• Anonym (Mod och ärligh­et)
    Äldre 8 Feb 22:14
    580 visningar
    64 svar
    64
    580

    Triangelmöte

    Alla ni otrogna, bedragna och älskare/älskarinnor! Hur skulle ni agera om ni blev inbjudna till ett möte efter otroheten där alla får säga sitt? Ett möte där den bedragna/e, den otrogna/e och älskaren/älskarinnan vuxet får möta varandra och berätta för alla inblandade hur ni ser på situationen!

    Min point är då att om detta möte äger rum får alla inblandade ventilera sitt behov, framtidsdrömmar och agerande i otroheten, dvs en chans att ge svar och få svar från alla tre inblandade. Ingen blir förd bakom ljuset, alla får svar och kan förhålla sig till sanningen...

    Vad säger ni? Vore inte detta ett möte som gagnar alla inblandade?

    Vem vågar att vara med på mötet?

  • Svar på tråden Triangelmöte
  • Äldre 9 Feb 02:00
    #1
    Anonym (Mod och ärlighet) skrev 2019-02-08 22:14:54 följande:

    Alla ni otrogna, bedragna och älskare/älskarinnor! Hur skulle ni agera om ni blev inbjudna till ett möte efter otroheten där alla får säga sitt? Ett möte där den bedragna/e, den otrogna/e och älskaren/älskarinnan vuxet får möta varandra och berätta för alla inblandade hur ni ser på situationen!

    Min point är då att om detta möte äger rum får alla inblandade ventilera sitt behov, framtidsdrömmar och agerande i otroheten, dvs en chans att ge svar och få svar från alla tre inblandade. Ingen blir förd bakom ljuset, alla får svar och kan förhålla sig till sanningen...

    Vad säger ni? Vore inte detta ett möte som gagnar alla inblandade?

    Vem vågar att vara med på mötet?


    Jag hade gärna tagit den möjligheten både att förklara hur jag själv tänkte och lyssna på övriga inblandade. Jag tror dock att det i de flesta fall hade varit svårt att genomföra på ett bra sätt. Man finge i så fall ha en (eller kanske flera) utomstående professionell med på mötet, som hjälpte till att medla och hålla styr på samtalet. Annars tror jag att det i de flesta fall bara hade blivit katastrof tyvärr. Jag tror också att det i de flesta fall hade behövts mer än ett möte om det skulle ha nån funktion.
  • älskam­igmuch­o
    Äldre 9 Feb 22:02
    #2

    Är ofta den dom är otrogna med. Skulle aldrig dykt upp på ett möte. Jag har blivit knullad av din man so what liksom

  • Anonym (Drama­tisk)
    Äldre 9 Feb 22:16
    #3
    +1

    Gud vilket drama, skulle aldrig vetat delta i ett sånt möte.

  • Anonym (why?)
    Äldre 9 Feb 23:06
    #4

    Men varför i hela friden skulle man vilja det? Eller ens gå med på det? Jag är också den någon är otrogen med... skulle aldrig göra det. Det är deras äktenskap, inte mitt... dom ska förstå varandra. Jag kan inte tillföra något till det.

  • Äldre 10 Feb 00:15
    #5
    älskamigmucho skrev 2019-02-09 22:02:55 följande:

    Är ofta den dom är otrogna med. Skulle aldrig dykt upp på ett möte. Jag har blivit knullad av din man so what liksom


    Anonym (why?) skrev 2019-02-09 23:06:25 följande:

    Men varför i hela friden skulle man vilja det? Eller ens gå med på det? Jag är också den någon är otrogen med... skulle aldrig göra det. Det är deras äktenskap, inte mitt... dom ska förstå varandra. Jag kan inte tillföra något till det.


    Haha ok - börjar fatta vad folk har menat i andra trådar när de klankat ned på folk som har sex med upptagna... mycket snack om att folk som har sex med upptagna (precis som folk som är otrogna) är själviska svin som bara tänker på sig själva och skiter i andra.

    Jag menar inte att säga att ni (älskamigmucho och why?) är själviska svin - jag känner er inte, och kan alltså inte uttala mig om det - men... en viss känslokyla tycker jag nog ändå att ni utstrålar... Jag var själv otrogen under mitt äktenskap, med gifta så väl som ogifta, och den ena av mina nuvarande fasta kk är gift. Ingetdera är nåt jag är stolt över, men det är ju som det är. Hade jag kunnat ha sex med andra med min mans tillåtelse när jag var gift, och hade min gifte kk kunnat ha tillåtelse från sin fru, hade det självfallet varit att föredra. Som det nu var och är fick och får det istället ske i smyg, och än så länge är det inte nån som har kommit på nån.

    Skulle det däremot komma ut, och någon av de försmådda parterna hade velat ha ett sånt här möte, så hade jag välkomnat tillfället att försöka ställa till rätta lite av den skada jag gjort... Om inte annat skulle ju de bedragna få tillfälle att skälla ut mig, vilket kanske hade hjälpt dem något :) Huruvida man som otrogen och/eller älskare/älskarinna kan tillföra nåt är ju inte ens egen sak att avgöra - om övriga parter hade velat ha ett sånt här möte får man ju anta att de anser att man kan tillföra nåt, och då tänker jag att man självklart skulle vilja komma, för att gottgöra så mycket det går... Själv hade jag ju däremot aldrig kallat till ett sånt möte, men det är ju en helt annan sak - det är ju inte jag som har blivit förorättad.

