Inlägg från: fannylinnea |Visa alla inlägg
  • fannylinnea

    BIM Mars 2019

    Jagerika skrev 2019-02-04 08:49:05 följande:

    Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

    Försök 14 tror jag :)

    Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

    BIM LISTA

    6/3- Jagerika


    Hej! Jag gillar din spirit, jag känner samma. Ett barn är välkommet precis vilken dag som helst på året :D Jag hoppas in i denna tråd!

    Enligt Flo-appen har jag bim 25/3. Men jag hade ägglossning (bekräftat via ultraljud) i torsdags, tre dagar tidigare än vad appen sa. Så, nån gång där i dagarna hoppas jag att mensen INTE kommer :D
  • fannylinnea
    Förälskadilivet skrev 2019-03-09 15:18:25 följande:

    PLUSSADE NYSS ??????

    Killen sitter i soffan o barnen är vakna så måste hålla låg profil.... hjärtat dunkar!!!!


    Stort grattis! :D Vilken enorm lycka.
  • fannylinnea
    Anonym (Jb) skrev 2019-03-11 15:48:07 följande:

    Kan någon hjälpa mig att tyda ett test?


    Hej. Jag ser tyvärr ingenting. Testade du på bim? Testa igen om någon dag om mensen inte kommit. Kanske för lågt hcg för att det ska ge utslag nu. Lycka till Glad
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-11 18:18:55 följande:

    Har ju försökt i över ett halvår och tempen ser så fin ut hittills den här månaden. Aldrig haft så hög temp förut. Har BIM på torsdag, men är så himla orolig för att förstöra nått. Vill så gärna bada badkar men inbillar mig att värmen kan förstöra nått, konstigt jag vet. Kan det hända?

    Jag äter också min första boragokur, alla andra månader har jag haft alla möjliga symtom som gjort att jag var HELT säker på att det tagit sig varje månad, men inte. Just nu har jag NOLL symptom.. har annars grov PMS..vet inte vad som ska hända, men det kanske beror på boragon.


    Jag har också funderat på det - att bada. Varmt vatten innehåller mer bakterier och bakterier kan ju orsaka urinvägsinfektioner o svamp osv. Och det i sig är ju inte bra om man är gravid. Men om du tar ett "vanligt" bad hemma så har jag svårt att tänka mig att det ska kunna förstöra nåt. Om man är gravid är det ju viktigt att stressa ner och slappna av. Vad är då bättre än ett skönt bad Glad

    Men detta är ju bara mina tankar. Vågar inte säga att det till 100% är ofarligt för det vet jag inte Glad
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-11 18:46:01 följande:
    Det låter klokt, ja det är i mitt egna badkar men har blivit så himla paranoid efter alla misslyckade försök, att jag försöker leva så himla perfekt jag kan men vet att det blir överdrivet. Tex över 7 månader utan kaffe och jag bokstavligt somnar på jobbet men kan inte låta mig själv riskera nått. Man blir så knäpp!
    Åh, jag förstår verkligen din känsla. Vi har försökt i typ ett år. Från början tänkte jag inte så mycket, vi bara körde på. Men med tiden och alla misslyckade försök har jag blivit jättenojig och tänker så mycket på allt jag stoppar i mig. Dricker kanske 2-3 koppar (MAX) om dagen. Vissa dagar dricker jag inget alls för ångesten tar över. Jag har ett stressigt arbete och överväger seriöst på att försöka söka mig någon annanstans.

    Det är så svårt att inte stressa upp sig. Men jag tänker att det nog kan göra dig gott att ta ett avslappnande bad... Jag tror att oron är värre än själva badet Glad

    När har du bim?
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-11 19:18:56 följande:
    Fy, ja ett år är jobbigt kan jag tänka mig :( själv börja vi försöka i juli/augusti.. man blir sånt freak med kontrollbehovet. Har ni sökt hjälp? Vill du byta bransch helt?

