Inlägg från: jamåduleva |Visa alla inlägg
  • jamåduleva

BIM Mars 2019

Hej, hoppar gärna in här. Går in på fjärde försöket nu. Hade hoppats på att få vara gravid när jag fyller 26 men så blir det inte, har längtat i flera år och min dröm har varit att få bli mamma redan vid 23, så känner mig gammal redan. Usch, varit deprimerad så har fått vänta med familj men nu vill jag inte vänta mer, längtan är för stor och kan inte påstå att man mår bättre av den. Tänkte naivt att det skulle ta sig på första försöket, får hoppas på fjärde nu :) om några dagar börjas det med ÄL-tester igen!

Heja alla!

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

3/3 Eveh

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

• jamåduleva
    räkan123 skrev 2019-02-20 21:09:39 följande:

Måste bara få skriva av mig lite! Känner mig helt besatt av detta nu att bli gravid. Så fort man bestämt att försöka med ett barn till så vill man bara att det ska hända över dagen. Vet att det kan ta tid att få igång kroppen igen efter p-piller men längtar så mycket nu. Har beställt ägglossningstest nu så jag kan se ifall det kommer någon ägglossning redan denna månaden! Hoppas hoppas! Nu har dock pillermensen precis slutat så känns som en evighet till ägglossning! När börjar ni testa med era stickor? Har aldrig testat sådana innan. Tror även jag fått svamp efter antibiotikabehandling. Kan detta påverka chansen att bli gravid negativt?

Är besatt jag med, haha. Längtan var stor innan man bestämde sig också, men när beslutet att sluta med p-piller var taget sköt det i höjden. Barn är det enda i huvudet just nu.

Beställde hem skitmycket tester, hmm, måste tänka lite när jag börjar testa. Innan jag visste när ungefär ÄL kommer så började jag testa typ 3 dagar efter mens för att se hur svagt/starkt strecket blir. Är det jättesvagt så väntar jag två dagar och testar igen, är det knappt nån ändring så väntar jag och testar två dagar senare tills jag ser hur det börjar öka. När jag ser att det blir starkare börjar jag testa varje dag.

Nu när jag har lite mer koll så börjar jag testa på CD12 (cykeldag), innan jag visste började jag redan på CD5.

Har ingen aning om svamp påverkar, kanske att svampbehandlingen ogillas av spermier, men det borde du nog hinna bli av med tills ÄL kommer. Köp behandling på apoteket.
  • jamåduleva

Men shit, har räknat med att få ÄL om sju dagar och nu tog jag ett test med utspädd urin för skoj skull och det är jättepositivt! Åh, nu ligger vi efter med liggandet. NU SKA DET BLI BEBIS

• jamåduleva
    Asparaghus skrev 2019-02-24 16:29:28 följande:

BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP!

Jaha... jag får kliva in här för försök 3 för denna omgång. (Har ju tidigare fått tvillingar efter sista försöket sprutor (har PCOS men då ingen menscykel alls vilket jag haft nu i nåt år) innan IVF 2007 så att det "bara" är försök 3 är ju inte så "bara" för mig.. är ju 13 år äldre nu med.. 34 år nu och trodde jag var färdig men träffade en ny man som är 5 år yngre och har inga egna barn).

Plockade ut min kopparspiral i början av December.

Förra månaden fick jag svaaaagt plus på 3 test men sen plötsligt negativt och började blöda nån dag senare än beräknat. Hade andra grav.tecken som jag kände igen väl från tvillinggraviditeten så jag tror ägget släppte helt enkelt, rätt vanligt väl när man är lite "äldre"?

Fick iaf förra månaden en fin ÄL-stegring på CD 17 men sen kom mensen då på cykeldag 34.

Testade denna månaden från CD9 men ingen stegring förrän CD 23!!! (Sen tog testen slut).

Tänkte att då kommer väl mensen 1 v senare.

