• Anonym (Mod och ärlighet)

Triangelmöte

Alla ni otrogna, bedragna och älskare/älskarinnor! Hur skulle ni agera om ni blev inbjudna till ett möte efter otroheten där alla får säga sitt? Ett möte där den bedragna/e, den otrogna/e och älskaren/älskarinnan vuxet får möta varandra och berätta för alla inblandade hur ni ser på situationen!

Min point är då att om detta möte äger rum får alla inblandade ventilera sitt behov, framtidsdrömmar och agerande i otroheten, dvs en chans att ge svar och få svar från alla tre inblandade. Ingen blir förd bakom ljuset, alla får svar och kan förhålla sig till sanningen...

Vad säger ni? Vore inte detta ett möte som gagnar alla inblandade?

Vem vågar att vara med på mötet?

• Svar på tråden Triangelmöte
  • Kråkungen
    Anonym (why?) skrev 2019-02-10 10:03:25 följande:

Vill också tillägga att när jag föreställer mig ett sådant möte med 3 parter så känns det lite polygami över det. Låt oss säga att jag skulle tillfrågas och alla parter är med på det då skulle jag nästan känna mig lite... ja vet inte, som att vi för det första kittlar hans (vem det än må vara) ego... och som att jag plötsligt blivit en del av äktenskapet.

Hahaha - ja... det skulle ju kunna kännas lite skumt... 

Anledningen till att jag skapade denna tråd är min egen situation som jag önskade lösa genom att ha ett möte med alla inblandade i otroheten.

Min man hade en längre relation med en annan kvinna och hon blev kär. Ville gifta sig och skaffa barn med min man. Hon har haft svårt att gå vidare efter min man bröt kontakten. Jag och min man har pratat med varandra i stort sett varje dag efter älskarinnan avslöjade otroheten .

Mötet vore en chans för henne att få svar på sina frågor från min man. Sitter vi med alla tre har man svårare att ljuga, inbillar jag mig.Hon får också se att jag och min man är enade och det kan hjälpa henne att släppa taget känslomässigt. Det blir ju lätt så att man romantiserar en relation över tid och mötet blir en verklighet utan fantasi.

Min vinst i mötet är att jag får svar på frågor såsom om min man har berättat allt, se samspelet den emellan för att se om sanningen kommit fram. Jag kommer slippa lägga tid på att analysera nya kontaktförsök. Jag är INTE en person som vill spy ut skit på älskarinnan. Tycker synd om henne, eftersom hon har mist en härlig man.och hoppas fortfarande att det ska bli dem. Hon sitter ju och väntar förgäves.

Min mans vinst blir att han får en gladare hustru som kan gå vidare utan att må dåligt över framtida kontaktförsök.

Kråkungen tycker jag resonerar mycket moget! Eloge till dig!

• Kråkungen
    Anonym (Mod och ärlighet) skrev 2019-02-10 16:36:08 följande:

Anledningen till att jag skapade denna tråd är min egen situation som jag önskade lösa genom att ha ett möte med alla inblandade i otroheten.

Min man hade en längre relation med en annan kvinna och hon blev kär. Ville gifta sig och skaffa barn med min man. Hon har haft svårt att gå vidare efter min man bröt kontakten. Jag och min man har pratat med varandra i stort sett varje dag efter älskarinnan avslöjade otroheten .

Mötet vore en chans för henne att få svar på sina frågor från min man. Sitter vi med alla tre har man svårare att ljuga, inbillar jag mig.Hon får också se att jag och min man är enade och det kan hjälpa henne att släppa taget känslomässigt. Det blir ju lätt så att man romantiserar en relation över tid och mötet blir en verklighet utan fantasi. 

Min vinst i mötet är att jag får svar på frågor såsom om min man har berättat allt, se samspelet den emellan för att se om sanningen kommit fram. Jag kommer slippa lägga tid på att analysera nya kontaktförsök. Jag är INTE en person som vill spy ut skit på älskarinnan. Tycker synd om henne, eftersom hon har mist en härlig man.och hoppas fortfarande att det ska bli dem. Hon sitter ju och väntar förgäves.

