Inlägg från: sockertoppen90 |Visa alla inlägg
  • sockertoppen90

BIM Mars 2019

Jag hopppar nog in här :)..
    BIM 6/3 och vad jag tror är nidblödning 24/2 och min ÄL va 19/2..
    Jag är 28 och min partner 27 och vi har en dotter på 4 månader <3..

• sockertoppen90
    Honsomlängtar skrev 2019-02-24 20:46:16 följande:

Åh samma bim och ägglossning, dock ett år yngre :) håller tummarna för er

Åh va roligt med samma BIM och äl :D!! Nästan lika gamla också :P.. Blir de ett första barn ni planerar nu :)??

Tack detsamma :)!!
  • sockertoppen90
    Honsomlängtar skrev 2019-02-24 21:10:52 följande:

Ja de är vårat första barn. Vi blev gravida i november men de slutade i ett ma :(

Jag beklagar ert ma :( <3.. Men snart kommer det att fastna, förhoppningsvis denna gång jag håller alla tummar!!

Om bebisen kommer detta år är vi lika gamla med första barnet :P..

Dec 2017 träffade vi äl och blev befruktat men slutade i mf mitten av januari, två veckor senare blev vår älskade dotter vi har idag befruktad..
  • sockertoppen90
    Honsomlängtar skrev 2019-02-24 21:26:52 följande:

Ja åh så mysigt såg att dottern va 4 månader nu.

Ja jag hoppas Detta år e vårat år.

Sett många som hoppat över vissa månader för dom inte velat ha barn som e födda sena på året. För mig spelar de ingen roll. Är lycklig om jag få behålla barnet jag blir befruktad med mest :)

Ja det är hon <3 vi vill gärna ha tajta åldrar på barnen så man slipper gå tillbaka till bebis stadiet när man kommit därifrån och så har dem alltid varandra att stödja sig på och leka med :)..

Ja de hoppas jag också på många plus :)!!

Det här jag faktiskt inte hört men förvånar mig inte över de heller men jag känner likadant som dig spelar ingen roll när dem föds så länge man får sin lilla bebis <3 :)..
  • sockertoppen90

Redangel du behöver nog inte vara så orolig :) eftersom att de verkar som att ägget troligtvis släpptes idag den 24 och ni fick till lite mys är de stora chanser.. Ägget är befruktningsbar i ett helt dygn och de tar sperman bara ett par timmar att simma upp om man har en riktigt snabb rackare kan de faktiskt ta en halvtimme för den att simma upp så du kan nog pusta ut och mysa till de lite extra för säkerhetsskull myspys får man inte för mycket av :P :)..

• sockertoppen90
    RedAngel skrev 2019-02-24 22:46:03 följande:

Tack för era svar =) <3 Borde man mysa till imorgon också för säkerhetskull, läste om det överallt att man ska kärleka på även dagen efter äl. Vad tror ni om det? =)

För största möjliga chans rekommenderas två dagar innan, under och två dagar efter äl då har du gjort allt i din kraft sen måste kroppen göra de resterande.. Lycka till :)!!
  • sockertoppen90
    RedAngel skrev 2019-02-24 22:51:41 följande:

Tack, blev himla nojjig när man bara lyckats få till de idag o trodde att de var ingen idé imorgon typ. Det är så lugnande och få skriva med er tjejer härinne =)

Vet känslan här hemma med en 4 månaders är de väldigt svårt att få till lite mys :/.. Meen nu lyckades vi äntligen både innan, under och efter äl helt sjukt alltså :D..

Joda varje mys ökar chansen :)..

Va skönt att man kan vara till en lugnade hjälp :) dem här dagarnas väntan är sjukt jobbigt alltså haha..
  • sockertoppen90

Turen kommer och de brukar oftast komma när man minst anar de ;)..

Hur länge har ni försökt bli gravida redangel??