MEN så började jag i Fredags kväll få lite äggviteflytning med blodstrimmor i. Bara någon ml blod under hela dagen igår i menskoppen men idag kom mensen igång ordentligt. Men räknar den från igår då jag ändå behövde ha menskoppen tänker jag. (Tog även ett negativt testa tidigt test igår innan jag torkade mig och såg allt blod på pappret, hoppades på en nidis då det hade passat så bra i tiden).

Men nu undrar jag, hade jag kanske ingen ägglossning? Att ägget aldrig släppte? Har haft OTROLIG mensvärk nästan hela denna cykeln.. varit hemskt bitvis. Känner mig liksom svullen och öm i livmoder/äggstocks-trakten. Det sticker och det drar. Sen plötsligt kommer världens hugg.

Har försökt tempa för första cykeln med med MEN äter mycket mediciner samt har en sååå kass sömn så tempningen har ju inte gett så mycket att gå på känns det som. Ser mer ut som en EKG-kurva.

Äter bland annat MAXDOS Ipren. (Sen max alvedon, MYCKET morfin, adhd medicin och antidepp m.m). Tänkte att det kanske vore bra att sluta med Ipren denna månaden?!

Så medicinerna och kass sömn borde ju påverka temp-kurvan tänker jag?!?!

Snälla kom med tankar, idéer, råd, frågor. Ja vad som som kan leda mig närmare att bli klok på vad fanken som hände denna månaden och vad betyder denna hemska "mensvärk" och sena LH-stegringen?

Bifogar bild på månadens ÄL-test och får jag in fler bilder så blir det förra månadens med m.m

Mediciner kan nog förändra kroppstemperaturen, det låter jag vara osagt då jag inte vet detta. Men i och med att du antagligen tar dem varje dag så bör också tempen vara lika avvikande varje dag med. Det som är mest avgörande är hur man sovit. Är det nån gång då du alltid sover tex fyra timmar i streck? Eller är det hipp som happ jämt?

Jag själv går på medicin och har grova sömnproblem och tar starka sömntabletter, de gör att jag när jag somnar får sova fyra timmar och sen vaknar jag och får i stort sett bara lite slummrande efter det. Jag måste alltid tempa då efter att jag vaknar första gången efter de fyra timmarna, missar jag att tempa då och gör det typ andra gången jag vaknar så skiljer sig tempen mycket. Sen har jag märkt att för mig så har det inte jättestor betydelse på när jag tempar utan mer hur många timmars sömn jag fått. Kan alltså tempa vid kl 03 eller 06 och få en liknande temp men då är det alltid när jag fått sova lika länge.

Om du har ett liknande sovmönster som mig så kan du nog absolut tempa och få en bra kurva. Det tog mig två månader att hitta sättet för mig att tempa, mina kurvor såg ut som dina innan men nu är de skitfina och lätta att läsa av (åh, jag blir så stolt över mina kurvor nu när jag äntligen hittat rätt, haha). Försök hitta nåt i din sömn som är konsekvent och tempa efter det :)

Kan tyvärr inte svara närmare på din cykel. Men kanske är det uttaget av spiralen som spökar lite, tror att alla preventivmedel påverkar oss mer än vi tror.
  • jamåduleva
    Asparaghus skrev 2019-02-24 20:45:09 följande:

Åh, Tack vilket fint svar!

Jo men ibland sover jag 4 h i sträck men då vaknar jag oftast vid 03 sådär.. trodde det liksom var "för tidigt" att testa då.

Skulle du vilja visa hur dina temp-kurvor ser ut? Du kan ju skicka dom privat till mig om du hellre vill det.

Jag åt också starka sömntabletter innan i många år men slutade för någon månad sedan då biverkningarna började tära hårt på mig.