    Jag har BIM den 14/3, du själv då?
    Ja huva. Hyfsat naiv man varit, som gått runt och trott att det är så lätt att bli gravid. Men det är ju så man blivit "fostrad" från ungdomsmottagningar o allt.
    Vi började med ägglossningstester i typ juli. Så det kan ju ha varit så att jag inte haft sex precis de rätta dagarna tidigare. Hur som helst, vi har lämnat in blanketter till landstinget och väntar på att de ska höra av sig. Hoppas det sker fort, för de gör ju ingenting under sommaren.

    Har varit i kontakt med en privat gynekolog som har hjälpt många par att bli gravida. Har varit på en undersökning hos henne, vi ska ta blodprover nästa månad.

    Ja jag skulle helst byta bransch. Men, man försöker ju tänka smart också. Jag har en fast anställning där jag är idag, vilket känns tryggt om jag blir gravid. Känns ju sådär att sätta sig i en sits där man blir gravid och nyss har börjat nytt jobb o har provanställning  = risk att de inte går vidare med en anställning pga graviditet o allt vad det innebär. Det är ju den bittra verkligheten tyvärr.

    Jag har bim runt den 25/3. Hoppas mensen inte kommer Glad Varken för mig eller för dig.
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-13 13:53:28 följande:
    Hmm ja jag håller med dig, var helt bombsäker på att det skulle gå. Är också väldigt rädd för att det ska ta längre än 1 år, vet att vi inte kan få hjälp då man måste ha varit sambos i över 2 år. Vi har tyvärr inte varit skrivna på samma adress och är fortfarande inte det pga av vissa anledningar. Men vi bor ju ihop fast det finns inte bevis så att säga.

    Ja asså jag har ju precis fått fast på mitt nya jobb.. trodde jag skulle bli gravid i höstas elr somras så var lite orolig men komiskt nog blev det inte så, tur i oturen. Hoppas ni får hjälp snart om ni behöver det. Men lättast hade varit om ingen av oss fock mens såklart. Vågade inte ens tempa imorse, blir så himla deppig när den går ner. Men vi får se imorgon om det blir mens eller ej.
    Men oj, jag visste inte ens att man måste ha varit sambos i två år för att man ska få hjälp. Jättedumt att det är så, om du frågar mig. Känner att jag sitter här och blir förbannad faktiskt. Man kan ju ha varit tillsammans i flera år, ska man då inte få hjälp med att bli gravid bara för att man inte stått skriven på samma adress? Kan du inte överklaga?!

    Förstår din känsla, besvikelsen är så jobbig. Känner att man blir mer stressad för varje dag som går. Hoppashoppas på plus denna månad. Annars blir det skönt att få göra blodprover och verkligen kolla om allt är som det ska.
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-13 15:53:22 följande:
    Ja det är skit dumt, det och sen BIM kravet kan förstöra för många. Vet inte om det går att överklaga, man får väl höra sig för. Skulle också vilja se hur det ser ut, kanske går privat. Usch sitter på väg hem från jobbet och molvärken är ett faktum, fattas bara att jag redan fått mensen nu
    Alltså jag känner mig helt lost. Vad är BIM-kravet för nåt? Obestämd 
    Ja jag förstår inte hur dom bara kan bestämma att alla som inte varit sambos i två år får ingen hjälp. Usch vad irriterad jag blir.

    Hoppas vi slipper mensen. Annars tar vi nya tag nästa gång <3 Vi får inte ge upp för det finns inget annat alternativ!

    Jag bröt ihop på jobbet nyss. Det var en bekant som kom in (som inte vet om min situation) som sa att hon väntar barn. Hon var typ inte ens glad. Hon sa "asså det var inte alls planerat, det känns som att alla andra är mycket gladare än vad jag är" ??.. Kräks Var ju som en kniv i bröstet. Var tvungen att gå in i personalrummet och böla. Blev verkligen jätteledsen av den kommentaren. När man skulle offra allt man äger och har för att få bli gravid.
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-13 17:01:02 följande:
    Det ska stå BMI-krav (van att skriva bim så ofta så telefonen ändrade) som innebär att det oftast är ett BMI-krav på 35 för kvinnor alltså du får inte väga mer än ett visst antal kilo i förhållande till din längd. Alltså att man inte ska vara överviktig.