• sockertoppen90
    RedAngel skrev 2019-02-25 00:28:51 följande:

Har fått 6 tidiga mf på ett år (dom va inte ens planerade så hade inte koll på äl o sånt, körde bara på FLO appen), har endometerios, är överviktig och är säkert för gammal. Och läkaren jag träffade i somras sa att jag skulle pausa med minipiller för att låta kroppen vila (ca 6-7mån) o sen försöka igen. Så slutade med piller i januari. Jag vill verkligen försöka på det naturliga vägen. Jag vill FÖR MYCKET, och NU, jag vet. Har ingen tålamod :)

Jag beklagar :(.. De är inte alls roligt med mf.. Men som jag skrev tidigare turen kommer när man minst anar de ge aldrig upp hoppet <3!! Vem vet denna månad kanske är en tur månad :)..

Nej jag känner igen de där med tålamod haha..
  • sockertoppen90

Ja man har verkligen stor respekt för kroppen och är förberedd på att de kan faktiskt gå fel..

Jag har två mf i bagaget och mitt första va skiftet mellan första och andra trimestern så fick åka in och få akut vård..

Men jag ska verkligen inte vara den som klagar.. Det tog oss fem månader att få vår dotter och nu har de bara går fyra månader än så länge..

Jag håller alla fingrar och tår för er redangel så ni får er lilla skatt <3

• sockertoppen90
    MaoaM skrev 2019-02-26 06:31:17 följande:

Bah! Jag smäller aaaav!

Så jäkla skönt herregud! Innan jag tog testet mådde jag illa å tänkte att jag va så trött på min kropp som bara jäklas. Bim - 4 enligt flo

Angående mola är jag inte rädd för det, rädd för missfall. Kommer ha ångest inför varje ultraljud, rädslan att se en tom livmoder igen är stor. Men ännu värre se nån vars hjärta sluta slå.

Någon mer som ska testa idag?

Grattis till plusset :D!!

Jag förstår de hjärtat stannade varje gång precis innan ul när vi väntade vår dotter.. De verkar på som att du har varit med om en tom livmoder vid UL tidigare?? Jag beklagar <3

Men denna gång har de nog kommit för att stanna :)!!

Jag har tänkt att jag ska testa imorgon med testa tidigt.. Funderade på att ta idag för att man är så otroligt otålig (för vi båda har en känsla över att vi träffade rätt denna månad och min mage har känts öm och svullen :D) men min man stannar hela sjuk idag från jobbet så de jobbet att vara mycket lättare att hålla sig idag och verkligen hoppas på positivt imorgon på hans födelsedag trots att de är lite tidigt de också en vecka innan BIM tihi..
  • sockertoppen90

Oj va off man varit haha..

Men gjorde testa tidigt ett par dagar innan BIM som visade negativt så va helt inställd på att mensen skulle komma BIM va igår och ingen mens i sikte än men vågar inte få upp hoppet som dog helt på senaste testet för min förra mens va två dagar sen.. Men jag har test beställt som kommer imorgon så jag ska testa i övermorgon om mensen inte fått för sig att dyka upp..

• sockertoppen90
    Anonym (Senistarten) skrev 2019-03-07 19:35:17 följande:

BIM imorgon... nervös.

Fler som har BIM imorgon eller de närmaste dagarna? När ska ni isåfall testa????

Jag hade BIM igår och ska testa i övermorgon
  • sockertoppen90
    Anonym (Senistarten) skrev 2019-03-07 19:48:34 följande:

Åh jag tänkte oxå vänta två dagar så testar nog söndag.... håller tummarna för dig!

Jag kan nog behöva de :P helt inställd på negativt test som jag skrev nått inlägg tidigare men men man kan ha tur.. Jag kommer att vara BIM+3 när jag testar om mensen inte kommer innan de och den dagen är sista dagen på min mens period som ska vara xD..

Jag håller tummarna för dig också ????
  • sockertoppen90

Jag blir verkligen inte klok på dessa tester..

Fick hem cb digital och testade på morgonurin jag sparade från imorse och negativt..

Nu är jag inne på dag 3 av fyra under mensperioden och inte en droppe mens i sikte :/..

• sockertoppen90
    Förälskadilivet skrev 2019-03-09 15:18:25 följande:

PLUSSADE NYSS ??????

Killen sitter i soffan o barnen är vakna så måste hålla låg profil.... hjärtat dunkar!!!!

Grattis :D!!

Jag testade negativt igår idag är min sista mens dag och inte en droppe i sikte :/.. Ska testa igen imorgon..
Svar på tråden BIM Mars 2019