• Liit

BIM Mars 2019

Editb skrev 2019-02-27 07:37:33 följande:

Har legat vaken halva natten och tänkt att det kanske var fel på testet jag tog igår. När jag klev upp nu på morgonen tog jag 3 st. till, alla med samma resultat. Tillslut vågade jag mig på det digitala. Vilken lycka! 

Nu håller jag tummarna för många fler pluss i denna tråden! 

Grattis! :D
  • Liit
    Malin888 skrev 2019-02-27 08:05:25 följande:

Du är gravid!

GRATTIS!!

Åh vad kul att det är fler som ser! Tack :) Nu hoppas jag bara allt går bra denna gång.
  • Liit
    RedAngel skrev 2019-02-27 09:30:59 följande:

Häärligt!!! Graattis! <3 (När var era BIM?)

Hade missfall för några veckor sen och inte hunnit komma igång med mensen. Men antar runt 2-5/3 :)
  • Liit
    RedAngel skrev 2019-02-27 09:30:59 följande:

Häärligt!!! Graattis! <3 (När var era BIM?)

Hade missfall för några veckor sen och inte hunnit komma igång med mensen. Men antar runt 2-5/3 :)
  • Liit
    RedAngel skrev 2019-02-27 12:00:24 följande:

Glömde säga att de va skit tråkigt med missfall, det hade jag också flera gånger. Nu har du gett mig hopp!, nu ska jag plussa jag med! *vill* och *ber* <3

Ja, men de var tidiga och allt har sett bra ut efteråt. Jag är såklart jätte rädd för att få ett till... men jag tänker att jag blir ledsen oavsett så jag tänker glädjas åt denna graviditet och ta hand om mig lite extra bra just nu. :)

Hoppas du också får plus snart :D
  • Liit
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-27 12:42:35 följande:

Åh, vad härligt!! Stort grattis! Jag har ju hört att många blir gravida lätt på första ägglossningen efter missfallsblödningen, vet inte om det ligger nåt vetenskapligt i det. Men man hoppas ju. Jag är så rädd för att plussa och sen börja blöda några dagar senare. Så tänker vänta några extra dagar är dom traditionella 14, som jag tror min lutealfas ligger på.

Önskar dig all lycka denna gång, hoppas det är en liten som stannar! :)

Ja jag hoppas det med. Tack så mycket! :)
  • Liit
    Jagerika skrev 2019-02-27 19:47:34 följande:

Jag är så sugen på att testa redan i morgon!! Beror ju på när ägget släppte men i morgon måste jag va på ÄL+9 eller 10. Och idag har mina bröst blivit superömma! Klämmer man på dom så gör det svinont! Och mensvärk till och från fast brösten är värst! Egentligen är det inga gravsymtom från min sida då jag brukar ha mensvärk och ömma bröst innan mens men inte såhär tidigt. Det brukar komma ca 3-2 dagar innan mensen kommer. Ahh tiden går så långsamt!!

Jag plussade tidigt, men får du negativt behöver du ju inte deppa ihop eftersom det kanske bara var för tidigt. Har du test hemma och så mycket symptom hade jag testat.

Jag hade knappt symptom, bara en såndär allmän gravid känsla i kroppen och en liksom pirrande känsla vid livmodern :)
  • Liit
    jamåduleva skrev 2019-02-27 22:47:05 följande:

Hur har ni det med eventuella smärtor vid ÄL? Tänker molvärk och ömmande bröst. Får ni det före, under eller efter ÄL? Funderar för jag fick positivt på ÄL-test för fyra dagar sen och har inte haft några känningar alls, nu börjar brösten ömma liiiite. Tempen höjdes för två dagar sen och väntar väl egentligen på en bekräftelse på att ägglossning skett från natural cycles. Men som sagt, har noll känningar för ÄL och jag har haft skitont tidigare månader.

Jag får ont i ländryggen och nästan som foglossningskänningar under några timmar på äl. Samt lite ömma bröst.
  • Liit
    Love5 skrev 2019-02-28 06:56:20 följande:

Visst har jag plussat idag? Två dagar före BIM.