    Känner såväl igen det där med jobbet. Har en höggravid och alla andr har barn sedan tidigare på mitt jobb. Det enda man får höra på sin rast är bilder på en miljard barn och ?min son han haar..? ?Ja men mitt barn hoooon har visst gjort..? OSV OSV Har fått sååå många oförskämda kommentarer om att jag inte har barn än och nu ska det köpas present till kollegan som fick sitt andra inom loppet av ett år. Har lust att bara skrika rakt ut!!! Så jag förstår dig till 100%
    Ah, då hänger jag med på vad du menar.

    Alltså folk kan vara så oförskämda. Man kommenterar inte att någon är utan barn. Och man frågar inte om det är dags för barn snart heller. Man bara gör inte sånt.
     
    Jag brukar bara stänga av när jag hör folk som sitter och pratar om hur söta och gulliga deras barn är. Jag älskar barn, det gör jag. Men jag har liksom kommit till det läget att jag bara inte orkar lyssna längre. Nästan alla mina vänner har barn eller är gravida. Det är babyshowers hit och dit och alla gruppchattar fylls av de där söta småbebisarna. Har inte pratat om mina problem med dom, för jag känner mig så misslyckad. Men det kanske är dags.
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-14 07:36:29 följande:
    Jaha, då bar BIM här och jag testa negativt både på digitalt och sticka. Tvungen att sminka mig om mig då jag gråtit hela morgonen innan jag åkt till jobbet. Har lust att gräva en grav åt mig själv och skita i jobbet i all framtid. Asså det här tar verkligen knäcken på en, totalt.
    Åh Gråter HELVETESJÄVLASKIT får man säga. Jag lider med dig. Men vi får inte ge upp. Men man får bryta ihop nu och då. Det är 100% okej att vara jätteledsen och bara vilja dra något gammalt över sig. *Kram*
  • fannylinnea

     


    Ilseli skrev 2019-03-14 17:17:44 följande:

    11 dagar sedan ÄL och jag trooor att jag har plussat??? Vågar typ intr tro att det är sant??


    Jag ser strecket!!! Glad Får man slå på stort och säga graaattiiiis? {#emotions_dlg.flower} Vilken lycka.
  • fannylinnea

    Enligt flo har jag 6 dagar till bim. Känner inget speciellt. Hårda bröstvårtor och lite illamående men det är som vanligt innan mens. Blir typ skengravid varje månad efter alla dessa försök :?) Jag låg liksom precis och storböalade för jag såg en video på en kvinna och en barnkör som sjöng ?i en värld full av liv? från lejonkungen. SUCK!

  • fannylinnea
    Leos Mamma 88 skrev 2019-03-21 21:16:27 följande:

    BIM+2/3 idag (lite osäker på exakt). Testade på BIM, fick negativt... ingen mens. Inga känningar, varken på graviditet eller mens...

    Lite svårt då detta ska vara första mensen efter uttag av pstav. Hade troligtvis ÄL 4-7 Mars, då jag fick ÄLsekret och ont i äggstockarna. Tog ett gravtest i tisdags på BIM dom var negativt. Varför dyker inte mensen upp? Någon som varit i samma sits?


    Jag har varit i samma sits flera gånger. Senast jag var med om det var min mens en vecka sen, höll på att testa ihjäl mig. Det kan väl bero på en massa olika saker. I mitt fall tror jag att kroppen spelade mig ett spratt, den känner väl av att man är stressad på något vis.

    Men, oavsett anledning, är det ju så frustrerande.
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-03-22 08:16:59 följande:

    Bim -4 nu. Molvärk, ont i ländryggen till och från.

    Tror inte det tagit sig, har en sån känsla.. får hem massa test idag, så blir väl till att testa. Har inte kissat än, tänker att jag håller mig till posten kommer nu vid 8-9 så jag kan ha koncentrerad urin. Gud vad jag är nervös :(


    Jag har samma känningar, samma värk i äggstockarna som vid ägglossning.
    Bim -3 idag. Har också en sorglig känsla av att det inte tagit sig. Har lovat mig själv att jag inte ska testa förrän bim i alla fall. Vi ser väl hur det går med det.

