• Mammamiao

BIM Mars 2019

Hej all och grattis till er som plussat!!

Jag har en son på 1.5 år och vill verkligen få ett syskon nu. Har bim den 26/3, men inte helt säkert då jag har oregelbunden mens.

Hade dock älkänningar och körde på så hoppas. Förra gångne blev jag gravid på första, men känns mer nervöst denna gången?

Ska bli soännnde att se och fick tygla mig från att testa idag, alldeles för tidigt ju. Hehe

Hade symptom kring äl men försvann sedan. Var dock väldigt sugen på pannkakor några dagar? (Förra graviditeten var jag jättesugen på sallad och tyckte det var så konstigt.... tills jag plussade).

Spännande att följas åt!

• Mammamiao

Precis så fick jag med min son, plussade dagen efter så det var nidblödning för det stämde överens med äl också. :) så det är nog det. Man kan väl få nidis upp till 4 dagar innan äl? Sen är det inte så ovanligt att blöda lite under de 3 första månaderna. Min syster är gravid nu, har blött rikligt 2 gånger och är i 4 månaden. Men inget fel, inget konstigt säger de. Så var inte orolig eller så :)

hallonsaft24 skrev 2019-03-16 11:45:09 följande:

Plussade i torsdags, men fick en liten blödning igår. Blev såklart jätteorolig. Men det var vara två tillfällen som det kom lite rosa på pappret. Sedan ingenting mer.

Kan det vara en sen nidblödning? Skulle haft BIM idag.

Vad tror ni?

• Mammamiao

Ja, klart och annars kan du vänta några dagar till

Jag har nog bim 26... men tror jag ska testa imorgon för kan inte bärga mig... (om jag inte kan hålla mig någon dag till ahha).

EliMil skrev 2019-03-18 18:26:46 följande:

Har inte vågat testa. Tänkte att jag skulle vänta in bim i alla fall då jag blir så ledsen av negativa tester. Men nu när jag inte vet när bim är blir man ju nästan knäpp :P

Men sambon så både idag och igår att han tycker det verkar som det kan va nått. Han grundar det på hur jag beter mig (humörsvängningar och svintrött) men även att han tyckte min mage känns inte större i bemärkelsen att den är fastare och inte lixom mjuk när vi kramas.

Så jag tror jag ska vara modig och köpa ett test imorgon och testa på onsdag. Gaah vågar man?!

• Mammamiao

Ååh vi har typ samma bim.

Hoppas vi får plus båda två :)

Micka! skrev 2019-03-18 21:42:24 följande:

Hej!

Har bim 27 mars, fick ett ma i januari, och längtar efter en till liten.....

Har mensvärk som började ca 5 dagar efter ägglossning, kan ju vara ett positivt tecken, sist jag hade det, var jag gravid

• Mammamiao

Lite molvärk till och från. Sen har mina bröst börjat ömma (men kan ju såklart vara innan mens).. men det jag reagerar på mest är att jag idag är täppt i näsan och frusen. Fryser som en kamel på Antarktis. Så var det halva graviditeten sist!!! Så hoppas verkligen oå ett plus. Har varit lite illamående och det brukar af inte heller vara. Så hoppas!!

Själv?

Micka! skrev 2019-03-19 11:35:08 följande:

Kul, ja det får vi hoppas, har du några symtom?

Jobbigt den här sista veckan innan bim..... Sån väntan

• Mammamiao

Jag testade 4-5 dagar innan sist i och med att jag fick nidis. Försöker skjuta på det varje dag så man kommer så nära bim som möjligt, för att inte bli besviken. Men svårt att hålla sig ju. Från och med imorgon kan man ju testa med ett cb digital (6 dagar innan bim kan man testa med det). Men vill ändå försöka hålla mig till i helgen tidigast.

Själv?

Molande värk låter ju lovande, brukar du ha det innan bim?

Hur känner du denna gången? Jag känner mig typ gravid, men vågar inte hoppas för mycket :)

Micka! skrev 2019-03-19 14:22:47 följande:

Jag har bara känt av molande mensvärk, och fått lite finnar tråkigt nog.... När ska du testa? Sist testade jag 3 dagar innan bim och då visade det plus... Och då kände jag mig gravid och var rätt säker på att det var så!

• Mammamiao

För vissa visar det inte förrän efter bim. Så var inte ledsen, andas ut och vänta några dagar till. :) kan ju visa annorlunda då :)

cookaholic97 skrev 2019-03-19 20:28:21 följande:

Hjälp mig.. har bim på torsdag, testade idag (gravkollen) och det såg stennegativg ut. Är det kört? Har varit febrig, haft molvärk i magen, spänningar i brösten och varit jättetrött.. prickade ägglossningen felfritt och dubbelkollade med både clearblue digitala äl test men också gravkollens.. har legat och bölat i 30 min för att jag är rädd att jag inte är gravid.. synpunkter? tankar? någonting??

• Mammamiao

Bim -4 nu. Molvärk, ont i ländryggen till och från.

Tror inte det tagit sig, har en sån känsla.. får hem massa test idag, så blir väl till att testa. Har inte kissat än, tänker att jag håller mig till posten kommer nu vid 8-9 så jag kan ha koncentrerad urin. Gud vad jag är nervös :(

• Mammamiao

Jag testade mig innan... inte gravid stod det på cb... så då var det väl kört denna månaden för min del... vet att det är bim-4... men ändå.. :( de är ju känsliga :(

fannylinnea skrev 2019-03-22 13:00:32 följande:

Jag har samma känningar, samma värk i äggstockarna som vid ägglossning.

Bim -3 idag. Har också en sorglig känsla av att det inte tagit sig. Har lovat mig själv att jag inte ska testa förrän bim i alla fall. Vi ser väl hur det går med det.

Lycka till!

• Mammamiao

Som trott kom min mens 2 dagar för tidigt. Så ingen bebis här inte. Hoppar in i nästa tråd och tackar för all stöttning osv.

Grattis till alla som plussat och kommer plussa ;)

Och lycka till till er alla andra :)

Svar på tråden BIM Mars 2019