BIM Mars 2019
BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP!
Jaha... jag får kliva in här för försök 3 för denna omgång. (Har ju tidigare fått tvillingar efter sista försöket sprutor (har PCOS men då ingen menscykel alls vilket jag haft nu i nåt år) innan IVF 2007 så att det "bara" är försök 3 är ju inte så "bara" för mig.. är ju 13 år äldre nu med.. 34 år nu och trodde jag var färdig men träffade en ny man som är 5 år yngre och har inga egna barn).
Plockade ut min kopparspiral i början av December.
Förra månaden fick jag svaaaagt plus på 3 test men sen plötsligt negativt och började blöda nån dag senare än beräknat. Hade andra grav.tecken som jag kände igen väl från tvillinggraviditeten så jag tror ägget släppte helt enkelt, rätt vanligt väl när man är lite "äldre"?
Fick iaf förra månaden en fin ÄL-stegring på CD 17 men sen kom mensen då på cykeldag 34.
Testade denna månaden från CD9 men ingen stegring förrän CD 23!!! (Sen tog testen slut).
Tänkte att då kommer väl mensen 1 v senare.
MEN så började jag i Fredags kväll få lite äggviteflytning med blodstrimmor i. Bara någon ml blod under hela dagen igår i menskoppen men idag kom mensen igång ordentligt. Men räknar den från igår då jag ändå behövde ha menskoppen tänker jag. (Tog även ett negativt testa tidigt test igår innan jag torkade mig och såg allt blod på pappret, hoppades på en nidis då det hade passat så bra i tiden).
Men nu undrar jag, hade jag kanske ingen ägglossning? Att ägget aldrig släppte? Har haft OTROLIG mensvärk nästan hela denna cykeln.. varit hemskt bitvis. Känner mig liksom svullen och öm i livmoder/äggstocks-trakten. Det sticker och det drar. Sen plötsligt kommer världens hugg.
Har försökt tempa för första cykeln med med MEN äter mycket mediciner samt har en sååå kass sömn så tempningen har ju inte gett så mycket att gå på känns det som. Ser mer ut som en EKG-kurva.
Äter bland annat MAXDOS Ipren. (Sen max alvedon, MYCKET morfin, adhd medicin och antidepp m.m). Tänkte att det kanske vore bra att sluta med Ipren denna månaden?!
Så medicinerna och kass sömn borde ju påverka temp-kurvan tänker jag?!?!
Snälla kom med tankar, idéer, råd, frågor. Ja vad som som kan leda mig närmare att bli klok på vad fanken som hände denna månaden och vad betyder denna hemska "mensvärk" och sena LH-stegringen?
Bifogar bild på månadens ÄL-test och får jag in fler bilder så blir det förra månadens med m.m