    Sen kan jag ju tillägga att jag håller med dig, älskamigmucho, om att det inte borde vara nån big deal, men det ÄR ju uppenbarligen ändå det för många, och det får man ju respektera, även om man inte själv förstår det, eller? 
  • älskam­igmuch­o
    Äldre 10 Feb 00:24
    #6

    Finns så många försmådda hustrur som vill säga att man förstört allt när mab knullat deras män men jag kan inte ta ansvar för att deras killar vill ta mig hellre än dem....

  • Äldre 10 Feb 00:43
    #7
    älskamigmucho skrev 2019-02-10 00:24:59 följande:

    Finns så många försmådda hustrur som vill säga att man förstört allt när mab knullat deras män men jag kan inte ta ansvar för att deras killar vill ta mig hellre än dem....


    Okej. Well, finns väl inte så mycket mer att säga då :)

    Älskar krocken mellan din nick och den bild du försöker ge av dig själv förresten :)
  • Anonym (why?)
    Äldre 10 Feb 09:38
    #8

    Det är självklart svårt att veta vilken sits vi alla utgår ifrån. Jag borde kanske varit tydligare. för min del var det väldigt tuff sits. Jag ville egentligen inte ha en sexrelation med honom, jag skämdes varje dag för den jag blivit, jag dömde att han kom tillbaks till mig och hur han behandlar sitt äktenskap. Jag dömde hans beteende och mitt beteende. Framförallt dömde jag honom för han hade som avsikt att fortsätta vara en otrogen ?äkta? man och har hållt på så i många år. Jag dömer valet att bedraga människor och jag dömer mig själv för att jag gick med i det smutsiga spelet.

    Det är denna situation jag utgår ifrån när jag gav mitt svar. Och det var ju inte så tydligt, så jag förstår om det lät känslokallt.

    Baserat på min erfarenhet med den mannen, så känner jag att hustrun skulle kanske tro att det är från mig hon behöver nåt. Men som jag personligen lärt mig i terapi så har jag högst svårt att tro att något jag kan säga skulle hjälpa henne i sitt liv å äktenskap. Kanske har jag fel. Men det jag isf skulle berätta för henne kommer nog göra saker såååå mkt värre för henne.

    Nu utgår jag också från en situation som i sin natur innebär att mannen aldrig skulle gå med på detta möte eftersom han levt ett dubbelliv så länge och han skulle få en hjärtattack.

    Ett personligt möte mellan henne å mig? Helt ärligt... och ha i åtanke att du inte känner mig, det skulle fullkomligt krossa henne att få veta vem hon är gift med. Deras barns relation till sin far liv skulle aldrig bli detsamma.

    Det var just pga detta som jag äntligen fann styrkan att säga nej: jag vill inte förstöra dessa människors hela liv.

  • Äldre 10 Feb 09:48
    #9
    Anonym (why?) skrev 2019-02-10 09:38:04 följande:

    Det är självklart svårt att veta vilken sits vi alla utgår ifrån. Jag borde kanske varit tydligare. för min del var det väldigt tuff sits. Jag ville egentligen inte ha en sexrelation med honom, jag skämdes varje dag för den jag blivit, jag dömde att han kom tillbaks till mig och hur han behandlar sitt äktenskap. Jag dömde hans beteende och mitt beteende. Framförallt dömde jag honom för han hade som avsikt att fortsätta vara en otrogen ?äkta? man och har hållt på så i många år. Jag dömer valet att bedraga människor och jag dömer mig själv för att jag gick med i det smutsiga spelet.

    Det är denna situation jag utgår ifrån när jag gav mitt svar. Och det var ju inte så tydligt, så jag förstår om det lät känslokallt.

    Baserat på min erfarenhet med den mannen, så känner jag att hustrun skulle kanske tro att det är från mig hon behöver nåt. Men som jag personligen lärt mig i terapi så har jag högst svårt att tro att något jag kan säga skulle hjälpa henne i sitt liv å äktenskap. Kanske har jag fel. Men det jag isf skulle berätta för henne kommer nog göra saker såååå mkt värre för henne.

    Nu utgår jag också från en situation som i sin natur innebär att mannen aldrig skulle gå med på detta möte eftersom han levt ett dubbelliv så länge och han skulle få en hjärtattack.

    ...

    Det var just pga detta som jag äntligen fann styrkan att säga nej: jag vill inte förstöra dessa människors hela liv.


    Vad bra att du förtydligade! Nu fattar jag precis hur du menar, och nä, du kan ju ha rätt i att den/de parter som hade velat ha ett sånt möte vill ha det, men helt enkelt inte vet sitt eget bästa. Intressant infallsvinkel - det är ju ofta så... att det vi tror vi behöver är det sista vi faktiskt behöver... Sen hade det ju självklart stått och fallit med att alla skulle vara med - om en eller flera av de inblandade känner att de inte vill eller kan så är det ju inte lönt. 
    Anonym (why?) skrev 2019-02-10 09:38:04 följande:

    det skulle fullkomligt krossa henne att få veta vem hon är gift med. Deras barns relation till sin far liv skulle aldrig bli detsamma.



    Nä men där är jag helt med dig - ett sånt här möte skulle ju bara vara aktuellt i en situation där alla redan fått reda på otroheten.

    Igen: tack för att du förtydligade!! Fattar precis nu, och håller nog, när jag tänker rätt på saken, med dig :)
  • Anonym (why?)
    Äldre 10 Feb 10:03
    #10

    Vill också tillägga att när jag föreställer mig ett sådant möte med 3 parter så känns det lite polygami över det. Låt oss säga att jag skulle tillfrågas och alla parter är med på det då skulle jag nästan känna mig lite... ja vet inte, som att vi för det första kittlar hans (vem det än må vara) ego... och som att jag plötsligt blivit en del av äktenskapet.

Svar på tråden Triangelmöte