• Cis

BIM Mars 2019

Hej! Jag vet inte riktigt när jag har bim. Första månaden med rosenrot, blir cykeln kortare kan det vara i feb men tror det blir början på mars. Så får uppdatera er efter positivt ägglossningstest! Hihi! Håller tummarna för er alla. Jag och min sambo längtar så mycket! Pratar om bebisdrömmar dagligen!

Min historia

Hade ma slutet på november, upptäcktes 9+0, avstannat 6+4. Första ägglossningen i december ledde till nytt (testat neg efter missfallet) plus 1 januari, testade 5 dagar innan bim. Starka gravsymtom, plus bruna flytningar. Blev ej starkare, sen på bim var det negativt och de bruna flytningarna upphörde. Fick sen ingen ordentligt mens, fortsatte bara ha molvärk. Hcg <1 en vecka efter bim. Två veckor senare hade jag sparsamma bruna blödningar 3 dagar. Först förra helgen, 4 veckor efter bim så kom en normal mensblödning. Faktiskt ingen aning om vad jag ens hade, blandning mellan kemisk grav och ma! Haha! Märkliga kropp!

• Cis
    ETOVA skrev 2019-02-08 18:11:13 följande:

Jag fundera på en grej.. hur tänker ni kring alkohol nu när ni försöker bli gravida? Jag vet inte riktigt hur jag ska göra själv: inte dricka alls, bara dricka mellan mens och äl, dricka måttligt oavsett var i menscykeln jag är eller inte tänka på detta alls...?

Jag dricker inte alls eftersom det är skadligt för mig. Om jag hade druckit hade jag bara druckit mellan mens och ägglossning. Googla lite på det. Det är lite för soft inställning till alkohol innan plus inom vården IMO. :) Jag dömer ingen som väljer att leva som vanligt tills plus på stickan, det är vad vi blir rekommenderade (betyder inte att det inte finns forskning som visar att vi borde göra annorlunda)
  • Cis

Hej igen.

Bim 2/3. Du får gärna lägga till mig i listan.

Hade ägglossning den 15 feb. Fin stegring på stickorna från testlagret, ingen glad gubbe på nc digital dock :/ hade ont i vänster äggstock och även illamående. Flytningarna var inte jätte tydliga dock men jag känner att min temp stigit. Får så fina rosiga kinder efter ägglossning! Hihi.

• Cis
    frugr95 skrev 2019-02-23 08:29:05 följande:

Jag behöver lite råd... hade ÄL enligt appen och testerna CD 16 och är på CD 19 idag. Men när jag vaknade och gick för att kissa så blöder jag idag? Klarrött blod. Ska ha trosskydd och se hur det blir under dagen! Någon som vet varför??? Aldrig haft såhär förut :( kan tillägga att jag haft ÄL varje månad sen november men denna månaden är första gången vi haft sex under ÄL.

Men är det heeelt omöjligt att du hade ägglossning tidigare? Du tog tester på cd 14 och såg kanske ingen stegring för stegringen började nån timme efter och ägget släppte fort. Så när du fick stegring cd 15 trodde du att du skulle få ägglossning cd 16. Kanske långsökt men inte omöjligt. Kanske har det exakt gått 5 dygn nu (typ det släppte och blev befruktat direkt och det fäste imorse och du fick en blödning. Hoppas på det!
  • Cis

Någon som har symtom ännu? Vet att det är supetidigt för de flesta här men jag och några fler har ju bim precis i början av mars. Hur går det för er? Jag hade ägglossning 15 feb. Fick ömma bröstvårtor redan den 21 feb och igår började kramperna i tjejmagen och idag har jag nästan ont hela tiden. Dessutom är jag varm som en kamin sen igår och är rosig om kinderna sen några dagar. Varit likadant tidigare graviditeter. Så hoppas hoppas jag inte är skengravid.

• Cis
    Elinanorden skrev 2019-02-23 09:08:23 följande:

Kunde inte hålla mig , har bim 1/3. Tog först ett test som visade super svagt possitivt , tog sen ett digitalt på samma urin och fick detta resultat !

Ååå wow vad underbart!! Stort grattis! Nä omöjligt att hålla sig ju. Är det första graviditeten? När hade du ägglossning?
  • Cis
    frugr95 skrev 2019-02-23 09:10:14 följande:

Såhär ser mina anteckningar ut på NC haha :D

Men vore knepigt om ÄL inträffade tidigare eftersom jag använder två LH tester, ett från clearblue och ett från graviditetskollen.. men man kan väl aldrig vara säker.. hoppas på nidblödbing då :) för såhär tidigt kanske kroppen inte stöter ifrån de obefruktade eller befruktade ägget?

