Inlägg från: KajsaLouise |Visa alla inlägg
  • KajsaLouise

BIM Mars 2019

babymys skrev 2019-02-23 11:27:17 följande:

Aaaalltså seriöst....jag är inne på 9e dagen med blinkande CB smiley. Jag har fattat så mycket att man kan ha låg LH stegring och att det faktiskt kan ta flera dagar innan man får fast gubbe...men 9 dagar liksom... ingen som har erfarenheter av detta? Börjar bli lite orolig... 

I december hade jag också 9 dagar med blinkande smiley. Därefter gav jag upp. Dagen jag gav upp fick jag vita flytningar och några dagar senare ytterligare blev flytningarna jätterikliga med stora vita klumpar. Lite snuskigt! :P Mensen kom tidigare än beräknat den månaden. Testade med billiga äl-stickor också och på den 7e dagen med lilla blinkis så såg jag en stegring, men det blev aldrig positivt. Jag brukar ha flera dagar med blinkande gubbe normalt, men 9 var ett extremfall. Vet faktiskt inte vad som hände där! Antagligen blev det nån vajsing med kroppen...
  • KajsaLouise
    babymys skrev 2019-02-23 12:29:31 följande:

tack för att du delade med dig! :) huuum, okej då kanske jag räkna med att äl inte hände denna månaden då?... åååh så tråkigt alltså  spelar det någon roll om man kollar på cd stickan och inte bara resultatet på fönstret? för teststrecket har blivit starkare på stickan dom senaste dagarna, nästan lika starkt som kontrollstrecket...

Jag tror att jag har ett ganska litet fönster varje månad som jag kan se den fasta gubben. Testade t.ex. i onsdags morse och den blinkade. Testade sedan igen på eftermiddagen då ett billigt test visade ganska starkt och då blev gubben fast. I torsdags testade jag igen med CB men med en gammal mätare. Då blev det en 0:a. Jag har fattar det som att CB ska kunna hitta en fast glad gubbe även om man inte testat med samma mätare flera dagar i rad, men helt säker är jag inte. Jag tror att du kan ha haft äl men att stegringen var så kort att du missade den. Har teststrecket blivit starkare så kan det ju faktiskt bara vara så! Hoppas på det! :) Ska också tillägga att min kropp inte riktigt varit i fas under hösten, så att det blev som det blev för mig kan ha med min obalans av hormoner att göra.
  • KajsaLouise
    babymys skrev 2019-02-23 16:21:34 följande:

Cykeln denna månaden verkar i alla fall helt koko men jag hoppas att det är så som du säger - att jag helt enkelt har missat att mäta peaken/äl ! Jag har kanske haft ett ovanligt litet fönster denna gången, gudarna vet... sjukt frustrerande i alla fall Jag har känt hur det har slitigts och dragits i äggstockarna och haft "mensvärk" direkt efter mensen och fram till i ons/tors. Nu kittlas det bara i bröstvårtorna haha annars ingenting. Ahhh, jaja får väl förmodligen bara invänta den dumma mensen ännu en gång.

Jag förstår din frustration! Den här väntan och att man inte kan påverka något är ju väldigt påfrestande. Hoppas du bara missat det! Ligga varannan dag är väl det bästa man kan göra helt enkelt! Så är man ganska säker på att ha en chans! Hoppas mensen håller sig borta!!
  • KajsaLouise

Jag har fått urinvägsinfektion... Härligt värre! :( Jag fick antibiotika utskrivet via Kry-appen nu. Är kanske 3 dagar efter ägglossning. Läkaren skrev ut Selexid. Han sa att han inte kunde lämna några garantier för ev fosterskador om det nu mot förmodan skulle gro ett litet frö i magen, men Sthlm regionen hade uttalat att det är helt säkert. Nån som har erfarenhet av detta? Jag hade först tänkt att stå ut, dricka mycket men så började det blöda. Jag har aldrig fått blod med uvi förut, men det verkar höra till.

• KajsaLouise
    MaoaM skrev 2019-02-23 19:21:21 följande:

Jag har också urinvägsinfektion och fick selexid utskrivet, det står i bipacksedeln att det är ok. Hur lång kur fick du? Jag fick bara 5 dgr.

Blivit väldigt illamående och jag tror att det är biverkning. Retligt.

Bra! Då kör jag på! Jag fick också 5 dagar. 3 tabletter om dagen. Hoppas det löser det hela! Krya på dig!
Svar på tråden BIM Mars 2019