Min mans vinst blir att han får en gladare hustru som kan gå vidare utan att må dåligt över framtida kontaktförsök.

Oj - ja, det här är ju en ytterligare situation... Här tror jag definitivt att det hade varit en jättebra idé med ett sånt möte. Har du föreslagit det för din man och/eller älskarinnan? Vad har reaktionen blivit i så fall?

Jag tycker det är jättefint att du och din man kan prata kring vad som hänt, och att du kan se det från hans perspektiv också, även om jag är övertygad om att det inte är eller har varit någon dans på rosor. Och fantastiskt storsint att du kan se älskarinnans förlust istället för att hata henne! Du ger mig en eloge (tack!) men jag tycker du är minst lika mycket värd en.
  • Anonym (why?)
    Anonym (Mod och ärlighet) skrev 2019-02-10 16:36:08 följande:

Jag kan inte se varför du inte ska föreslå det... Jag är väldigt nyfiken på att höra om din man skulle gå med på det?
  • Kråkungen
    Anonym (why?) skrev 2019-02-10 17:15:18 följande:
    Jag kan inte se varför du inte ska föreslå det... Jag är väldigt nyfiken på att höra om din man skulle gå med på det?
    Håller med! :)

Min man gick med på det direkt, han vill bara att jag och fd älskarinnan ska må så bra som möjligt i efterverkningarna av otroheten.

Vet inte hur den tredje parten ställer sig till mötet, dock? Att våga fråga om ett möte är mer nervöst än att delta.

• Anonym (AAA)
    Anonym (Mod och ärlighet) skrev 2019-02-08 22:14:54 följande:

Alla ni otrogna, bedragna och älskare/älskarinnor! Hur skulle ni agera om ni blev inbjudna till ett möte efter otroheten där alla får säga sitt? Ett möte där den bedragna/e, den otrogna/e och älskaren/älskarinnan vuxet får möta varandra och berätta för alla inblandade hur ni ser på situationen!

Min point är då att om detta möte äger rum får alla inblandade ventilera sitt behov, framtidsdrömmar och agerande i otroheten, dvs en chans att ge svar och få svar från alla tre inblandade. Ingen blir förd bakom ljuset, alla får svar och kan förhålla sig till sanningen...

Vad säger ni? Vore inte detta ett möte som gagnar alla inblandade?

Vem vågar att vara med på mötet?

Jag skulle tagit med mig vapen till ett sådant möte.

Svarar AAA: Man behöver inte ha med vapen om man redan har det bästa vapnet: ärlighet

• Anonym (why?)
    Anonym (Mod och ärlighet) skrev 2019-02-10 19:25:47 följande:

Min man gick med på det direkt, han vill bara att jag och fd älskarinnan ska må så bra som möjligt i efterverkningarna av otroheten.

Vet inte hur den tredje parten ställer sig till mötet, dock? Att våga fråga om ett möte är mer nervöst än att delta.

När/hur kommer du fråga henne? Känner hon till att du vet?
  • Elefantmannen2

1. Jag skulle never, ever gå på ett sånt möte. Personer som vill veta allt och inte kan släppa/acceptera faktum är ute och slirar. Detaljer har aldrig någonsin hjälpt någon. 

2. Som sidokille har jag noll samvetskval. Det är motparten som står för beslutet.. Funkar det och hen testat sitt marknadsvärde är det bara bra. Antingen går hen hem till sin partner lyckligare och med högre självförtroende eller så inser hen att de tragglar på i ett förhållande som är skadligt och går vidare. 
    Det blir aldrig med mig, jag är uselt pojkvänsmaterial. Det är dessutom en usel ide att bli tillsammans med någon man varit otrogen med, det kommer alltid att ligga och skava i det undermedvetna. 

Jag är inte boven, jag är en katalysator och värdemätare i ett förhållande.

Svar på tråden Triangelmöte