Inlägg från: Anonym (mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmm)

Min sambo ljuger om sitt knarkande

Unicorn123 skrev 2019-02-07 12:02:41 följande:
    Grejen är att han alltid haft det vilket även hans föräldrar nämnt. Han är så bra på att snacka för sig så tar jag upp detta kommer det säkert vara mitt fel för att jag snokat bland hans grejer. Vill bara att detta ska sluta, jag tycker ju om honom annars..... men vet inte om jag kommer kunna lita på honom igen.
    Men säg inte det då. Säg bara att du inte vill me. Man kan faktisk göra slut för andra saker 
  • Anonym (mmm)
    Unicorn123 skrev 2019-02-07 21:33:41 följande:

Saken är att jag inte kan se honom som någon "knarkare". Han gör det endast i festsammanhang och har ett annars ordnat liv med bra jobb, ekonomi osv. Han skulle aldrig ta detta en vardag eller liknande vilket han varit tydlig med och jag verkligen inte tror att han skulle. 

När jag konfronterar honom så blir han chockad av vilka låga tankar jag har om honom, och tycker jag överdriver för att han inte själv någonsin skulle anse sig vara en "knarkare" då han är mån om att aldrig låta det ta över något i hans liv...

Han är superomtyckt på jobbet, bland vänner och i min familj vilket gör mer jobbigt. Ibland försöker jag intala mig att det inte är så farligt, alla har sina dåliga sidor och gör dumma saker nån gång.. men samtidigt vet jag att tilliten är borta och att hans temperament kommer fortsätta störa mig. 

Förutom knarket och hans korta stubin så mår jag bra med honom och är rädd att jag sumpar något bra som jag kommer ångra om jag bestämmer mig för att lämna.. 

Men vad f-n - det finns liksom inget mellanläge vad gäller droger: antingen knarkar man eller så är man ren! Det finns nog många som utåt sett har ett ordnat liv och kan hantera det, precis som alkoholister ibland kan uppehålla den fasade, men han ljuger ju för dig
    Du känner ju en oro, annars hade du inte skrivit här. Du känner med din magkänsla att något är fel, eller hur? 
    Att han är omtyckt av andra är ju trevligt för honom men vad spelar det för roll för dig, som ska bo och leva med honom? Du kan inte välja partner för att andra tycker han är trevlig några timmar i stöten, när de träffar honom. 

Du låter som en kvinna jag är bekant med, som har en vuxen dotter som har schizofreni. Mamman säger om och om igen (trots all info de fått) att "men, det är ju min dotter, jag kan inte tänka att det är så farligt" Du kan inte se killen som en knarkare - gör det eller gör det inte - ditt val - men sitt inte här om ett år igen och noja över vilket jobbigt år det varit. Ta tag i ditt liv nu, han får ta tag i sitt (men han verkar inte vilja det) 

Om du kan träffa en kille som du mår bra med och som inte har kort stubin, ljuger för dig och använder droger - låter inte det bra mycket bättre? 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Asful) skrev 2019-02-08 04:18:33 följande:

Varför använder ni ord som missbrukare och pundare? Han tar lite kokain ibland på fest, det verkar vara allt? 

Jag ser inte hur det skulle gå ut över framtida barn och grejer ni oroar er över. Tar ni aldrig nåt på fest?

Tror aldrig jag varit på fest (iaf i en större stad) där det inte funnits lite droger. Och jag är en helt vanlig familjefar med helt vanligt umgänge. 

Har aldrig sett droger på en fest i hela mitt liv, endast alkohol. Jag är också en helt vanlig person med vanligt umgänge. Vad du nu menar med vanlig. 

Du verkar inte helt "vanlig" ändå eftersom du verkar vara ganska liberal kring droger. 
  • Anonym (mmm)
    Unicorn123 skrev 2019-02-10 19:27:57 följande:

Jag tror dock att om jag skulle ställa ultimatum på honom så skulle han föröka ställa det på mig. Då han förut när jag konfronterat honom om detta jämför det med alkohol bara att det är lagligt, och sagt att vi båda isåfall får sluta dricka alkohol. Detta för att han vill förminska att det skulle vara ett problem och att jag inte ska kunna ställa krav på honom utan att han får komma med motkrav. 

Han har väldigt svårt att ta kritik och går i försvarsställning direkt och börjar "men du då".. Så det värsta är om han inte ens förstår när jag lägger fram alla argument utan bara går i försvar och det istället blir pajkastning. 

Hade det "bara" varit drogerna som var ett problem tror jag att jag skulle ställa ultimatum, men eftersom det även är hans temperament som stör mig blir det svårare. Det vill han inte heller känna sig vid, utan tycker jag målar upp en bild av honom som galen när han enligt honom bara försöker få sitt sagt. Så tror dessa diskussioner bara kommer gå runt runt... vilket gör att jag inte tror det kommer kunna bli helt bra mellan oss. 

Men gå inte in i diskussion, börja inte argumentera. Du kan inte övertyga honom och det är inte det du ska ha som mål. Tala bara om att det fungerar inte för dig som det är nu. Upp till honom om han vill göra något åt det, men du gör något åt ditt liv. 
Svar på tråden Min sambo ljuger om sitt knarkande