• Siri88

BIM Mars 2019

Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-27 19:23:02 följande:

Hur lång väntetid är det ungefär? Nyfiken då vi bor i närheten av Uppsala och i oktober när vi sökte oss till Reproduktionscentrum efter ett år av försök så fick vi en tid på ett par veckor, och så har det fortsatt när vi bokat återkommande tider. Tycker väntetiderna i vården i övrigt är svinlånga i just Uppsala län.

6 månader ungefär, vilket blir lagom till sommaren och semestern så 8 månader typ.. men då är det bara start för utredning. Vet inte hur väntetiden ser ut för ivf..

Har dock skickat en egenremiss till en annan kommun i närheten med hopp om kortare väntetid.
  • Siri88

Åh dessa symtom eller icke symtom! Idag har jag molvärk och ett lätt illamående. Kör med progestoronkräm denna månaden, kanske är det biverkningar från denna?

Tiden sniiiiiglar sig fram.

Äl+5

Hur känner ni andra?

Och grattis till alla plus!

• Siri88
    z19 skrev 2019-02-28 12:13:18 följande:

Jag har haft molvärk ett par dagar oxå.. den är svagare än mensvärk men jag känner de ändå rätt tydligt.. äl+6 här

Så spännande, har visserligen haft molvärk flera gånger innan när mensen kommit iaf så jag vågar inte tro något..
  • Siri88
    Anonym (Senistarten) skrev 2019-02-28 12:27:16 följande:

Åh jag har inte ett enda symtom så det känns hopplöst.

Förra månaden hade jag metallsmak o molvärk från ägglossning till mens men denna känner jag jag absoluta ingenting...

ÄL+5

Det kanske är ett gott tecken? Äl+5 är ju dessutom ganska tidigt. Inte säkert ägget fäst än :) håller tummarna för dig!
  • Siri88
    z19 skrev 2019-02-28 12:26:59 följande:

Jag har oxå haft molvärk mellan äl o bim innan, men tror inte det kommit så pass tidigt innan bim.. men vågar inte heller tro något riktigt än

Tänker att det också är tidigt så det är nog bara kommande menskänningar önskar bara tiden gick lite snabbare. När ska du börja testa?
  • Siri88
    z19 skrev 2019-02-28 12:50:12 följande:

Blir nog att jag börjar testa tisdag/onsdag till veckan kanske.. hör till dem som kan testa hur mkt som helst :P

Du då?

Tänkee typ samma, vill helst testa nu men helt meningslöst :P

Svårt dock testerna gör en både mer ledsen men också hoppfull.
  • Siri88
    Jsv17 skrev 2019-02-28 17:23:00 följande:

Har aldrig testat efter positivt förut, men ville kolla, idag är det digitala negativt och stickan man klickar ut har sjunkit rejält, kan jag tolka det som att jag hade rätt och ägget förmodligen släppte inatt? Isf har vi prickat toppen, med igår och sen tänkte vi ikväll också för säkerhetsskull

Vill bara säga att jag har hängt i många bim-trådar, när vi försökte med sonen och nu när vi försökt med syskon har det kubik så blivit många då vi haft problem med missfall nu... och den här är nog den mest aktiva pch peppiga tråden jag varit i! Så härligt, så tack tjejer för att man får lite pepp när man behöver det, och för att man kan ventilera när man behöver det, gör den här lite halvjobbiga resan (iaf bitvis) lite lättare när man inte känner sig ensam <3

Så skulle jag tolka det! Håller tummarna för dig!

Gällande ägglossningstester så använder jag CB med dubbel hormonindikator men jag har aldrig fått en blinkande gubbe, bara en fast direkt. Är det någon som haft det liknande? Vill ju kunna maxa runt ägglossningen liksom.
  • Siri88
    frugr95 skrev 2019-02-28 18:23:50 följande:

Okej hade inte hållt mig mer än kanske max 3h och ska ha mens om 6 dagar... mannen firar för han ser ?SÅÅÅ? tydligt. Men jag vettiskön??? Va tror ni?

Jag ser ett streck! Så spännande :D
  • Siri88
    Liit skrev 2019-03-01 05:53:03 följande:

Jag kanske borde ta upp detta i en gravid tråd. Men jag är så trygg med er så vill gärna lufta det här.

Jag har ju två missfall på rad bakom mig här, och är såklart lite orolig till och från även om jag börjar släppa det. Men visst borde det vara ett gott tecken att testen visar allt starkare? Det med svagt streck tog jag igår, det med starkt tog jag nu på morgonen.

Stort grattis till plusset!

Att det blir starkare betyder ju att du får mer hcg i din kropp och det är ju positivt :) håller tummarna för dig!
  • Siri88

Är det någon som har Instagramkonton där man kan följa er resa till plus? Eller någon som har något bra konto att rekommendera?

• Siri88
    Malin888 skrev 2019-03-01 08:47:53 följande:

Jag fixar en fbgrupp till oss denna tråden e så himla härlig!

Babyboostsisters döpe jag den till fixar den nu så hoppa in!

Grymt:)
  • Siri88
    LadyBallistic skrev 2019-03-01 09:06:36 följande:

Hej hittar tyvärr inte gruppen, tror att man inte hittar den för att den är hemlig/stängd. :)

Det gjorde jag inte heller först men sen sökte jag igen och så dök den upp när jag klickade på grupper :)
Svar på tråden BIM Mars 2019