• Forumvärd

Snökaos?

Snön vräker ner över Sverige. I alla fall om man ska tro väderleksrapporten. Hur ser det ut hos dig och var i landet befinner du dig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-14 13:48
    Edit; Test

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snökaos?
  • Aniiee

Det har vräkt ner en hel del här på Södertörn också. Hundarna är överlyckliga samtidigt som de tycker att det är för kallt om tassarna. Tur att två av dem i alla fall har rejält med päls.

Personligen tycker jag att det är supermysigt, allt är helt tyst och dämpat (jag brukar inte märka trafiken på de 2 större vägarnar samt järnvägen, men när det slutar låta märks det destå mer) och det är helt legitimt att komma in från hundprommenaderna och dricka en kopp varm choklad och käka en toast med ungersk salami och italiensk buffelmozzarella.

I have a growing lack of disgust for you
  • Forumvärd
    Anonym (Fin) skrev 2019-02-03 22:06:41 följande:
    Finland , ja det vräker ner

Oj. Det kanske är snöfall i hela Skandinavien!
  • Anonym (Fin)
    Forumvärd skrev 2019-02-03 23:49:44 följande:

Oj. Det kanske är snöfall i hela Skandinavien!

Finland hör inte till Skandinavien ;)
  • Anonym (Spyless)

Spyless all jävla snö! Bor i Sundsvall

• Forumvärd
    Anonym (Fin) skrev 2019-02-03 23:56:08 följande:
    Finland hör inte till Skandinavien ;)

Där ser du hur insnöad jag blir av all snö!
  • Anonym (Fin)
    Forumvärd skrev 2019-02-04 00:11:19 följande:

Där ser du hur insnöad jag blir av all snö!

Haha, fin räddning
  • Anonym (eh nej)

I Malmö är det inte tillstymmelse till snökaos. Nu är klockan förvisso 01 på natten så nu är det lite kyligare än vad det var i går eftermiddag. Nu är det bara +2 grader. När jag och min son gick och handlade tidigare idag så hade han ofodrade gummistövlar, mössa, långärmad t-shirt och jacka på sig samt tunn mössa. Så tunnklädd hade han förstås inte fått gå ut och leka, men frågan är om han ens hade behövt sina termobyxor. 

Det blir lite beklagligt med "SNÖKAOS!"-artiklarna, som om de gällde hela landet. Så fort jag tog upp telefonen i morse så utannonserade de just det. Vi fick vända tillbaka utanför ytterdörren och klä av oss lite av alla tjocka kläder som vi hade på oss...

• Aniiee
    Anonym (eh nej) skrev 2019-02-04 01:11:01 följande:

I Malmö är det inte tillstymmelse till snökaos. Nu är klockan förvisso 01 på natten så nu är det lite kyligare än vad det var i går eftermiddag. Nu är det bara +2 grader. När jag och min son gick och handlade tidigare idag så hade han ofodrade gummistövlar, mössa, långärmad t-shirt och jacka på sig samt tunn mössa. Så tunnklädd hade han förstås inte fått gå ut och leka, men frågan är om han ens hade behövt sina termobyxor. 

Det blir lite beklagligt med "SNÖKAOS!"-artiklarna, som om de gällde hela landet. Så fort jag tog upp telefonen i morse så utannonserade de just det. Vi fick vända tillbaka utanför ytterdörren och klä av oss lite av alla tjocka kläder som vi hade på oss...

Har du inte 1) lokala väderrapporter? 2) fönster? 3) termometer i fönstret?
    I have a growing lack of disgust for you
  • Postman

Det snöar rejält men jag kan inte påstå att det är något kaos. Det är ju vinter så så det är ett helt vanligt snöfall även om media och andra försöker få det att låta som om det vore extremväder.

• Flash Gordon

Det blir kaos för att det drevar och för att snöröjningen är underbemannad.

Rakt upp och ned har det kanske snöat en 25-30 cm men när det blåser ihop blir vallarna på vägen närmare halvmetern och stenhårda.

Det blev vinter i år igen.

Svar på tråden Snökaos?