Anonym (Mod och ärlighet) skrev 2019-02-10 16:36:08 följande:
Anledningen till att jag skapade denna tråd är min egen situation som jag önskade lösa genom att ha ett möte med alla inblandade i otroheten.
Min man hade en längre relation med en annan kvinna och hon blev kär. Ville gifta sig och skaffa barn med min man. Hon har haft svårt att gå vidare efter min man bröt kontakten. Jag och min man har pratat med varandra i stort sett varje dag efter älskarinnan avslöjade otroheten .
Mötet vore en chans för henne att få svar på sina frågor från min man. Sitter vi med alla tre har man svårare att ljuga, inbillar jag mig.Hon får också se att jag och min man är enade och det kan hjälpa henne att släppa taget känslomässigt. Det blir ju lätt så att man romantiserar en relation över tid och mötet blir en verklighet utan fantasi.
Min vinst i mötet är att jag får svar på frågor såsom om min man har berättat allt, se samspelet den emellan för att se om sanningen kommit fram. Jag kommer slippa lägga tid på att analysera nya kontaktförsök. Jag är INTE en person som vill spy ut skit på älskarinnan. Tycker synd om henne, eftersom hon har mist en härlig man.och hoppas fortfarande att det ska bli dem. Hon sitter ju och väntar förgäves.
Min mans vinst blir att han får en gladare hustru som kan gå vidare utan att må dåligt över framtida kontaktförsök.
Kråkungen tycker jag resonerar mycket moget! Eloge till dig!
Oj - ja, det här är ju en ytterligare situation... Här tror jag
definitivt att det hade varit en jättebra idé med ett sånt möte. Har du föreslagit det för din man och/eller älskarinnan? Vad har reaktionen blivit i så fall?
Jag tycker det är jättefint att du och din man kan prata kring vad som hänt, och att du kan se det från hans perspektiv också, även om jag är övertygad om att det inte är eller har varit någon dans på rosor. Och fantastiskt storsint att du kan se älskarinnans förlust istället för att hata henne! Du ger mig en eloge (tack!) men jag tycker du är minst lika mycket värd en.