    Lycka till!
  • fannylinnea
    Anonym (Sara11) skrev 2019-03-26 19:47:31 följande:

    Läser mycket i tråden men skriver inte så ofta.

    Har försökt ett år exakt nu.

    Ska på första besöket för utredning nästa vecka. Så de är blandade känslor.

    Har bim idag men mensen har inte dykt upp. Usch ibland känns de hopplöst. Fler som är i liknande situation??


    Jag är i samma sits som du. Jag har skickat in papper till landstinget om att få hjälp, men de har inte hört av sig än. Tog kontakt med en privatgyn och nu har hon skrivit ut tabletter som ska stimulera ägglossningen och förbättra slemhinnan i livmodern. Ska även ta blodprover. Om jag inte blir gravid denna månaden ska vi gå vidare med att kolla min mans spermier.

    Visst känner man sig så jävla maktlös? Det är det värsta. Att man vill något så mycket och gör ALLT man kan, men att det ändå inte räcker till.

    I höstas fick jag genom prover veta att mina organ är "sönderstressade" och att min kropp hade extrema brister på viktiga vitaminer och mineraler. Har dunkat i mig så många tillskott varje dag och verkligen försökt att dra ner på tempot, så jag hoppas att kroppen läkt ihop. Men ändå händer det ju ingenting.

    Hoppas att din mens uteblir och att du får ett plus istället!
  • fannylinnea
    Linneaalice14 skrev 2019-03-27 11:46:14 följande:

    Hoho, finisiar. Jag o gubben sexade igår kväll o samt i söndags, O jag la ju in senast här igår på mina ägglossningstester. Och fick en fin linje igår kväll på mitt urin, Men samtisigt så stack jag ner o köpte apotekets egna tester idag, o tog test nu, 
    o har hållt mig från att dricka o äta drack kaffe imorse vi 7, men samtdigt inget nu alls innan elva. Såhär visade dem, E de posotivt eller itne?
    Samt så tog jag clearblue digitala o de visade negativt. Vilket skall jag lita på?

     HJÄLP!!!!


    Hello!

    Jag tycker att det ser ut som att du har fått positiva test, speciellt det övre testet på sista bilden. Så att ni sexade igår och i söndags är ju kanon. Som jag förstått det är det ju viktigast att ha sex dagarna innan äl och på äl-dagen.

    Vet inte hur du brukar göra, men har du koll på äl-sekret? Kan du se att du har så kallade äl-flytningar? Man kan ju bli galen på tester, men kroppens signaler brukar ju tydligt visa när äl är på gång :)
  • fannylinnea
    Anonym (Sara11) skrev 2019-03-27 13:56:56 följande:
    Vad bra att du fått lite hjälp iaf med tabletter och fått veta att du hade brist på mineraler. Hoppas verkligen du blir gravid med så att man slipper utredning ivf och allt detta jag inte var beredd på när man började försöka...alla vänner har haft relativt enkelt att bli gravida och de känns så jobbigt att de är jag som ska ha svårt att bli gravid. Orkar inte bli besviken heller varje månad så de senaste tiden har jag känt att jag typ gett upp och inte ens tänkt tanken. Samt att alla vänner i kompisgänget pratar om vi är gravida ännu eller att de är vi som kommer bli gravida nästa gång. Jag bara nä..
    Ja det känns jätteskönt att det "händer något". Hoppas bara att det räcker för att göra mig gravid bara. Jag vet att jag är en person med dåligt tålamod, när jag väl vill något så vill jag det NU. Måste jobba på att ta det lite lugnt och inte stressa så mycket. Men, när man försökt att bli gravid i ett år är det ju inte så lätt. Att försöka att INTE tänka på det är ju ungefär lika lätt som att inte andas.

    Det är jobbigt det där, när folk omkring en säger så. Att det är "er tur nästa gång". Dom menar ju bara väl, men det är rätt stressande.

