• babymys

BIM Mars 2019

Jagerika skrev 2019-02-18 19:50:35 följande:

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

Hoppas att din dag blev bättre igår och att du blev firad ordentligt! Om inget annat hoppas jag också att denna dagen är fin och tack för att du delade med dig av din historia! Har du lust att "klaga", så gör det! Ingen kan jämföra sina problem med andras och detta är ett forum för att berätta allt man känner Hjärta Kämpa på tjejen, nu håller vi tummarna för plus!
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-18 20:41:15 följande:
    Härligt!! :D <3 heja den glada gubben hahaha

Jag använder Natural cycles - är den där fertilitet friend appen gratis? Om du vill testa NC har jag rabattkod ;)
    Blinkeliblink här händer det inte mer än så ännu. tröttsamt för att vara ärlig... så söt du är! NC har jag inte använt förut, kanske något jag skulle testa till nästa gång om inte det blir något plus denna gången :) hur går det för dig?
  • babymys
    Jagerika skrev 2019-02-20 08:52:42 följande:

Nu är ÄL över och den låååånga väntar börjar. Blev inget sex igår tyvärr då mannen blev sur för nån dum grej och jag bara orkade inte med han, men vi har prickat iallafall 3 dagar innan så det borde räcka :) troligen hade jag ägglossning i förrgår eller igår, haft ont sedan söndags men Bim är ungefär 7-8 mars kan jag tippa på! Skänk en bön åt mig att vi slipper utredning, vill så att vi får barn innan året är slut :)

Ah nu börjar den långa jobbiga vätan ja! Så skönt för dig att din äl är över i alla fall. Här blinkar den förbannade CB gubben fortfarande. Blir fullständigt gaaaalen - hållit på såhär sedan i torsdags. Vad händer liksom? haha killen och jag har också surpuppat lite sen igår kväll så jag orkade inte heller med något mys. Jaja det ser ju ut som att gubben tänker fortsätta att blinka till tidens ände så det verkar inte spela någon roll. Är så sjukt lättirriterad idag, det har dragits och slitits i äggstockarna sedan igår och har molande värk så nu är jag är helt utmattad. Nu håller vi tummarna för dig och hoppas på plus snaaaaart!! <3
  • babymys

Jag fattar bara mindre och mindre av denna cykeln. Nu känns det nästan som om mensen ska komma vilken sekund som helst...har haft mensvärk hela eftermiddagen. Och gubben blinkar SÅKLART fortfarande. ÄL skulle varit igår så mensen kan det ju knappast vara. Vad är det jag missar här?

• babymys
    Geranium skrev 2019-02-20 16:22:02 följande:

Ar det nagon har i traden som knaprar tillskott sasom folsyra och liknande for att "boosta"? Fragar av ren nyfikenhet :) Jag borjade med folsyra for drygt tva veckor sedan, samt D-vitamin och Omega-3. Aven om det ar ren och skar placebo att det eventuellt kan boosta sa kan det aldrig skada tanker jag.

Jag äter folsyra varje dag, sen ca 1,5 månad tillbaka. Vet inte om det har ?hjälpt? något eller inte. Känner kanske min ägglossning betydligt mer än vanlig men jag vet inte om det beror på folsyran eller annat...hört att det ska vara bra att knapra i sig i alla fall så då kör jag på det haha
  • babymys

Aaaalltså seriöst....jag är inne på 9e dagen med blinkande CB smiley. Jag har fattat så mycket att man kan ha låg LH stegring och att det faktiskt kan ta flera dagar innan man får fast gubbe...men 9 dagar liksom... ingen som har erfarenheter av detta? Börjar bli lite orolig... Rynkar på näsan

• babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 11:32:38 följande:
    Men du gjorde väl ett bryt i testandet? Försökte hitta den kommentaren men hittar den inte! När började du testa, villed cd och vilken cd är du på nu? Har du regelbunden cykel?
    Nej jag har inte pausat testandet, har testat varje dag sen förra torsdagen :/ testar med cb dubbel hormonindikator och har mer eller mindre alltid en 28 dagars cykel...
  • babymys
    KajsaLouise skrev 2019-02-23 11:38:20 följande:
    I december hade jag också 9 dagar med blinkande smiley. Därefter gav jag upp. Dagen jag gav upp fick jag vita flytningar och några dagar senare ytterligare blev flytningarna jätterikliga med stora vita klumpar. Lite snuskigt! :P Mensen kom tidigare än beräknat den månaden. Testade med billiga äl-stickor också och på den 7e dagen med lilla blinkis så såg jag en stegring, men det blev aldrig positivt. Jag brukar ha flera dagar med blinkande gubbe normalt, men 9 var ett extremfall. Vet faktiskt inte vad som hände där! Antagligen blev det nån vajsing med kroppen...
    tack för att du delade med dig! :) huuum, okej då kanske jag räkna med att äl inte hände denna månaden då?... åååh så tråkigt alltså Rynkar på näsan spelar det någon roll om man kollar på cd stickan och inte bara resultatet på fönstret? för teststrecket har blivit starkare på stickan dom senaste dagarna, nästan lika starkt som kontrollstrecket...
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 12:27:36 följande:
    Jaha okej.. jag som missuppfattat isåfall :) det är ju med 10 stickor så kör slut på dem. Men testa med billiga tester vid sidan om tycker jag! Kan ju vara så att du har en låg LH ökning som testerna inte kan känna av som MAX och därför ger dig den blinkande. När var din BIM? Ligg varannan dag under tiden och sen om det inte tagit sig kör båda testerna nästa månad! <3
    Jag har testat upp alla stickorna, sen köpte jag ett 7 pack med apotekets egna- dom är också slut haha, testar ihjäl på alla möjliga klockslag. Teststrecket på apotekets äl-tester blev aldrig riktigt lika staka som kontrollstrecket men inte långt ifrån. Köpte nya CB test igår och testet jag gjorde på eftermiddagen igår resulterade i en cirkel-neg alltså, idag vid lunch började den satans grejen blinka igen. Nu har jag DESSUTOM fått antibiotika mot, vad kanske är, bakteriell vaginos...gud jag orkar inteSkrikandes 
  • babymys
    KajsaLouise skrev 2019-02-23 13:01:10 följande:
    Jag tror att jag har ett ganska litet fönster varje månad som jag kan se den fasta gubben. Testade t.ex. i onsdags morse och den blinkade. Testade sedan igen på eftermiddagen då ett billigt test visade ganska starkt och då blev gubben fast. I torsdags testade jag igen med CB men med en gammal mätare. Då blev det en 0:a. Jag har fattar det som att CB ska kunna hitta en fast glad gubbe även om man inte testat med samma mätare flera dagar i rad, men helt säker är jag inte. Jag tror att du kan ha haft äl men att stegringen var så kort att du missade den. Har teststrecket blivit starkare så kan det ju faktiskt bara vara så! Hoppas på det! :) Ska också tillägga att min kropp inte riktigt varit i fas under hösten, så att det blev som det blev för mig kan ha med min obalans av hormoner att göra.
    Cykeln denna månaden verkar i alla fall helt koko men jag hoppas att det är så som du säger - att jag helt enkelt har missat att mäta peaken/äl ! Jag har kanske haft ett ovanligt litet fönster denna gången, gudarna vet... sjukt frustrerande i alla fallSkrikandes Jag har känt hur det har slitigts och dragits i äggstockarna och haft "mensvärk" direkt efter mensen och fram till i ons/tors. Nu kittlas det bara i bröstvårtorna haha annars ingenting. Ahhh, jaja får väl förmodligen bara invänta den dumma mensen ännu en gång.
Svar på tråden BIM Mars 2019