Inlägg från: jamåduleva |Visa alla inlägg
  • jamåduleva

BIM Mars 2019

Zakso skrev 2019-02-25 20:36:15 följande:

Vilka ägglossningstest använder ni? ????

Jag kör på babyplans stickor, köpte på billigatester.se, nöjd med dem!
  • jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 20:24:49 följande:

Hahaha åh igenkänningen där då!!

Näääeee absolut inte.. jag förutsätter ändå att de typ är mensen som kommer 2 veckor för tidigt istället fast jag blött så lite haha!

Ja, det är bättre att vara lite småbitter från början så kan man intala sig att besvikelsen inte blir lika stor, haha. Men det låter ju som en nidbilding, hoppas!
  • jamåduleva
    Asparaghus skrev 2019-02-25 06:05:55 följande:
    Åhhh du visste vad EDS är för något. En liksom förutsätter att ingen vet. Men ja det är EDS, klassisk typ. Så det är ju rätt mycket påverkat "inuti" kroppen så att säga

Haha ja, ja vi kommer ju absolut inte gå under av sömnbristen. Bara ett välkommet sällskap om den dryga natten

Ja, hör jag nåt om nån sjukdom eller medicin så fastnar det, lite märkligt för inget annat fastnar i huvudet på mig, haha. Kanske ska satsa på en karriär inom medicin. Tycker det är så lätt att lära sig, det är så intressant tycker jag, det är väl det som är skillnaden till att det fastnar. 

Men blev symtomen värre under din första graviditet iom att de kunde "hitta" den? 

Haha, lite mysigare med en bebis än att umgås med en ljudbok under natten, förutsatt att ungen inte skriker djävulen ur sigSkrattande Men shit vad jag längtar, längtar efter bajsexplosioner till och med, vill ha en bebis helst igår!

• jamåduleva
    Emmissss skrev 2019-02-26 14:04:05 följande:

Är det bara jag som känner att jag knappt har några flytningar trots förväntad ÄL? Samma förra månaden.. hade mycket mer när jag åt p-piller och precis efter jag slutat. (September) Någon som känner igen sig???

Jag tycker inte jag har det heller. Slutade med p-piller i november, när jag gick på dem så hade jag flytningar men nu är det ganska torrt. Oroar mig för att jag inte blir gravid pga det. Var en som sa att det kan ta sex månader innan flytningarna kommer tillbakaObestämd hoppas det inte gör så jättestor skillnad på att bli gravid. 
  • jamåduleva

Hur har ni det med eventuella smärtor vid ÄL? Tänker molvärk och ömmande bröst. Får ni det före, under eller efter ÄL? Funderar för jag fick positivt på ÄL-test för fyra dagar sen och har inte haft några känningar alls, nu börjar brösten ömma liiiite. Tempen höjdes för två dagar sen och väntar väl egentligen på en bekräftelse på att ägglossning skett från natural cycles. Men som sagt, har noll känningar för ÄL och jag har haft skitont tidigare månader.

• jamåduleva
    Jsv17 skrev 2019-02-28 17:23:00 följande:

Har aldrig testat efter positivt förut, men ville kolla, idag är det digitala negativt och stickan man klickar ut har sjunkit rejält, kan jag tolka det som att jag hade rätt och ägget förmodligen släppte inatt? Isf har vi prickat toppen, med igår och sen tänkte vi ikväll också för säkerhetsskull

Vill bara säga att jag har hängt i många bim-trådar, när vi försökte med sonen och nu när vi försökt med syskon har det kubik så blivit många då vi haft problem med missfall nu... och den här är nog den mest aktiva pch peppiga tråden jag varit i! Så härligt, så tack tjejer för att man får lite pepp när man behöver det, och för att man kan ventilera när man behöver det, gör den här lite halvjobbiga resan (iaf bitvis) lite lättare när man inte känner sig ensam <3

Ni bör ha prickat det kanon :) ägget kan ha släppt under dagen med. Jag måste läsa lite om de här digitala ÄL-testerna, har aldrig provat dem och jag fattar ingenting när man säger blinkande gubbe och grejer. Har bara kört med stickor än så länge.

Håller verkligen med, jättemysig grupp. Brukar sluta vara aktiv efter en stund för det känns som man faller mellan stolarna, men det är väldigt lätt hänt när det blir många. Hoppas det blir eran månad den här gången och att den lilla grodan stannar, haha, kallar barn i magen för grodor, det är lite som en groda som härjar där inne :)
  • jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-28 18:23:50 följande:

Okej hade inte hållt mig mer än kanske max 3h och ska ha mens om 6 dagar... mannen firar för han ser ?SÅÅÅ? tydligt. Men jag vettiskön??? Va tror ni?

Tydligt ju! :D JÄVLAR. Jag kommer dö den dagen jag plussar, så som jag svettas när andra gör det, haha.
  • jamåduleva
    Pluppa skrev 2019-02-28 20:08:00 följande:

Hur tidigt kan man börja testa? =) beställde clearblues tidiga gravtest förut så antingen kommer det i morgon då har jag äl+6 eller så kommer det på måndag äl+9. Men de kanske är för tidigt =)?

