Inlägg från: Anonym (Nybörjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nybörjare)

Bakgrundskoll inför dejt

Strax över 40 år och tänkte börja dejta lite . Har lagt upp en profil på HappyPancake så vi får väll se hur det går, blir ju lite nervös efter att ha läst lite trådar här men är egentligen inte speciellt orolig.

Funderade bara lite på om ni gör några sk bakgrundskontroller innan ni faktiskt beger er iväg på en dejt? Tex Ratsit, Facebook, inkomstkontroll osv.

Tror inte jag kollar så mycket, men nyfiken på vad andra kanske kollar om mig!?

• Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt
  • Anonym (Nybörjare)
    Chattisen skrev 2019-02-09 22:13:22 följande:

Haha men gör folk sånt?

Vet inte , en antar det! Nyfiken!!
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym (Vc) skrev 2019-02-09 22:17:53 följande:

Självklart kollar man upp så mycket man kan innan man träffar någon.

Vad kollar du då? Jag menar inte vad du faktiskt frågar personen utan mer vad du snokar fram . Kollar du tex inkomst? Läste i en annan tråd att för vissa är inkomst väldigt viktigt och blev därför nyfiken.
  • Anonym (Nybörjare)
    Chattisen skrev 2019-02-09 22:22:59 följande:

Jo iof klart man har snokat lite, innan man tar ett beslut av att höra av sig, typ ålder eller status. Skulle dock aldrig kolla upp någons inkomst, det känns lite grisigt.

Status?

Ålder? Du menar om personen ljuger om sin ålder? Usch, jag hade blivit extremt av om någon ljög om sin ålder på en dejtingsida...gör folk detta..?!
  • Anonym (Nybörjare)

Det verkar som om jag ska dubbelkolla vilka bilder jag har öppna på FB! Kanske tänka igenom dessa lite .

• Anonym (Nybörjare)
    baralillatant skrev 2019-02-09 22:42:24 följande:

Självklart kollar man om basic grejer som säger verkar stämma. Vart dom bor, ålder osv. Efter jag var nära att bli våldtagen av en dejt och fick reda på att han redan var dömd för en våldtäkt så kollar jag även Lexbase.

Men jag gissar att dom flesta inte gör det.

Beklagar! Bra att du kollar nu!!
  • Anonym (Nybörjare)

Spännande att så många ändå kollar en hel del!

Är lite förvånad att fler inte kollar ekonomin, men det kanske beror på att det syns hyfsat ändå. Tänker på hur man bor, reser och vilken bil man har. Visst, det är inte 100% men ganska få med kass ekonomi kör en sprillans ny Volvo/Volkswagen modell större. Eller så är det faktiskt så att det inte är en viktig parameter i partnerval.

Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt