• Nicciz

BIM Mars 2019

llindizz skrev 2019-03-07 15:16:02 följande:

Mår riktigt piss idag, huvudvärk, illamående så fort jag äter och trött. Hade äl igår och sex kvällen innan. Är det rent sammanträffande eller tror ni det kan gå få fort?

Om du hade ÄL igår så är ägget fortfarande kvar i äggledaren och inte fäst så du kan inte känna något av det. Ev kan du känna ägglossningssmärtor, men inget annat.
  • Nicciz
    llindizz skrev 2019-03-07 15:16:02 följande:

Mår riktigt piss idag, huvudvärk, illamående så fort jag äter och trött. Hade äl igår och sex kvällen innan. Är det rent sammanträffande eller tror ni det kan gå få fort?

Om du hade ÄL igår så är ägget fortfarande kvar i äggledaren och inte fäst så du kan inte känna något av det. Ev kan du känna ägglossningssmärtor, men inget annat.
  • Nicciz
    babytjejen skrev 2019-03-07 22:38:03 följande:

Ne känber inte av detj, men om man går efter mensen som alltid kommer två veckor plus typ en dag efter äl o att tempen går upp 2 dagar efter positivt ältest så verkar jag ha rätt...har alltid haft en väldigt regelbunden cykel...

Skönt med regelbunden cykel. Min är något mer ojämn. Lycka till denna månaden!
  • Nicciz
    Smurfananna skrev 2019-03-08 18:48:13 följande:

Kan man ana ett svagt plus eller är det bara att jag har stirra mig blind i flera timmar???

Svårt att se så vänta några dagar så ser du säkert tydligare om det skulle vara något. Håller tummarna för dig!
  • Nicciz

ÄL+5 och tiden går sååå långsamt. Känner absolut ingenting, men det gjorde jag sist också när jag blev gravid. Tänkte testa första ggn på ÄL+9 eller ÄL+10. Någon mer som ligger på typ samma datum?

• Nicciz
    llindizz skrev 2019-03-12 15:04:51 följande:

Jag är på äl+6 idag. Vill testa vid typ äl+10 Som dig men vet inte om jag vågar. Är jätterädd att på negativt. Fick ett missfall med mitt ex (oplanerat) 3 åt senare bestämde vi oss för att skaffa ett. Vi försökte i 6 månader innan vi gjorde slut av helt annan orsak. Det blev ingen graviditet där. Vet hur dåligt jag mådde då av att se det där ensamma strecket på stickan.

Nu har jag iof mer stöd än då ;)

Kanske blir test vid äl+10 Som du ;)

Förstår att det är jobbigt, men vi får helt enkelt peppa varandra och stötta om det inte går som vi tänkt oss. Det går alltid att prata med maken men det är inte riktigt samma sak som att prata med en kvinna i samma situation.

Jag blev gravid på andra försöket i somras men var tvungen att avbryta graviditeten pga att fodret inte mådde bra och inte skulle överleva. Nu är vi inne på femte försöket. Känner på mig att det borde vara vår tur nu och i så fall blir BF på min födelsedag. Snacka om present.

Om du testar på ÄL +10 och jag på ÄL+9 så kör vi samma dag, dvs på lördag. Ok? Så jag vi hoppas och vara nervösa tillsammans.

För övrigt är det roligt att läsa allas inlägg. Ni är för härliga!
  • Nicciz
    Smurfananna skrev 2019-03-12 19:18:18 följande:

gjorde ett test på kvällen men dä seeer väldigt neg ut :?( dock ingen mens i sikte & inge tecken på att den kommer dyka upp heller. Har varit regelbunden hela tiden, har fått ömma bröst & finnar ovanför brösten å även på ryggen. Vilket jag ALDRIG har annars?!??? Kan det vara så att jag är låghormonare? Min menscykel är även bara på 27 dagar så då var ju min äl runt den 25:e alltså endast typ 2 veckor sedan så bör kanske vänta tills efter bim & kolla? Har beställt hem nya test precis för tog nyss den sista :( hade väldigt illamående några dagar efter äl vilket jag tror va i samband med att ägget fäste.. detta gör mig galen.. är så ivrig efter ett plus ...

Bilderna blir så dåliga när de laddas upp så tyvärr kan inte jag se något. Prova zooma in.
  • Nicciz
    Ok1020 skrev 2019-03-14 07:36:29 följande:

Jaha, då bar BIM här och jag testa negativt både på digitalt och sticka. Tvungen att sminka mig om mig då jag gråtit hela morgonen innan jag åkt till jobbet. Har lust att gräva en grav åt mig själv och skita i jobbet i all framtid. Asså det här tar verkligen knäcken på en, totalt.

Förstår dig, livet är skit ibland. Tillåt dig själv att vara ledsen, sur, arg över det. Kan bara säga att någon gång är det din tur och jag hoppas verkligen det blir snart! En massa styrkekramar till dig!
  • Nicciz
    Ok1020 skrev 2019-03-14 09:23:19 följande:

Tack, men det känns alldeles för långt bort, varje månad som går gör mig så himla deppig, är inte ens samma person längre. Har haft ett komplicerat förflutet och längtat efter barn nu i 10 år. Blivit gravid 1 gång och dåvarande exet skrattade åt mig när jag fick missfall. Han sa att han skulle lämna landet om jag behöll och blev rätt glad när det sket sig. Nu 10 år senare har han och alla som sagt att dom VERKLIGEN INTE vill ha bar .. just barn. Jag har slösat 10 år på folk som trodde skulle ge mig ett bra liv och barn. Nu när man verkligen vill försöka på riktigt och hittat någon som vill lika mkt så nej nej, då får det verkligen inte. Livet ironi. Ursäkta min bitterhet men idag är jag inte rolig.

Har full förståelse för att det känns deppigt och motigt. Se det inte som att du har slösat 10 år, det har varit en erfarenhet och du har lärt mig mycket av det. Att exet skrattade vid missfall måste ha gjort ont då, men även idag. Skriv gärna direktmeddelanden till mig så kan vi skriva mer och jag ska försöka peppa dig och komma med tips och råd. Du behöver pepp och finns glädjen igen nu när allt är motigt!
  • Nicciz
    Anonym (Signatur anonym) skrev 2019-03-18 15:04:47 följande:

Gjort alla fel man kan göra när man testar sig. Ingen morgonurin, inte hållit mig länge alls. Troligtvis bim idag.

Ser jag i syne? Vad ser ni? Ser ni något?

Pls, send help!

Jag ser en liten skugga, men RFSU är kända för spökstreck så jag skulle vänta i några dagar eller testa med ett annat märke.
  • Nicciz
    Kstadtjej87 skrev 2019-03-21 07:08:26 följande:

Vet inte när mitt bim va i denna månaden men har gått över mellan 2-5 dagar nu. Har sen i fredags haft mensvärk emellanåt varje dag. Igår tömde jag hela kylskåpet extremt hungrig. Har haft mer flytningar än vanligt. Har testat negativt senast igår med clearblue digitalt men idag fick jag ett svagt svagt sträck med testlagrets test. Har testat med dom sen fredags och inte fått något alls, lägger upp så får ni se om ni kan se något.

Jag ser något! Men eftersom det är efter BIM så borde det vara starkare, ev senare ägglossning?
  • Nicciz

Mensen kom punktligt. Hoppar vidare till nästa tråd!

• Nicciz
    Hallonpaj skrev 2019-03-24 03:17:52 följande:

Så trist att läsa. Hoppas nästa månad blir eran månad. Lycka till!

Tack!!
Svar på tråden BIM Mars 2019