• MaoaM

BIM Mars 2019

Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-25 20:23:52 följande:

Hur går det för er med BIM i slutet av veckan? Några symtom.

Jag vill säga att jag är 95% säker på att jag är gravid, men vad jag HATAR den känslan. Hur många gånger har man inte tänkt så dom senaste 15 månaderna av försök? Men precis som förra månaden, när jag fick ett tidigt missfall, så har brösten börjat ömma rejält. Vilket mina aldrig gör innan mens. Och har ett välbekant tryck i bäckenet som jag haft vid tidigare graviditet också. Bim 1-2/3 men vill försöka hålla mig längre än så... Någon som tänkt testa snart?

Jag tänkte testa igen imorgon, bim 1-2/3

Vill så jävla mycket! Är redan nu ledsen för ett negativt test. Vill så mkt va gravid före april då hade jag bf med det som blev missfall.

Jag känner mig öm i ena bröstet bara, så konstigt.

Håller tummarna för dej, duktig som orkar vänta!
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-25 21:33:54 följande:

Du måste lägga upp bild på testet! :D spännande!

Hur känner du inför mola nu och så? Vill inte ge dig negativa tankar men jag har skitsvårt för att slappna av och längta!! Åh

Bah! Jag smäller aaaav!

Så jäkla skönt herregud! Innan jag tog testet mådde jag illa å tänkte att jag va så trött på min kropp som bara jäklas. Bim - 4 enligt flo

Angående mola är jag inte rädd för det, rädd för missfall. Kommer ha ångest inför varje ultraljud, rädslan att se en tom livmoder igen är stor. Men ännu värre se nån vars hjärta sluta slå.

Någon mer som ska testa idag?
  • MaoaM
    Jagerika skrev 2019-02-26 06:40:36 följande:

Stort grattis! :D hur många dagar efter ÄL är du idag? <3

Tack! 11 dagar om min app har rätt
  • MaoaM
    sockertoppen90 skrev 2019-02-26 07:13:44 följande:

Grattis till plusset :D!!

Jag förstår de hjärtat stannade varje gång precis innan ul när vi väntade vår dotter.. De verkar på som att du har varit med om en tom livmoder vid UL tidigare?? Jag beklagar <3

Men denna gång har de nog kommit för att stanna :)!!

Jag har tänkt att jag ska testa imorgon med testa tidigt.. Funderade på att ta idag för att man är så otroligt otålig (för vi båda har en känsla över att vi träffade rätt denna månad och min mage har känts öm och svullen :D) men min man stannar hela sjuk idag från jobbet så de jobbet att vara mycket lättare att hålla sig idag och verkligen hoppas på positivt imorgon på hans födelsedag trots att de är lite tidigt de också en vecka innan BIM tihi..

Tack så mycket! Ja i oktober på kub var jag med om det :(
  • MaoaM
    Jilo skrev 2019-02-26 08:18:15 följande:

Åh vad glad jag blir, stort grattis!!! :) Jag tror vi har skrivit i samma tråd om mf i början på året? Blir så glad för din skull!

Tack! Med min son som kom jun-17 var jag hur lugn som helst, inte ett uns oro.

Inte heller när jag blev gravid i somras, i oktober v. 14 fick jag bekräftat mola, förenklat: fostret dör och tillbakabildas och istället växer en tumör. Tumören utsöndrar graviditetshormon, oftast sjukt jobbiga mängder så man mår som en röv. Det gjorde jag hela 14 veckor. Sen följde graviditetsförbud för att man var tvungen att se att hcg-nivån sjönk.

Detta var försök 2 efter att jag blev friskförklarad.

Du tänker nog på någon annan :)
  • MaoaM
    Liit skrev 2019-02-26 08:10:55 följande:

Jag testade imorse pga så mycket ?gravid känsla? i kroppen. Vet dock inte vad jag ska tro?

Ska det vara ett streck eller ett plus? Ser ett streck iaf :)
  • MaoaM
    babymys skrev 2019-02-26 09:26:26 följande:

Ååååååh herreguud! nu blev jag lycklig!! Grattis MaoaM!! var inte rädd, du har en hel hejarklack bakom dig! Lycka till och uppdatera oss om allt du går igenom:)

Tack va fint!
  • MaoaM
    Funderar81 skrev 2019-02-26 22:55:41 följande:

Så seegt! Har börjat känna av mina äggstockar, tror mensen är på väg liksom alltid. Tempen var också lägre i morse. Surt!