Fast liten stegring innan iaf. Så inte heelt omöjligt. :) Men att börja stöta ifrån redan 3 dpo känns inte troligt som du säger. Så random mellanblödning som inte betyder något eller nid skulle jag gissa på. Hoppas på nid. Läste att 25% får det. Jag har aldrig fått det dock. Men inatt drömde jag att jag hade det. Haha
  • Cis
    Elinanorden skrev 2019-02-23 09:31:29 följande:

Ja det är första barnet, så spännande! Hade ägglossning den 12/2 :)

Ja visst är det spännande :) Grattis igen!! Jag hade ägglossning 15e. Hoppas på att få plus på måndag eller tisdag. Kan inte heller hålla mig :p
  • Cis
    frugr95 skrev 2019-02-23 09:40:12 följande:

Ja vi får hoppas! Hahah kul att du drömde det :) men snart har du ju BIM! :D

Haha ja! Ja snart bim och jag kommer fuska och testa tidigare, även om man inte ska. Men vill hellre veta än att vara ovetande. Mitt förra plus på bim - 5 slutade i kemisk graviditet. Fick bruna flytningar redan bim - 6. Bim - 1 var det negativt. Mitt förrförra var ett riktigt missfall (ma) i v 8+6. (avstannat v 6+4). Så nu hoppas jag på plus som får stanna <3
  • Cis
    Elinanorden skrev 2019-02-23 09:48:14 följande:

så spännande! Jag gjorde test i förrgår som visade helt blankt. Så är verkligen skillnad på vilken dag man testar! Håll mig uppdaterad. Håller alla tummar och tår för dig!

Ja mitt var helt blankt idag, men det var väntat, hade blivit förvånad om det var ett plus idag eftersom imorgon borde vara tidigast möjligt och måndag, tisdag eller onsdag vore mer troligt :) tack vad gulligt!
  • Cis
    frugr95 skrev 2019-02-23 10:16:46 följande:

Förstår att du längtar <3 det är jättetufft att ha varit gravid och det inte gått vägen.. du måste lägga ut dina test! :D så spännande att inte veta fast olidligt haha

Ja det är tufft faktiskt. Men allt sker av en mening. Jag hoppas det går vägen denna gången. Ska lägga ut bilder på mina test sen :D ja visst är det olidligt. Min sambo tycker vi ska vänta att testa tills typ bim +7 *dör av skratt*
  • Cis
    Funderar81 skrev 2019-02-23 13:22:30 följande:

Oj men grattis! Härligt få så tydliga tecken!

Jag har inga symtom alls. Har Bim 1a mars. Förra cykeln blev jag jättevarm och supertrött ett par dagar, men sen kom mensen precis som den brukar.

Denna gången blev jag triggad, vilket borde ge massa symtom, men har inte fått nåt. Heller inte av progesteronvagitorier, som många blir helt PMSiga av. Får snällt vänta till mars före jag testar nåt...

Vad innebär att bli triggad? Har du varit gravid tidigare? Vissa känner ju ingen alls innan bim. :) som en bekant till mig, hade det inte varit för enorma bröst i v 18 hade hon fortfarande inte känt något! Haha!
  • Cis
    ETOVA skrev 2019-02-23 11:34:00 följande:

Jag hade förmodligen ägglossning ca 16:e (enligt appen- tog inga test/ temp), åt även Ipren 10 dagar så lite oklart im det ens blev nån äl, men hursomhelst har jag varit riktigt riktigt trött tre dagar i rad, 20, 21, 22 feb alltså till igår. Idag är jag piggare (vilket jag är glad för eftersom jag ska åka Vasaloppet imorgon hehe ) Kan trötthet så tidigt vara ett symptom? Bim 2/3.

Trötthet kan vara ett symtom både på grav och de normala förändringar som sker i hormonerna. Men det kan ju ömma bröst och halsbränna också vara. Haha typ alla symtom. Mitt säkra tecken har vid mina graviditeter varit värken i magen. Det molar, drar, ilar och sticker och börjar ca en vecka innan bim. (Efter denna bim får vi se hur säkert) Men tröttheten har också funnits där. Hoppas du är pigg idag då. (eller kanske lite tröttare än vanligt) :) Lycka till!
Svar på tråden BIM Mars 2019