    Nu har jag kanske hängt med lite dåligt tidigare i tråden. Men hade ni också försökt i typ ett år?
  • fannylinnea
    Linneaalice14 skrev 2019-03-27 12:52:22 följande:
    Ja jag tycker dem ser positiva ut, men samtidigt så testade jag clearblue också vid 11, men de visade negtivt, :/ Jag har vita lite geggiga flytningar började i måndags att komma,, Så om vi ändå sexade i söndags o igår, så tänkte jag även idag o imorgon, så borde jag väl ändå ha tur förhoppningsvis. :) 
    tänker att jag tar test här i em också, 
    Jag har precis ätit o druckit, så nu testar jag runt 16, Så får vi se om de e likadant som dessa två, kör på apotekets o testlagrets..:D Tyker du de? För alla andra tester jag testat har vary jätte svaga, men skall jag bocka i positivt igår på natural cykles apåpen?
    Det känns ju som att ni prickat in äl :) Och spermier kan ju dessutom leva en tid och liksom "vänta in" äl :)

    Jag skulle lagt in det som äl i appen när man såg att strecken såg typ lika ut. Vad säger appen? Det var länge sedan jag använde NC, men har för mig att den känner av när tempen ändras och att den indikerar på äl.

    Hoppas det går vägen för er. Du får hålla oss uppdaterade här :)
  • fannylinnea
    Linneaalice14 skrev 2019-03-27 12:52:22 följande:
    Ja jag tycker dem ser positiva ut, men samtidigt så testade jag clearblue också vid 11, men de visade negtivt, :/ Jag har vita lite geggiga flytningar började i måndags att komma,, Så om vi ändå sexade i söndags o igår, så tänkte jag även idag o imorgon, så borde jag väl ändå ha tur förhoppningsvis. :) 
    tänker att jag tar test här i em också, 
    Jag har precis ätit o druckit, så nu testar jag runt 16, Så får vi se om de e likadant som dessa två, kör på apotekets o testlagrets..:D Tyker du de? För alla andra tester jag testat har vary jätte svaga, men skall jag bocka i positivt igår på natural cykles apåpen?
    Det känns ju som att ni prickat in äl :) Och spermier kan ju dessutom leva en tid och liksom "vänta in" äl :)

    Jag skulle lagt in det som äl i appen när man såg att strecken såg typ lika ut. Vad säger appen? Det var länge sedan jag använde NC, men har för mig att den känner av när tempen ändras och att den indikerar på äl.

    Hoppas det går vägen för er. Du får hålla oss uppdaterade här :)
  • fannylinnea
    Anonym (Sara11) skrev 2019-03-28 12:48:00 följande:
    Ja precis. Känner igen mig i tålamodet. Vill också ha allt direkt och kan inte vänta. Att inte tänka på det är som du säger omöjligt. Försöker typ fokusera och inbilla mig att jag inte vill just nu ändå och kan resa och göra annat istället. Men jag vill bara ha de där familjelivet.. Har försökt exakt ett år.. Ni med? Och hur ska ni gå vidare nu?? Jag hade ju bim i måndags men jag har inte fått mensen än. Så hoppas ändå på plus. Men tänker nog inte testa förrän efter helgen för vill inte bli besviken..
    Har också försökt att tänka så. Men who am i kidding, kan inte lura mig själv.
    Ja vi har också försökt i ganska precis ett år.

    Jag är så vimsig, så jag kanske skriver något nu som jag redan skrivit. Men jag har börjat äta letrozol för att stimulera äl och en annan tablett som ska göra slemhinnan i livmodern bättre. I mitten på april ska jag ta blodprover för att bland annat kolla om jag har haft äl. Om jag inte blir gravid så ska min sambo göra ett spermatest.

    Jag hoppas att du får ditt plus. Hör av dig om hur det går :) Det är ju positivt att du inte fått mensen ännu. Förstår hur du tänker med att du vill vänta. Jag brukar också göra så. Har du några känningar på att mens är på g?
Svar på tråden BIM Mars 2019