• Lyra78

BIM Mars 2019

Lägger till mig i listan, ÄL på söndag, nu den lååånga väntan framöver...

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar81, MaoaM, Anonym (Syskonlängtan), Rhubarb82 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit 

5/3 Editb 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet, oktoberflicka93 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90, Mumin4, Mariapalnerar3an2 

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90 

9/3 Siri88, höstmamma, babymys, Anonym (Envis mysare), z19 

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium, RedAngel, Vite 

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva, Mosigos 

13/3 evi82 

14/3 Anonym (Milla), niiskuneiti 

15/3 Em0ma, Kajsan86 

16/3 Hallonsaft24, Kstadtjej87, Tirin 

17/3 Ängelby 

18/3 Grumpycavat, Räkan123,  Ilseli, Leos Mamma 88, Lyra78

22/3 Hallonpaj 

23/3 Nicciz 

24/3 ETOVA 

25/3 Swn

28/3 Miss XXX 

26/3 Malin888, Ladyballistic 

29/3 Agronomen 

31/3 vwmamman 

PLUS - lista; 

23/2 Elinanorden bim -5 

26/2 MaoaM bim -4 

26/2 Editb bim -6 

26/2 Liit bim -6 

28/2 Funderar81 bim -1 

28/2 Love5 bim -2 

28/2 Anonym (Syskonlängtan) bim -1 

1/3 frugr95 bim -6 

3/3 QueenS bim-4 

4/3 Birdiz bim-2 

4/3 Lejon90 -3
  • Lyra78
    Mosigos skrev 2019-03-11 09:45:21 följande:

Behöver hjälp!! Hur svagt kan strecket vara för att visa positivt test?

Tog precis 2 test med olika urin och på båda är det ett väldigt svagt streck, fast inte så svagt att jag har inbillat mig utan det är 2 streck!

Bim imorgon, försök 23/24 så vågar verkligen inte hoppas på något :s

Låter som att du är gravid! Sannolikheten att två stickor skulle visa spökstreck är väl inte särskilt stor. Testa imorgon igen! Håller tummarna för dig Glad
  • Lyra78

Äl+8 idag och dagarna sniglar sig fram. Har sedan igår haft jättemycket känningar, särskilt molvärk men också yrsel, trötthet, hjärtlappningar och humörsvängningar, och brukar inte ha det så här tidigt. Kan inte hjälpa att förhoppningarna är stora just nu Glad. Åh vad det är svårt att hålla sig från att testa, men jag har aldrig sett nåt före +11 så ska försöka hålla mig till dess.

• Lyra78
    hallonsaft24 skrev 2019-03-11 14:09:49 följande:
    Jag är på ÄL+10 och den här väntan är så jobbig. Jag mådde lite illa för två dagar sedan och har haft lite molvärk, men så här jag jag mått även de månader som jag inte blivit gravid. Så hoppet är väl ganska litet!

Har du varit gravid tidigare och kan känna igen symptomen?

När jag var gravid med dottern så började jag känna mig konstig redan en vecka efter ÄL. Det var liksom ingen tvekan den gången. Man tänker ju att det ska kännas precis likadant den här gången.
    Då är vi ju nästan lika Glad. När tänker du testa?
    Jag har två barn (och två missfall) och alla gånger har jag också "vetat". Men nu har kroppen betett sig annorlunda, kanske för att jag är så mycket äldre den här gången. Både i december och januari var jag helt säker på att jag var gravid, men icke. Så nu vågar jag inte alls lita på kroppens signaler Obestämd. Men hoppet finns ju där ändå! 
  • Lyra78
    Swn skrev 2019-03-11 13:07:31 följande:

Äntligen positivt ÄL test! Nu kör vi :)

Heja! SkrattandeGravid
  • Lyra78
    hallonsaft24 skrev 2019-03-11 20:48:23 följande:
    Jag vill egentligen inte testa förrän efter BIM. Min man har frågat flera gånger när vi kan testa och jag har försökt förhala svaret lite. Vill inte bli besviken av ett negativt test. Känns bättre att bara få mens.

Nu på kvällen har jag fått lite mer molvärk som kommer och går. Det känns ju ganska lovande. Håller tummarna!!
    För mig är det precis tvärtom, jag ser hellre ett negativt test så att jag inte hoppas på för mycket. Men vill ju inte testa för tidigt heller, för då kan jag inte lita på testet.
    Jättespännande med mer molvärk! Detsamma här Skrattande. Håller tummarna för oss båda!!
  • Lyra78
    Jilo skrev 2019-03-12 06:48:36 följande:

Hej, här kommer en uppdatering om någon undrade vilket av cb:s digitala ältester det var som stämde :) Det var den rosa, den som gav en glad gubbe direkt efter mens. Exakt 16 dagar senare kom mensen! Tyvärr hann jag med ett test på morgonen som visade positivt, vilket det även var i tre-fyra dagar till. Men nu är det omladdning! Osäker på om nya bim blir i mars eller april med tanke på hur ägglossningen var nu senast så hänger väl kvar här ett tag till så länge :)

Stort grattis till alla plussare!

Tråkigt att höra! Fick du ett tidigt missfall?
  • Lyra78
    Jilo skrev 2019-03-12 13:42:56 följande:
    Antar det, men det var inte så farligt. Eftersom jag hade tagit negativa tester några dagar innan, samt tempen sjunkit dagen innan så var jag beredd trots plusset (som dessutom var ganska svagt om än fullt synligt). Det var inte så mycket tråkigare än som vanlig ovälkommen mens...Bara jobbigare med smärtor och myyyycket blödning. Har varit lite låg och känslig men det kan man ju som sagt vara ändå, och det var förra veckan så nu är vi på banan igen och räknar ner till äl :) Hur går det för dig? :)
    Bra att du kan ta det så. Lycka till vid nästa ÄL, det sägs ju att det ska vara lätt att bli gravid direkt efter ett MF. Håller tummarna!
    Jag är ÄL+9 idag, och har jättemycket känningar. Försöker hålla mig från att inte testa för tidigt men inte det lättaste!
  • Lyra78
    Leos Mamma 88 skrev 2019-03-13 06:17:20 följande:

Tror nästan inte att det är sant! Mitt hjärta rusar.

I förrgår tog jag ett test, syntes ingenting! Idag syntes det en linje!! Svagt, men ändå där!! ÄL+10-11 idag! :)

Grattis!!
  • Lyra78

Nån annan som tänker testa i morgon? ÄL+11 imorgon och föreställer mig att jag kan lita på resultatet då. Ska köpa testa tidigt idag, tror ni man kan lita på RFSU-test?

• Lyra78

Stort grattis ni som plussat!

Själv är jag så himla ledsen. Jag kunde inte låta bli att testa i förrgår, på +9, och fick ett svagt streck! Men både igår och idag helt blankt och tempen som sjunkit, så nu sitter jag här och har superont och väntar bara på att börja blöda. Tror inte jag nånsin kommer att testa tidigt igen Rynkar på näsan
    I morgon möhippa åt en kompis hela dagen och vet inte hur jag ska orka...

Svar på tråden BIM Mars 2019