• Äldre 6 Feb 08:57
    1051 visningar
    6 svar
    6
    1051

    Upprepade missfall

    Sabr2 skrev 2019-02-05 23:41:30 följande:

    Jag har nu fått 5 missfall och min längtan efter barn tar upp hela min existens. Jag är så fruktansvärt rädd över att det inte kommer gå. Jag har gjort en missfallsutredning som inte visade på några fel varken hos mig eller min sambo. Jag blir gravid lätt men det slutar hela tiden i missfall. Som längst har jag kommit till v.9, då fick vi se ett pickande hjärta i v.8 och trodde att det äntligen var våran tur. Men det var det inte. Jag har träffat 2 olika läkare som har skrivit ut trombyl samt fragminsputor men jag får inte mer hjälp. Min sambo vill försöka igen men jag är så himla rädd för ennu ett missfall. Finns det fler där ute som går igenom samma resa just nu? Eller någon som har gjort? Jag vet inte vart jag ska vända mig längre.


    Hej !

    Jag beklagar dina 5 missfall och att er missfallsutredning inte visade någonting, och att ni fortfarande får missfall trots Trombyl och Fragmin.

    Jag vet hur det känns. Vi har haft 6 missfall, blir också lätt gravida men alltid missfall innan v.12. Efter 3e missfallet fick vi göra en missfallsutredning som inte visade någonting för de tog för få prover, inte ens ett spermaprov togs.

    Efter 4e missfallet så hittade jag Atentråden, och vi åkte till Life clinic i Aten och fick en bättre utredning där. Läkaren tog prover och skickar till ett speciallabb i USA för analys. Utredningen kostade 20.000kr.

    Utredningen visade att jag har en autoimmun koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar som orsakar våra missfall. Behandlingen består av Intralipiddropp, Kortisontabletter, Fragmin och Trombyl.

    Du är varmt välkommen till Atentråden för mer info. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

    Läs gärna tråden "9 missfall sen fick jag veta varför"

    Jag kan också tipsa dig om www.fertilitetsguiden.com

    Samt den jättebra boken" is your body babyfriendly" av Alan E Beer. Finns på Bokus för ca 200kr.

    Jag finns här om du har några frågor.
  • Tue 30 Jul 2019 22:28
    #5
    Anonymochorolig18 skrev 2019-07-29 19:17:30 följande:

    Malaria medicin var nytt . är det tillsammans med prednisolon som många inkl mig själv äter? eller hur kommer det sig ?


    Malariamedicinen heter Plaquenil och ska bara användas om man har tagit blodprov som analyserats i USA.
Svar på tråden Upprepade missfall