• SåVadHänderNu

Jag hitta ett självmordsbrev

Hej

Jag har en syster som idag ligger inne på sjukhus och vårdas för deposition och för självmordsförsök. I går hittade jag de självmordsbrev som hon skrev dagen innan hon blev stoppad av BUP från och ta livet av sig. 

Och grejen är såhär att jag vill läsa det. För jag vill få reda på vad jag betyder för henne och jag vill se vad som hon tänker om våran familj.   

Vad tycker ni jag ska göra?   ska jag låta det vara? eller läsa det? Tack på förhand!

• Svar på tråden Jag hitta ett självmordsbrev
  • Anonym (Lisa)
    SåVadHänderNu skrev 2019-02-06 11:47:41 följande:
    Jag är 14 och hon är 17. Det jag menar är jag vill veta vad det står jag vill ta reda på om det står någon om mig. Och jag skiter i om det är bra eller dåligt de som är om mig.  Jag vill ha något att tänka på. Om det är något dåligt så vill jag kunna bättra mig.   Och detta handlar inte om henne detta handlar om mig. Hon har sim hjälp och har fått sin bit av kakan hon är den enda som vet vad hon tycker om mig. Och jag vill veta vem jag är och vem jag behöver vara.

Får du någon professionell hjälp för att hantera att din syster har försök ta sitt liv? Det borde du få. Säg till dina föräldrar att du behöver någon att prata med, eller vänd dig till skolkuratorn eller skolsköterskan! Det här är svåra grejer som du inte ska behöva reda ut på egen hand.
  • SåVadHänderNu
    Anonym (Lisa) skrev 2019-02-06 11:55:05 följande:

Får du någon professionell hjälp för att hantera att din syster har försök ta sitt liv? Det borde du få. Säg till dina föräldrar att du behöver någon att prata med, eller vänd dig till skolkuratorn eller skolsköterskan! Det här är svåra grejer som du inte ska behöva reda ut på egen hand.
    jag vill inte ha någon "professionell" hjälp då jag anser att det bara är folk som lyssnar på mina problem för pengar. Och de ska skapa någon form av sympati med mig. Jag vill ha ärliga åsikter och hjälp. Du har ju gått in i den här tråden för att du blev intresserad och läste tråden. sedan la du ner din tid för att skriva ett medlande. Det är det jag är ute efter du får inte betalt för att lyssna på mig.
  • Anonym (Praktisk)

Det du vill ha är stöd för att bryta ditt löfte.
    Orsaken att du vill bryta ditt löfte är att du är nyfiken.

GE FAN I BREVET !!! GE DET TILL DIN SYSTER !!!

• Anonym (Lisa)
    SåVadHänderNu skrev 2019-02-06 12:11:53 följande:
    jag vill inte ha någon "professionell" hjälp då jag anser att det bara är folk som lyssnar på mina problem för pengar. Och de ska skapa någon form av sympati med mig. Jag vill ha ärliga åsikter och hjälp. Du har ju gått in i den här tråden för att du blev intresserad och läste tråden. sedan la du ner din tid för att skriva ett medlande. Det är det jag är ute efter du får inte betalt för att lyssna på mig.

Tro mig, de som jobbar professionellt med sådant gör det först och främst för att de är engagerade och vill hjälpa! Tack vare att de får betalt för det kan de göra det på heltid och därför bli väldigt bra på det. Jag vill också gärna hjälpa dig, men jag kan inte tillräckligt mycket. Hur du än väljer att göra hoppas jag att du tar dig igenom detta och lyckas bearbeta dina skuldkänslor. För så mycket vet jag att det inte är ditt fel att din syster mår som hon gör. Jag hoppas att du också förstår det. Kram!
  • Anonym (fy skäms)
    SåVadHänderNu skrev 2019-02-06 11:18:19 följande:
    Det står "till mina anhöriga" på det. Och de har redan sagt att jag inte ska läsa det. Men jag känner att jag måste veta vad jag betyder för henne och jag vill veta om hon är arg på mig. 
    Nej, du skall inte läsa det. Det var meningen att det skulle läsas ifall hon avled. Hon är inte avliden, och därför har du ingen som helst rätt att läsa det. Usch att du ens tänker på att läsa det. Vidrigt.
  • SåVadHänderNu
    Anonym (Praktisk) skrev 2019-02-06 12:21:52 följande:

Det du vill ha är stöd för att bryta ditt löfte.
    Orsaken att du vill bryta ditt löfte är att du är nyfiken.

