• Herregudjesus

    Livet känns meningslöst efter uppbrottet

    Jag har precis separerat efter 5 år med min kille, jag är riktigt överviktig och känner mig glåmig och ful. Inga kläder passar och jag skäms över mig själv. Livet känns så. Jäkla meningslöst och Grått just nu.

    Drömmer om att vara singel och komma närmre mitt inre, bli mig själv igen. Känna mig fräsch. Det har jag inte gjort på 4 år! Jag är 26 år gammal btw.

    Hur tar jag mig ur detta mörker?! Och vänder livet...

  • Svar på tråden Livet känns meningslöst efter uppbrottet
  • Elviram
    Herregudjesus skrev 2019-02-04 18:01:52 följande:

    Jag har precis separerat efter 5 år med min kille, jag är riktigt överviktig och känner mig glåmig och ful. Inga kläder passar och jag skäms över mig själv. Livet känns så. Jäkla meningslöst och Grått just nu.

    Drömmer om att vara singel och komma närmre mitt inre, bli mig själv igen. Känna mig fräsch. Det har jag inte gjort på 4 år! Jag är 26 år gammal btw.

    Hur tar jag mig ur detta mörker?! Och vänder livet...


    Det bästa knepet är träning. Jag hade själv problem med att vara nöjd med min kropp vissa dagar ville jag inte gå ut och vad jag än hade på mig så kände jag mig ful. Började först att springa vilket hjälpte mitt mående väldigt mycket och drog mig ur det dystra. Va en plåga att börja springa men känslan efteråt är helt klart värt Det! Det roliga med att springa är att man tydligt märker hur man förbättras. Börjat gå på träningspass regelbundet nu och ser hur det formar min kropp vilket ger mig ett otroligt självförtroende. Är också i fasen att hitta mig själv (27 år) läser olika böcker och kollar mycket på Youtube.

    Träning och gå ner är ju inte ett måste man är vacker ändå. För mig finns det två alternativ om man inte är nöjd med något är att antingen acceptera och älska den man är eller ändra det man inte gillar. För mig handlar inte träning om att gå ner i vikt utan att bli starkare och må bättre. Har innan tränat för att gå ner i vikt med det här aldrig hållt. Tappade snabbt motivationen efter att gått ner några kilon och träning blev tråkigt. Nu när mitt mål inte handlar om vikten så har en spärr släppt och träning blivit roligt.
Svar på tråden Livet känns meningslöst efter uppbrottet