• PaulieJ

    Vill ha

    Jag vill så gärna ha katt men jag är allergisk. Delvis.

    Jag tål inte päls överallt. Jag kan gosa och klappa katter men när jag ser allt hår så kliar det i halsen och luftröret blir typ mindre känna det som.

    Och nej jag vill inte ha en nakenkatt.

    Finns det något man kan göra så dem inte tappar så mycket päls?

  • Svar på tråden Vill ha
  • Anonym (Nej)

    Nej det finns inget du kan göra för att pälsen inte ska fälla.

  • Anonym (Nope)

    Om du i te vill skaffa allergivänliga katter är nog ditt enda alt. Att skaffa allergi mediciner plus luftrörsvidgande medicin.

  • OlgaElvira
    PaulieJ skrev 2019-02-07 00:01:38 följande:

    Jag vill så gärna ha katt men jag är allergisk. Delvis.

    Jag tål inte päls överallt. Jag kan gosa och klappa katter men när jag ser allt hår så kliar det i halsen och luftröret blir typ mindre känna det som.

    Och nej jag vill inte ha en nakenkatt.

    Finns det något man kan göra så dem inte tappar så mycket päls?


    Menar du att för besvär först när du ser katthår? Är det en psykosomatisk åkomma eller dröjer det ett tag innan reaktionen kommer. Det finns raser som inte fäller så mycket. För att reda ut vad som är vad bör du låta göra en allergiutredning hos vården. Sedan när du vet då kan du få hjälp så att du inte reagerar. Ett sätt är immunisering. Lycka till, att ha katt är helt underbart.

    Vi har cornish rex, fungerar även för sonens sambo som är allergisk. Lista på möjliga raser.

    www.omlet.se/guide/katter/välja_rätt_katt_för_dig/de_7_allergivänligaste_raserna/
Svar på tråden Vill ha