Nu tar jag bara Melatonin för sömnen MEN så sover jag ju som en kass kratta med

Ja, tänkte också att det var för tidigt, men efter att ha provat mig fram så är det tiden jag sovit som gör skillnad. Vad skönt att du kunnat sluta med de starka tabletterna! Fick melantonin utskrivet nyss men det har inte funkat alls. Ska få testa ett tyngdtäcke snart och hoppas så att det ska funka, är mitt sista alternativ. Haft sömnproblem i tio år.

Hoppas det blir rätt med bilderna nu, skriver från mobilen, annars får jag fixa det med datorn senare.

Första är i alla fall från första månaden, tempade inte mycket alls då jag inte fick till det och det varierande så mycket.

Sen andra så flög det upp och ner med men sen efter ägglossning så började fick jag in rutinen mer och det blev bättre

Nu ser kurvan ut såhär, så nöjd, haha

• jamåduleva
    Asparaghus skrev 2019-02-24 22:33:33 följande:
    Ja kurvan ser ju helt klart mycket jämnare ut. Sen har jag ingen kunskap att läsa av den och kan se om den ger några "svar"? Får du bekräftat att du faktiskt haft ÄL av din kurva?

Jag har tyngdtäcke med

Det är skönt. Men jag kan inte sova med mitt för då trycker det mina leder ur läge tyvärr när jag liksom sover och slappnar av. (Är ju en av sakerna defekt bindväv ger att lederna är glappiga och ostabila). Vilket melatonin har du testat? Cirkadin funkade inte alls på mig medan Melatonin AGB och 4-6 mg ändå funkar rätt okej, men inte så jag enbart somnar pga av dom liksom. Jag är född med sömnproblem, har aldrig haft en normal sömn, inte ens som bebis..var vaken dygnet runt slumrade endast 10 min i taget sådär.

Dock tidigare var det så att jag inte kunde somna men när jag väl sov så kunde jag sova igenom ett världskrig och jag sov länge (som längst 36 h utan att stiga ur sängen) men nu sedan jag gick i väggen för några år sedan så kan jag somna iaf ibland MEN jag sover som ALDRIG en hel natt. Har inte sovit en hel natt på 4 år, inte ens med 20 mg Stilnoct som jag stod på tidigare. Så jag kan iaf föreställa mig hur jobbigt du har det. Kan tänka mig att det nästan måste vara än värre att få sömnproblem när man vet hur det är att inte ha det. Det måste vara så frustrerande och en sorg liksom.

Jag vet ju liksom inget annat. För mig är detta ju "normalt". Dock lite intressant när man blev mamma och inte vaknade när barnen vaknade om jag hade somnat. MEN för de nu oroliga här, de har ju en pappa också! Inte värre att mamman inte vaknar för hur många pappor är det inte som sovit sig igenom sina barns småbarnsår. Det var iaf vad BVC "tröstade" mig med...

Apparna man använder säger ju till om de hittar ägglossningen, tempen höjs ganska mycket efter den, den grå linjen som finns med på bilderna ska tempen vara över efter att ägglossningen har skett och sen hålla sig över linjen till mensen startar, är man gravid så fortsätter tempen vara hög. Använder ÄL-tester också och de visar positivt lite innan temphöjningen så det klaffar bra. Tror att tempningen är det lättaste alternativet (och det enda tror jag) för en själv att se att ägglossning verkligen skett, annars är det ultraljud som gäller. Men jag känner att det ger en en övergripande koll i hur cykeln ser ut, kan inte lita på det till 100%. Det är en hel vetenskap, kan inte alls mycket jag heller änSkrattande

Tråkigt med täcket, är det EDS eller nåt? (Du behöver absolut inte svara, skriv ett pm om du känner att du vill prata) Fy vad jobbigt det låter. Jag fick AGB nu, tänkte testa mer när jag får täcket och hoppas att den kombon funkar, för nu ligger jag vaken hela nätterna om jag tar den. Går på Stillnoct nu, tacksam att jag klarar mig på 5-10mg, sover dock bara 4h sen vaknar jag och sen är det bara något mellanting mellan att vara vaken och sova, då kombinerar jag ändå med 50mg propavan. Fattar verkligen inte varför jag inte sover! Funkar inte täcket går jag nog under, jag kan inte minnas sist jag sov en hel natt. Tänk att bara få slockna och sen ha det gött, ah, vilken drömGlad 

