Näsa som alltid rinner
Jag har haft samma problem sen tonåren (är nu 30+).
Har aldrig fått hjälp av nån läkare. Läkare bara missförstår mig och tror att jag är täppt i näsan (vilket jag inte är) för att jag har missbrukat nässpray (vilket jag inte har). Det hjälper inte hur jag än förklararar för olika läkare för de fattar ingenting.
Använder "Otrivin comp" (receptfri nässpray) mot rinnsnuva för att kunna jobba. När jag började jobba inom vården efter studenten så blev jag ofta utskälld på jobbet för att jag "kom sjuk till jobbet" (vilket jag inte gjorde) och folk snackade skit om mig för att jag "alltid var förkyld" (vilket jag inte var). "Otrivin comp" blev min räddning för med den kan hag dölja rinnsnuvan så pass att jag hinner smita in i n0t förråd och snyta mig utan att nån ser, istället för att det bara forsar ut när jag står mitt i ett samtal med en anhörig eller liknande.
Jag måste alltid ha några näsdukar i fickan på jobbet. Har alltid näsdukar i väskan. Hemma har jag näsdukar överallt, på alla bord, i köket, i hallen osv. Har alltid näsdukar på kudden när jag går och lägger mig. Har alltid näsdukar på badkarskanten när hag duschar/badar och vid handfatet för jag jan inte ens borsta tänderna utan att behöva avbryta flera gånger för att snyta mig. Har näsdukar vid sminkbordet så jag kan snyta mig när jag sitter och sminkar mig. Måste ha en näsduk i handen när jag sitter i frisörstolen. För mig har det liksom blivit "normalt". Jag glömmer nästan bort att andra människor inte gör så. Skulle aldrig ens gå till tvättstugan utan näsdukar.
När jag är förkyld på riktigt är det förstås värre för då kommer det "riktigt" snor i större mängder. Förkyld är jag konstant från september till april och så har det varit sen jag var barn. Men även när jag är frisk så måste jag snyta mig flera gånger i timmen.
Har inga allergier vad jag vet. Haft olika slags pälsdjur och ridit på olika ridskolor och privatstall. Har bott på många olika ställen så att det skulle ha med min bostad att göra tror jag inte. Det är samma sak när jag campar i skogen. Jag är väldigt noga med städning och byter lakan flera gånger i veckan så att det skulle bero på damm tror jag inte heller.