Det är andra gången med samma donator. Hur många gånger pallar man chansa på samma man ? Vet att kemin inte alltid funkar ju och man får ju så lite om gången (sperma alltså). Detta sagt som singel kvinna med sädbanksdonator. Hade jag partner skulle jag maratonmyst med honom hela veckan omkring äl.

Lite roligt att läsa era inlägg, som pressar männen omkring detta. Vi blir allihop lite galna omkring detta projekt. :D

Hur menar du med pressar männen?

Hur går det till med donator? Jag är nyfiken så berätta gärna om du vill :)
  • MaoaM
    Malin888 skrev 2019-03-01 21:06:33 följande:

NI SOM ÄNNU INTE JOINAT: vi har gjort en grupp på FB som heter BABYboostsisters för ALLA oss, plus, väntar etc, sisterhood! Gå med, mkt av diskussion är lättare och smidigare där! Den är STÄNGD så inga utomstående ser!! Ses där!

Gruppen kan väl ändå komma som förslag för mina vänner och då kan man se min profilbild. Jag var med i en hemlig grupp som man bara kunde bli medlem via inbjudan via mail. Den gick inte att söka på.
  • MaoaM

Idag ska jag berätta för min sambo! Har hållt mej ända sen i tisdags, han är så otroligt disträ trots att jag förklarat när jag ska ha mens osv.

Vi ska ut och äta på finfin restaurang och har barnvakt. Tog ett test nu igen bara för att se så. Det inte hade hänt nåt dumt ????

Har rätt mkt ont i magen alltså, känner inte igen det alls. Vet ju att det är vanligt men är ändå orolig :(

Enligt 1177 är jag i vecka 5 idag. Räknar cb den aktuella graviditeten?

• MaoaM
    Jilo skrev 2019-03-02 18:01:57 följande:

Ja, det gör cb :) Ha såå mysigt ikväll! Ska du berätta innan eller efter dryckesbeställningen...?

Haha ingen av oss dricker så den delen gick smidigt :) vi satt så tätt intill folk på restaurangen så jag väntade tills vi kom hem med att berätta, han blev väldigt chockad att jag hade lyckats hålla mig så länge haha och väldigt glad spklart
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-03-02 19:45:09 följande:

Men åh va spännande!!! Sjukt hur du kunnat hålla dig! Clearblue räknar från när du blev befruktad och 1177 från sista mensens första dag så det stämmer bra med vecka 5 då :) ont i magen är jättevanligt <3 du måste uppdatera hur han reagerade!!

Och jag har ju också plussat efter mola nu, har du kontaktad gyn än?:)

Men har jag missat att du plussat, fan va fint! Knäppt att vi är rätt synade med molor å graviditeter haha

Jag har inte kontaktat gyn, men har bokat tid hos bm. Fått tid 14/3. Hon jag bokade tiden med frågade mig hur rutinerna vid mola var. Ledsamt. Hoppas på att få tul i v8 kanske? Eller vad ska man räkna med?

Hur har du gjort?
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-03-03 06:15:31 följande:

Det måste va ett tecken ;) haha!

Jag har blivit frågad flera ggr av vårdpersonal vad mola ens är.. sjukt! Så jag har frågat massa hur man ska göra vid ny graviditet och de på gyn vill att jag ringer dit eftersom barnmorskemottagningen inte har ultraljud. Men de kanske de har i Göteborg? Där bodde du väl? :) så jag tänker vänta tills typ torsdag för ska ha mens på tisdag (vågar inte tro det än!), då ringer jag gyn. Sen efter ultraljud där kontaktar jag BM tror jag :)

Man kan se mola så tidigt som vecka 6 har jag förstått men beror väl på när man får tid så runt 6-9 ska man kolla! Det ska man kräva för så ska det va <3

Aha då ska jag ringa upp dom igen å be att vi gör det direkt. Jo de flesta mvc har ultraljud, smidigt att man under hela graviditeten kan ta sig en liten kik :)
Svar på tråden BIM Mars 2019