Mina damer, vilket föredrar ni: en "alfahanne" eller en feministkille?
Ett brännbart men intressant ämne.
Ett brännbart men intressant ämne.
Svårt, vet att jag aldrig har dragits till alfahannar, dock kan de ha sett ut så eller haft ett maskulint yrke. Men jag kan tycka att en feministkille kan vara bra mycket mer maskulin än en alfahanne. Men det beror nog helt på vem mannen är och hur han beter sig. Feminism är inget omanligt, utan en fråga om jämställdhet och en man som respekterar kvinnors lika rätt är inget omanligt.
Tänker mig att behoven ser lite olika för ut genom livet, både för kvinnor och män.
Tycker du att det är extremt av en man att tycka att hans döttrar ska ha samma möjligheter som hans söner och vice versa? För i så fall har du nog rätt i ditt antagande att majoriteten av världens länder inte ser ut så. Skönt att vi i Sverige trots allt har kommit längre.
Vad fasen är feministkille då?
Jag ser det som att det är en man som kommit på att det vore rimligt med lika löner, dela lika på ansvar hemma, att sextrakasserier kanske inte är schysst, att tjejer får ta lika mycket plats som killar osv.
Jag får aldrig något grepp om det där.
I min värld låter det vettigt men alla verkar ju hata det
Så jag måste ha missat något.
Är feminister bara sånna som sätter på sina söner kjol till dagis?
Vet själv inte om jag är feminist för alla verkar ju se på det olika.
Kanske är alpha ändå. Har kört boxning, snusar och åker moppe utan hjälm ibland.
Min man är både alfahanne och feministkille. Men om jag var tvungen att välja skulle jag ta feministkille.
Svarade feministkillen. Min man är feminist och manligare än de flesta, i den klassiskt tröttsamma bemärkelsen. Det verkar nästan som att du tror att det är varandras motsatser på något vis.
Varför måste man välja mellan ytterligheter? Jag gillar inte "alfahanar" och inte feminister. Jag föredrar en vanlig "betakille" (TS vet precis vad jag menar) som är lugn, snäll och sansad. Men som definitivt inte är feminist.
Är evinnerligt trött på "alfahannar", men jag vill inte ha en fjolla för det.
Alfafeministen såklart eftersom de är de som tilltalar de flesta och som alla vill följa och dessa kommer i alla möjliga skepnader och finns inom allt från barnskötare till miljardärer.
Jag föredrar en man som aldrig någonsin pratar om alfahannar och feministkillar! Blä.
Jag tror majoriteten av kvinnor inte vill ha varken en alfa-hane eller feminist kille. Den första låter som en mansgris den andra låter som en toffel kille.
Vad jag hört så vill tjejer ha en självsäker man som vet vad han vill och vad han står men som ändå har respekt för sin kvinna är någorlunda jämställd.
Om TS med ?feministkillen? menar en allmän feminiserad fjantig man och med alfahanne menar en maskulin man är det väl fullkomligt självklart att i princip alla kvinnor föredrar den senare. Klart att kvinnor vill ha manliga män! Varför ska vi prata om självklarheter? Det ts har fel i är att han försöker få det till att män som är feminister inte är manliga. Så är det naturligtvis inte.