Gravid vecka 41 (40+5)
Ibland kan man få lite onda förvärkar, dessa brukar avhjälpas med lite alvedon och vila. Kan hjälpa led en dusch med.
Det är svårt för oss att veta om dina värkar är ?riktiga? eller om det är förvärkar.
Kan förklara lite hur det var för mig första gången.
Började måndag eftermiddag med värkar som gjorde lite ont, som mensvärk i både mage och rygg. Hade så hela kvällen och natten för att sedan försvinna helt på tisdag morgon. Sedan va hela tisdagen lugn tills kl 20 på kvällen, då hoppade värkarna igång igen men med lite mer intensitet än måndagen, åkte in och då var jag öppen 3,5cm. Fick stanna kvar och fick använda lustgas. Sedan vid 24 på natten va jag så trött så fick en eda men då stanna värkarna av. Fick värkstimulerande vid kl 06 någon gång och dottern är född 07.29.
Hade jag inte tagit edan så hade jag antagligen fått dottern runt kl1 på natten men va alldeles för trött så den behövdes verkligen.
Hoppas att det hoppar igång ordentligt för dig snart här, vet hur jobbigt det är att gå över tiden! Lycka till och försök vila så mycket du kan innan de kör igång :)