GE FAN I BREVET !!! GE DET TILL DIN SYSTER !!!

Hej det stämmer till viss del. Men det här med att de skulle handla om nyfikenhet stämmer dock inte. Jag vill veta vad jag betyder för henne ( jag vet att det inte är säkert att jag ens finns med i brevet) Jag vill även förändra mig om jag har vart taskig eller en dålig bor.  Men jag tar in vad du säger och ska fundera mer på det här. Tack så hemskt mycket för svar
  • Anonym (fy skäms)
    SåVadHänderNu skrev 2019-02-06 11:47:41 följande:
    Jag är 14 och hon är 17. Det jag menar är jag vill veta vad det står jag vill ta reda på om det står någon om mig. Och jag skiter i om det är bra eller dåligt de som är om mig.  Jag vill ha något att tänka på. Om det är något dåligt så vill jag kunna bättra mig.   Och detta handlar inte om henne detta handlar om mig. Hon har sim hjälp och har fått sin bit av kakan hon är den enda som vet vad hon tycker om mig. Och jag vill veta vem jag är och vem jag behöver vara.
    FEL! Hennes självmordsbrev är hennes egna tankar. Det handlar inte om dig. Du är omogen, och har noll insikt. Låt brevet vara. Hon har fått "sin bit av kakan"? Hur empatilös är du? Dina föräldrar verkar ha gjort ett dåligt jobb i uppfostran av dig. 
  • SåVadHänderNu
    Anonym (fy skäms) skrev 2019-02-06 12:35:03 följande:
    Nej, du skall inte läsa det. Det var meningen att det skulle läsas ifall hon avled. Hon är inte avliden, och därför har du ingen som helst rätt att läsa det. Usch att du ens tänker på att läsa det. Vidrigt.
    Jag kan förstå din ilska. Men då hon gjorde två misslyckade självmordsförsök den senaste veckan var tanken att vi skulle läsa det. Men jag tar till mig vad du säger.
  • SåVadHänderNu
    Anonym (fy skäms) skrev 2019-02-06 12:37:18 följande:
    FEL! Hennes självmordsbrev är hennes egna tankar. Det handlar inte om dig. Du är omogen, och har noll insikt. Låt brevet vara. Hon har fått "sin bit av kakan"? Hur empatilös är du? Dina föräldrar verkar ha gjort ett dåligt jobb i uppfostran av dig. 
    Det första året hon var sjuk så kände jag mycket för henne. Jag var ledsen och rädd. Men vi pratar ganska mycket och hon vill inte att jag ska oroa mig eller bry mig. Och jag försöker leva upp till det. Men jag har med tanke på den senaste veckan blivit skeptisk till om jag bryr mig. Det har blivit vardag för mig alla mediciner och sjukhusen. Och jag vill känna sorg för henne men jag kan inte jag vet inte varför men jag skapar inga former av känslor kring detta brev mer än att jag vill läsa det för jag vill veta om jag har gjort saker fel. 
  • Anonym (fy skäms)
    SåVadHänderNu skrev 2019-02-06 12:38:13 följande:
    Jag kan förstå din ilska. Men då hon gjorde två misslyckade självmordsförsök den senaste veckan var tanken att vi skulle läsa det. Men jag tar till mig vad du säger.
    Nej, jag tror inte tanken var att ni skulle läsa det om hon överlevde. Du kan fråga din syster om du får läsa brevet. Säger hon nej, så skall du inte göra det. Att vara ärlig är det viktigaste du kan göra. Varför tror du att hon försökt ta sitt liv? Försök att stötta henne istället för att vara en nyfiken idiot. Du är bara fjorton år, så jag begriper omognaden hos dig. Men det är dags att bli stor nu. Både i tanke och handling. Hur nyfiken man än är, så kan man själv försöka vara en bättre människa. Själv hade jag föraktat mig själv, om jag ens tänkt tanken som du gör.
Svar på tråden Jag hitta ett självmordsbrev