Grattis :D
  • Liit
    Jagerika skrev 2019-02-28 06:15:32 följande:

Jag kunde inte hålla mig såklart från att testa haha, bifogar bilden då jag inte vet om det är nått litet där eller inte? Det tolkad ju som negativt men tyckte ändå mig sen en rosa liten skugga? Men har inga direkta förhoppningar då jag fått mååånga skuggor haha. Och detta är ju bara ÄL+9 typ!

Det är så svårt att se ibland här på fl. när jag laddat upp mina bilder så syns strecken mycket svagare. Men när jag zoomade kunde jag ana ett streck. Så testa om någon dag igen :D
  • Liit
    Jagerika skrev 2019-02-28 15:23:00 följande:

Alltså vilken mensvärk jag har idag!! Molar och värker runt hela magen och båda äggstockarna! Såhär brukar jag få när jag fått mensen typ samma dag som den kommer :O snälla snälla låt det va en liten knort som blir till där inne <3

Åh vad jag håller tummarna!!
  • Liit
    frugr95 skrev 2019-02-28 18:23:50 följande:

Okej hade inte hållt mig mer än kanske max 3h och ska ha mens om 6 dagar... mannen firar för han ser ?SÅÅÅ? tydligt. Men jag vettiskön??? Va tror ni?

Sådär såg ju mitt första ut :D grattis!
  • Liit
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Stort Grattis <3!

Jag har också två missfall på rad sen vi började försöka. Är nu gravid en tredje gång och hoppas på ?tredje gången gillt? :D

Jag tänker såhär, jag kommer bli ledsen oavsett. Så jag förbereder mig helt på att bli mamma igen och försöker tänka på att göra saker både jag och det lilla i min mage mår bra av. Så jag åker och simmar, yogar, äter bra och går promenader med mina hundar. Det får mig att släppa lite tanken på MF. Håller tummarna att vi får behålla de här små nu!
  • Liit

Jag kanske borde ta upp detta i en gravid tråd. Men jag är så trygg med er så vill gärna lufta det här.

Jag har ju två missfall på rad bakom mig här, och är såklart lite orolig till och från även om jag börjar släppa det. Men visst borde det vara ett gott tecken att testen visar allt starkare? Det med svagt streck tog jag igår, det med starkt tog jag nu på morgonen.

• Liit
    Jagerika skrev 2019-03-01 05:50:53 följande:

Vad ser ni?

Jag tycker som sist, kaaanske kan ana ett streck där. Jag personligen gillar inte de där stickorna. Jag tycker CB testa tidigt är superbra. Om du testar innan bim :) sen är det svårt med upplösningen här och de blir sämre när man även tar kort. Ser det starkare ut i verkligheten eller är det bara en svag skugga då med?
  • Liit
    frugr95 skrev 2019-03-01 07:01:55 följande:

Nej skit i gravidtrådar haha häng me oss! Ja skitbra! Som någon skrev så dubblas ju hcg i kroppen när du är gravid. Förra gången jag var gravid använde jag de test du jag och stegringen hos mig var likadan! Så glad för din skull :)

Tack! När jag fått missfall de här två senaste gångerna har jag nämligen inte fått i närheten av såhär starkt plus så jag hoppas det bådar gott. Tack för att ni är så stöttande här inne!!
  • Liit
    Jsv17 skrev 2019-03-01 08:21:23 följande:

Det är absolut ett gott tecken, de tidiga missfallen har oftast ingen riktig stegring (så var det för mig i höstas) sen säger det ju inget om chansen för att det stannar av senare, men det är absolut det första hindret att komma över. Man fokuserar ofta på den negativa statistiken, dvs risken för missfall men tänk ist att 70-75% av alla graviditeter går faktiskt hur bra som helst, klart du ska få en bebis i November <3

Tack för bra svar <3
Svar på tråden BIM Mars 2019