• Lejon90

BIM Mars 2019

Hoppar gärna in här. Förväntad BIM 7/3.

Min (vår) historia:
    Jag och min sambo har inga barn sedan tidigare, vi började försöka i 1/4 -18, testade positivt 24/4. Den totala lyckan som vi båda upplevde och kände då varade dessvärre inte så länge. Fick konstaterat MA i v9 + 3, fostret hade dött v8 +2. Fick då rekommendation av läkaren att låta kroppen sköta "utdrivningen" själv. Denna process tog ca 3 v. Fruktansvärd väntan!
    Testade återigen positivt 8/10 -18. Glädjen över detta pluset var inte på samma nivå som det första pga. rädslan av föregående erfarenhet. Även denna gång gick det inte hela vägen. MA nummer 2 i v9 +0, fostret dött v8 +6. Ett slag i ansiktet på både mig och min sambo. Efter denna gång vägrade jag att låta kroppen sköta det själv och fick då cytotec behandling med lyckat resultat.

Barnlängtan är otrolig stor så kan inte mer än att hålla alla mina fingrar och tår på att det får stanna kvar någon gång och bli till ett litet liv.Hjärta

• Lejon90
    frugr95 skrev 2019-02-19 08:26:50 följande:
    Välkommen! Beklagar så era ma <3 Det är fruktansvärt :( Jag hoppas på plus snart! Vad bra att du fick cytotec sista gången.. det är ju hemskt att vänta. Har kroppen kommit igång nu efteråt?

Vi har samma BIM :D
    Tack! Vad roligt med samma BIM! :) Ja, den senaste mensen i februari och januari har sett ut som tidigare. Det känns som att kroppen har återhämtat sig :)
  • Lejon90
    Malin888 skrev 2019-02-19 12:02:30 följande:
    Skickar massor med kärlek!

Har du ätit zinzino olja någon gång? Vet inte om du vill prova men jag har 2 vänner som fått upprepade missfall och efter dem börjat äta den då har det gått vägen med deras graviditeter.

Behöver ju inte funka på alla men kanske värt att testa om du känner det är nyttigt för dig.

Oavsett så kommer det ju bli en baby du verkar ju lätt bli gravid o det är ju jättefint!
    Tack det värmer :)

Nej, det har jag faktiskt aldrig hört talas om. Känns som att jag får googla lite och se vad det är. Kanske värt att testa? Ska man använda det när man planerar att bli gravid eller när man fått plus?

Samma sak har de läkare jag träffat också sagt, just i den situationen kändes det inte som en tröst. Men när man landat i vad som egentligen har skett så är det till hjälp att tänka så.
  • Lejon90
    Anonym (Planerar liten) skrev 2019-02-21 17:03:59 följande:

Ägglossning sen i måndags, vi har övat göra bebis flera dagar nu, så nu håller vi tummar o tår ??????

Då gör ni vad ni kan, jag håller alla tummar för er:)
  • Lejon90
    Nathaliejj skrev 2019-02-21 19:38:39 följande:

Någon som ser något?

Jag ser ett svagt streck :) testa med morgonen om någon dag :)
  • Lejon90
    frugr95 skrev 2019-02-23 16:48:21 följande:

Så nu har du den fasta glada gubben? :D har bakteriell vaginos någon påverkan på att bli gravid?? Om inte - hade jag struntat i antibiotikan och haft sex! Och sen ringt till gyn eller vårdcentralen (den som nu skrev ut detta) och kollat läget :)

Påverkar bv - då är det ju kört oavsett.

Bakteriell vaginos kan orsaka missfall. Jag hade det utan att jag visste senaste graviditeten och den slutade i MA... Så min erfarenhet är att alltid behandla infektioner i underlivet när man planerar eller tom är gravid. Kolla bara så att antibiotikan kan tas vid graviditet.
  • Lejon90
    Madeleine1987 skrev 2019-02-24 19:16:46 följande:

Hejsan ! Är de någon som kan hjälpa mej, blir tokig ?

Vad vill du bli hjälpt med? Möjligt att jag missat tidigare inlägg från dig.
  • Lejon90
    EliMil skrev 2019-03-03 20:33:17 följande:

Jag blir inte klok på min kropp. Efter pillerstopp i augusti stabiliserade sig cykeln. 28dagar, tydliga äl flytningar kring dag 14. Men förra månaden längre cykel. Och nu denna månad inga äl flytningar alls. Borde haft äl runt 23-26.

Hur blir det med kommande mens om kroppen hoppar över äl? Kommer den som den ska eller hur funkar det?

Man har ibland ägglossning utan att ett ägg släpper. Mens får man oavsett om ett ägg har släppt eller inte. Så du behöver inte vara orolig, det är inget konstigt :)
  • Lejon90
    Anonym (Liten19) skrev 2019-03-03 21:14:48 följande:

Fast nää det där stämmer väl inte riktigt? Släpper inget ägg har man ju ingen ägglossning. Och utan ägglossning ingen mens. Däremot kan man ändå få en blödning trots utebliven ägglossning, men den brukar inte vara som en vanlig mens. Vanligaste är väl att kroppen försöker släppa ett ägg senare om den misslyckats vid första försöket, och att då mensen kommer senare.

Jag upptäcker att jag skrivit fel, det ska ju vara att det inte alltid är ett ägg som släpper när den förväntade ägglossningen skulle skett i cykeln. Ang. blödning utan ägglossning är nedanstående citat från www.1177.se

"Det kan komma mens utan att det har skett någon ägglossning veckorna innan.

För att ett ägg ska kunna lossna måste det finns tillräckligt höga nivåer av bland annat hormonet östrogen i blodet. Ibland är nivåerna för låga och då lossnar inget ägg, men slemhinnan i livmodern växer ändå. När slemhinnan blivit tillräckligt tjock lossnar den till slut av sig själv och det kommer en blödning. Blödningen kan vara lite mera långdragen än en vanlig mens.

Mens utan ägglossning är vanligt och ingenting att oroa sig för."
  • Lejon90

Jag testade positivt idag :) Hoppas verkligen innerligt att det går hela vägen. Håller tummarna för 3:e gången gillt efter 2 MA på raken.

BIM - lista;

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar81, MaoaM, Anonym (Syskonlängtan), Rhubarb82

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, NervösAnonym

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet, oktoberflicka93

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90, Mumin4

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90

9/3 Siri88, höstmamma, babymys, Anonym (Envis mysare), z19

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17

11/3 Geranium, RedAngel, Vite

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva, Mosigos

13/3 evi82

14/3 Anonym (Milla), niiskuneiti

15/3 Em0ma, Kajsan86

16/3 Hallonsaft24, Kstadtjej87, Tirin

17/3 Ängelby

18/3 Grumpycavat, Räkan123