Vissa kan plussa så tidigt som äl+9 men orkar du så vänta till i alla fall äl+12 så blir det ett ganska säkert resultat :)
  • jamåduleva
    Oktoberflicka93 skrev 2019-02-28 20:17:50 följande:

Börjar ge upp hoppet den här månaden, alla eventuella symtom är som bortblåsta, det enda jag känner är kraftigare molvärk som mensvärk.. Antar att min gissning om att ÄL kom senare den här månaden inte stämde och att bim imorgon stämmer trots allt. Återstår att se men är rätt säker på att mensen dyker upp inatt eller imorgon. Så tråkigt när man har fått upp förhoppningarna och tyckt att man ändå känt en del symtom..

Har samma känsla, tror inte det kommer ta sig för mig heller, är på ÄL+3 förmodligen och vi har inte fått till det alls de här dagarna.

Håller tummarna för dig att mensen inte kommer.
  • jamåduleva
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Åh, vad glad jag blir. Grattis!

Svårt det där att få bort oron, att aktivera sig är nog det bästa. Lyssna på ljudböcker när man lagar mat när tankarna kan fara iväg tex. Det är så lätt att säga att man ska glädjas men det är svårt när oron är stor, hoppas ett lugn infinner sig snart :) det kommer säkert gå bra!
  • jamåduleva
    MaoaM skrev 2019-03-01 21:55:39 följande:
    Gruppen kan väl ändå komma som förslag för mina vänner och då kan man se min profilbild. Jag var med i en hemlig grupp som man bara kunde bli medlem via inbjudan via mail. Den gick inte att söka på.
    Det är dolt för alla utom de som är med i gruppen att se vilka som är medlemmar, det enda som syns är vem som är admin :)
  • jamåduleva
    Geranium skrev 2019-03-05 16:31:27 följande:

Har kommer en liten uppdatering fran mig. Ar nu pa BIM-6 och har sedan tva dagar en redig, molande kanska i livmodern som kommer och gar, samt illamaende igar och idag pa morgonen som lugnade ner sig efter nan halvtimma. Sedan igar har jag aven fatt torra (!?) brostvartor. Lite skorpiga/fnasiga liksom, vilket jag aldrig haft forut. Kan tillagga att de aven ommar lite sa som de kan gora innan mens.

Nagon annan som rakat ut for liknande brostsymptom?

Åh! Mina bröstvårtor har också varit fnasiga och torra! Så märkligt, är också på bim-6 nåtsånt. Dessutom har jag så fruktansvärt ont i brösten att jag knappt kan sova, brukar ha ont men inte såhär, sen är de rödflammiga. Håller tummarna för dig!
  • jamåduleva

Plussade igårkväll och idag tog jag ett digitalt som visade "Gravid 1-2" Hjärta

BIM - lista 

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar81, MaoaM, Anonym (Syskonlängtan), Rhubarb82 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit 

5/3 Editb 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet, oktoberflicka93 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90, Mumin4, Mariapalnerar3an2 

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90 

9/3 Siri88, höstmamma, babymys, Anonym (Envis mysare), z19 

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium, RedAngel, Vite 

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva, Mosigos 

13/3 evi82 

14/3 Anonym (Milla), niiskuneiti 

15/3 Em0ma, Kajsan86 

16/3 Hallonsaft24, Kstadtjej87, Tirin 

17/3 Ängelby 

18/3 Grumpycavat, Räkan123,  Ilseli, Leos Mamma 88, Lyra78

22/3 Hallonpaj 

23/3 Nicciz, llindizz

24/3 ETOVA 

25/3 Swn

28/3 Miss XXX 

26/3 Malin888, Ladyballistic 

29/3 Agronomen 

31/3 vwmamman 

PLUS - lista; 

23/2 Elinanorden bim -5 

26/2 MaoaM bim -4 

26/2 Editb bim -6 

26/2 Liit bim -6 

28/2 Funderar81 bim -1 

28/2 Love5 bim -2 

28/2 Anonym (Syskonlängtan) bim -1 

1/3 frugr95 bim -6 

3/3 QueenS bim-4 

4/3 Birdiz bim-2 

4/3 Lejon90 -3

6/3 jamåduleva bim-6 ÄL+9

• jamåduleva
    Geranium skrev 2019-03-07 10:16:55 följande:
    Du hade ju beraknad bim en dag senare an mig ser jag nu i listan. Jag kunde inte halla mig utan testade imorse, men det var blankt. An ar loppet inte kort dock, aterstar fortfarande nagra dagar till bim :) Stort grattis igen!
    Tack så mycket! Nej, det är inte kört förrän mensen kommer.
    Håller tummarna för dig!
  • jamåduleva
    llindizz skrev 2019-03-08 14:06:55 följande:

Måste bara fråga. När ni skriver t.ex ÄL+3 betyder det att det är 3 3 dagar efter ägglossning och när ni skriver t.ex äl-3 så är det 3 dagar innan ägglossning. Har jag fattat det rätt då?

Ja, precis :)
Svar på tråden BIM Mars 2019