Men vad sjukt att du sover så länge och så hårt! Jag sover inte alls, haha. Man får trösta sig med att andra också sovit sig igenom barnskrik som sagt, min sambo sover igenom brandvarnaren, känns tryggtSkrattande Sen kan vi ju tänka så som så att vi två är vana vid att inte sova så en liten bebbe är la inget, haha. Man måste tänka lite positivt i det här och ha lite humor. 

• jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 07:36:13 följande:

Alltså jag går typ och är negativ som attan innan BIM för att besvikelsen inte ska bli så stor :( kollar runt på Google efter liknande blödningar - om nid, tempdippar, mellanblödningar och allt. Hoppet är liiiite kvar. Är så rädd för mola igen!! Jävla hjärnspöken asså. 10 dagar tills jag vågar tempa iallafall...

Fick en tempdipp idag - hoppas på stigning imorgon då det är vanligt när man blir gravid. Vilka här inne är det som tempar med NC? Jag sett några :) Visa gärna era kurvor från förra ÄL och fram till mensen <3

Hur många dagar efter ÄL är du? Har läst att många som varit gravida fått en tempdipp runt ÄL+5-6 när ägget fäster. Jag fick en dipp förra månaden men det var en väldigt liten och sen kom mensen efter några dagar. Men hoppas att det var ägget som fäste för dig!Skrattande 
  • jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 15:18:48 följande:
    Åh va kul att se andras grafer haha :D ÄL+5 ungefär! Dudå?:)
    Jag tror att min ÄL är idag eller imorgon, tog ett ÄL-test igår som var positivt. Blev så förvånad för jag väntade mig att den skulle ske först om en vecka, nu verkar det som den velat flytta på sig! Haha, tur jag tog ett test igår, hade tänkt vänta. Så nu hoppas vi att det tar sig den här gången! Håller tummarna för digSkrattande
  • jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 17:12:51 följande:

Lurigt de där när kroppen bestämmer sig för att tjuvstarta haha :D då får ni sexa löss möe nu i början på veckan då!! Hur lång är din lutealfas??:)

Ja, kände att jag fick lite fan för att jag bestämde mig för att vara lite laid back den här månaden och inte testa och ha mig, haha, vilken tur att jag har noll självkontroll och tog ett test igår ändå. Jag vet inte hur lång den är riktigt, 11-13 dagar än så länge, slutade med p-piller i november, så försöker lära mig kroppen fortfarande. Den här gången ska det ta sig. Fula är att jag kommer få gå som en anka, mycket sex gör en öm, haha :D längtar dock inte till lutealfasen, tiden går sååå sakta och man känner precis alla symtom. Man blir lite galen
  • jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 18:15:59 följande:

Hahah de hade jag aldrig klarat - alltså att va laid back ;) min är PRICK 13 dagar sen november! Ja men man gööör ju de Hahaha.. ank-gången! Ja jag har haft mensvärk som FASEN idag så tog en alvedon.. ska bli intressant och se om de finns någon anledning till att min kropp knäppar sig :)

Nej, jag förtjänar ett pris för att jag varit så lugn den här månaden. Man blir utmattad av det här, haha. Vet inte hur många gånger jag tittar på min kurva varje dag, bara för att kanske kaaaanske se nåt som tyder på att man blir gravid den här gången.

Åh, hoppas så att det är nåt! Brukar du känna sånt molande eller är det nytt för den här gången? :) så svårt att avgöra om det är bra, man får ju alltid så mycket symtom.
Svar på tråden BIM Mars 2019