• Ruter

    Los Angeles - Miami

    Vi håller på att planera våran livs resa som vi inte han görs innan barnen föddes. Tanken är att redan ska göras nästa vår. Barnen kommer då vars 3.5år och 6 år. Vi ska börja antingrn i los angeles eller eventuellt i new york och bila till Miami Någon som gjort en liknande roadtrip med barn och har tips på vad vi inte får missa?

  • Svar på tråden Los Angeles - Miami
  • Monchichier

    Skoj! Jag har gjort några sådana resor.
    De två alternativen ni har är väldigt olika varandra och tipsen på vad ni inte får missa varierar ju för vad ni inte får missa.

    Hur mycket innåt landet tänkte ni köra om ni kör östkusten?
    I Miami får ni inte missa Key West, och självklart Walt Disney Resort i Orlando. Det kommer ni ju passera på båda turerna.

    Annars är det största tipset att inte missa att avstånden är gigantiska. Planera aldrig in en dag med längre än absolut 4 timmars effektiv körning. Annars kommer ni inte få något annat gjort än att köra bil.
    Och hyr en stor och beväm bil!

  • Ruter
    Monchichier skrev 2019-02-06 17:45:46 följande:

    Skoj! Jag har gjort några sådana resor.

    De två alternativen ni har är väldigt olika varandra och tipsen på vad ni inte får missa varierar ju för vad ni inte får missa.

    Hur mycket innåt landet tänkte ni köra om ni kör östkusten?

    I Miami får ni inte missa Key West, och självklart Walt Disney Resort i Orlando. Det kommer ni ju passera på båda turerna.

    Annars är det största tipset att inte missa att avstånden är gigantiska. Planera aldrig in en dag med längre än absolut 4 timmars effektiv körning. Annars kommer ni inte få något annat gjort än att köra bil.

    Och hyr en stor och beväm bil!


    Har du gjort resorna med barn? Första tanken var att utgå från new York men då tanken var att åka i januari börja jag fundera på om vädret är bättre och varmare och istället ta Los Angeles som utgångspunkt. Vi hade tänkt gå 1-1,5 månad i florida för att hinna med en kryssning också. Och att lägga 1-1,5 månad på att ta oss mellan våra valda destinationer.
  • Monchichier
    Ruter skrev 2019-02-06 18:04:25 följande:

    Har du gjort resorna med barn? Första tanken var att utgå från new York men då tanken var att åka i januari börja jag fundera på om vädret är bättre och varmare och istället ta Los Angeles som utgångspunkt. Vi hade tänkt gå 1-1,5 månad i florida för att hinna med en kryssning också. Och att lägga 1-1,5 månad på att ta oss mellan våra valda destinationer.


    Hälften ungefär har varit med barn. De är ju egentligen småväxta vuxna så det har egentligen inte gjort någon skillnad att ha med dem. Förutom att allt blir typ dubbelt så dyrt.

    Vädret är ju mildare i New York, men det håller sig ändå vid nollan i januari. Och från Los Angeles kan man åka förbi Las Vegas, Grand Canyon, Texas, Nasa i Houston om man är intresserad av det, New Orleans och Mardi Gras i slutet på februari.

    Jag skulle dock börja i San Francisco istället och köra Highway 1 till Los Angeles om ni ändå tänker spendera flera månader i landet.
  • Aniiee
    Ruter skrev 2019-02-06 17:17:35 följande:

    Vi håller på att planera våran livs resa som vi inte han görs innan barnen föddes. Tanken är att redan ska göras nästa vår. Barnen kommer då vars 3.5år och 6 år. Vi ska börja antingrn i los angeles eller eventuellt i new york och bila till Miami Någon som gjort en liknande roadtrip med barn och har tips på vad vi inte får missa?


    Det är en jäkla skillnade på Los Angeles - Miami och NYC - Miami. Det senare är en ca 20 timmars sträckörning på östkusten och det andra är en ca 40 timmars sträckkörning tvärs över en hel kontinent.

    Det finns mycket att se och göra på båda sträckorna, Vill man ta i riktigt med ett par små barn så börjar man förstås på Disneyland i Los Angeles och "slutar" med Disneyworld i Orlando. Och vara beredd på att det kostar därefter.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Tow2Mater

    Aldrig i livet. Flyg är mitt råd, och använd flera olika hyrbilar på era destinationer. Pittoresta småvägar kommer ni snart inse tar en oändlighet i tid och att spendera timmar på highways är ingen hojdare alls.

  • Ruter
    Aniiee skrev 2019-02-06 22:28:12 följande:

    Det är en jäkla skillnade på Los Angeles - Miami och NYC - Miami. Det senare är en ca 20 timmars sträckörning på östkusten och det andra är en ca 40 timmars sträckkörning tvärs över en hel kontinent.

    Det finns mycket att se och göra på båda sträckorna, Vill man ta i riktigt med ett par små barn så börjar man förstås på Disneyland i Los Angeles och "slutar" med Disneyworld i Orlando. Och vara beredd på att det kostar därefter.


    Ja är väl medveten om att det är två helt olika resor därav frågan om någon gjort båda resorna och vilken de tyckte var bäst. Priset har vi räknat på och sparat pengar så det är inget problem oavsett vilken tur det blir.
  • Ruter
    Tow2Mater skrev 2019-02-07 00:28:54 följande:

    Aldrig i livet. Flyg är mitt råd, och använd flera olika hyrbilar på era destinationer. Pittoresta småvägar kommer ni snart inse tar en oändlighet i tid och att spendera timmar på highways är ingen hojdare alls.


    Flyg är inte ett alternativ för oss.
  • FtS70

    Starta i SF, Highway One till LA, vidare till Vegas, kör över Grand Canyon, New Orleans, Florida och sista stopp The Keys. Hade gärna gjort det själv, ni kommer möta ett USA få svenskar känner.

Svar på tråden Los Angeles - Miami