• MaoaM

BIM Mars 2019

Malin888 skrev 2019-02-19 18:28:13 följande:

Ser nu vi har BIM samtidigt.

Jag har kanningar i livmodern. Brinnande kansla ar vansinnigt trott och mar illa men det brukar jag tyvarr ha innan mens. Men brukar inte kanna mig sahar uppblast o trott...

Kan va fullmanen dock jag ar jattepaverkad av dem...

Jag har åkt på en förkylning så jag är rätt sleten överlag. Min pmds yttrar sig så att jag blir låg, får ångest, paranoia, och mycket kort stubin haha. Vill inte ta min medicin för den kan rubba cykeln och det vill jag ju absolut inte nu. Krävs mycket samarbete från min sambo för jag är inge rolig att leva med under dom här dagarna. Men! Bara 10 dagar kvar och då kommer antingen ett plus eller befrielsen av mens haha
  • MaoaM
    Malin888 skrev 2019-02-19 18:53:10 följande:

Tanker du vanta till bim eller testa tidigare?

Förra månaden testade jag med testa tidigt och blev så jävla besviken. 5dgr före bim måste det varit. Sen testade jag bim-1, då har jag plussat de 2 ggr tidigare jag varit gravid. Negativt. Sen kom mensen en dag sent såklart och jag hade mensvärk 2 dagar innan. Brukar jag aldrig ha. Blödde nästan en vecka och otroligt mycket, med klumpar. Tyckte det va så konstigt så jag testade mej igen efter jag slutat blöda för att se om det kunde varit missfall men det visade inget.

Såatte jag kommer med största säkerhet testa alldeles för många gånger denna gången med hahaha men min tanke är att jag inte ska göra det :)

Hur tänker du göra?
  • MaoaM
    vwmamman skrev 2019-02-19 19:01:57 följande:

aaaaaaaah denna väntan alltså

Jaa man blir lite knäpp :)
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-19 19:52:04 följande:

100 beställde jag när en läkare talade om att jag aldrig kunde bli gravid naturligt då jag ej hade ägglossning och då söp jag mig skitfull och beställde de största paketet och bunkrade upp! Hahaha så nej de behövs nog inte :)

En digital kommer med 10 test-stickor.

Får köpa ny efter de tio är slut! De kommer tillsammans.

Aha jävla läkare?! Gör man av med kanske 5 per månad eller ryker 10 per gång?

Jag gissar att dina stickor visar att du visst har ägglossning :)
  • MaoaM
    Malin888 skrev 2019-02-19 20:07:45 följande:

Jag tänker testa som fan! Hahaha

Varje dag från söndag!

Hahaha

Åh haha va spännande! Kanske borde köpa hem ett gäng billiga. Har ett kvar sen sist :D

Känner mej nu rätt trött i underlivet liksom. Brukar känna så vid mens med. Men som sagt urinvägsinfektioner kan ju spöka också
  • MaoaM
    Malin888 skrev 2019-02-19 20:07:45 följande:

Jag tänker testa som fan! Hahaha

Varje dag från söndag!

Hahaha

Nu köpte jag hehe. Är ju lättpåverkad märker jag haha
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-19 21:20:10 följande:

Ja ungefär 5 st nu när jag är rutinerad ;)

Jag fick det utlåtandet i maj. Köpte alla test men hann bara testa två dagar innan jag fick positivt och då blev jag gravid i juli - molan. Men testade som en tok 3 ggr per dag varje dag när mensen kom igång efter molan eftersom jag trodde att jag haft tur med ägglossningen som ett mirakel! Har ägglossning varje månad nu efter skrapningen från molan. Så läkaren kan dra åt helvvvv... då jag förmodligen alltid haft ägglossning :) men testade ju så mycket för jag fått höra annat :)

Jaa läkarkåren har ju en del att förbättra helt klart. Värsta är när man träffar gynekologer som är rötägg.

Jag har fått influensa, har feber och ont precis överallt. Inte direkt gynnsamt för en graviditet. Känner mig jätteöm i magen och ryggen men det kan ju vara influensan.
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-20 09:57:05 följande:

Hatar att vara såhär överdrivet peppig men efter att ha haft ett helvete sen oktober blir det kanske så: tänk att folk blir gravida under krig och stress och flykt. Folk blir gravida trots mycket så visst kan det hända dig!! <3

Ja folk blir ju gravida under det mest fruktansvärda omständigheterna :(

Klart man ska va positiv, är övertygad om att det gör skillnad. Själv känner jag att det vore så typiskt om det skulle krångla nu, den här gången efter att det har gått så lätt tidigare.

När jag väntade min son köpte jag ingenting, planerade noll inför bebistiden och safeade upp hela tiden om nåt skulle gå fel. Med Molagraviditeten gjorde jag precis tvärtom. Det var så självklart att det skulle bli bebis och jag handlade massor, berättade tidigt på jobbet och gick all in om man säger så.

Molvärk har liksom fått en annan betydelse nu hahaha men ja, Molvärk i magen hoppas vi på är något roligare än influensa :)
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-20 10:09:50 följande:

Det är lätt att peppa andra men självklart vet jag att ångesten kommer vara här snart.. jag är typ lika rädd för att bli gravid som att inte! Det måste varit tungt att gå all in. Jag kan ju inte säga annat än att jag förstår, från en mola till en annan haha <3 men ändå tror jag att om det inte tog sig denna gången så är det vår tur nästa månad!! Jag måste tro på det!

Ja vi måste tro på det!
  • MaoaM
    Grumpycavat skrev 2019-02-20 11:15:30 följande:

Är det någon här som testat fertilitetsmonitor?

Bra/Dålig?

Fick precis sms om att min kommit, så ska hämta den senare idag. 

Känns nästan lite skrämmande, och dessutom som ett misslyckande - att jag liksom måste köpa en maskin som säger till mig hur min kropp fungerar. haha.

Fast o andra sidan ska det bli ganska spännande.  

Har ingen erfarenhet av det men pryltokig som jag är blir jag väldigt nyfiken! Du måste berätta allt när du hämtat ut den : )
Svar på tråden BIM Mars 2019