha kläder som är alltför tajta eller går att se igenom. Ett smart tips för kvinnor är att köpa en sjal som man enkelt och snabbt kan täcka axlar och överkropp med.

Om du inte följer de här råden finns risk att du förnärmar invånarna och vissa tvekar inte att påpeka det för dig. Om det händer, be om ursäkt. Säg inte emot, starta inte en diskussion. Du vill inte att det ska bli ett polisärende."

Ja jag har varit i Dubai fler gånger än du byter underkläder

Detta är en helt vanlig klädsel i Dubai Mall ok! Att du hostar upp privata hemsidor på rekommendationer betyder NADA! Fattar att du inte sett mycket av världen så uttala dig inte om saker du inte har en aning om!
  • Anonym (Mina)
    Duckan skrev 2019-02-05 13:24:20 följande:

(Mina) jag skulle inte klä mig så i Dubai Mall av respekt för att det faktiskt står på entrén att man bör täcka sig.

Att det är fullt möjligt att göra det vet jag.

Jag skulle aldrig klä mig så annat än i sovrummet ;) , men som du skriver finns det folk som klär sig så.
Svar på tråden Dubai eller Istanbul med barn?