Dubai eller Istanbul med barn?
Vi har varit i Dubai massa gånger, med barn men juni, har ni kollat temperaturen då? Det är inte för inte som ex Norwegian slutar flyga dit i april redan.
Det är för varmt skulle jag säga och speciellt för barn.
Vi har varit i Dubai massa gånger, med barn men juni, har ni kollat temperaturen då? Det är inte för inte som ex Norwegian slutar flyga dit i april redan.
Det är för varmt skulle jag säga och speciellt för barn.
Tillägger att vi var där i maj en gång (har familj som bor där) och det var 40 grader många av dagarna. Även om vi är vana vid sol och värme satt vi mest i skugga och jäste.
Visst är det ac i shoppingmallen men vill man hänga där hela semestern, tror inte det.
(Eh!) har du varit i Dubai?
Visst ska man ta seden dit man kommer och uppträda korrekt. Inga offentliga ömhetsbetygelser, täcka sig lite mer när man besöker ett mall osv men du målar upp en lite felaktig bild. Det är överdrivet. Läs själv vad du länkar till, det är ganska självklara saker men inte samma sak som att du inte får bada där:
Bär aldrig badkläder eller annan utmanande klädsel i staden eller i butiker. Om du lämnar stranden eller poolen, även om det bara är för en kort stund, klä dig på dig innan du går därifrån. Det gäller både kvinnor och män. Att män går med bar överkropp är givetvis helt okej på stranden eller vid poolen, men inte på snabbköpet eller i glasskiosken.
(Mina) jag skulle inte klä mig så i Dubai Mall av respekt för att det faktiskt står på entrén att man bör täcka sig.
Att det är fullt möjligt att göra det vet jag.