Inlägg från: Anonym (Hnbxf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hnbxf)

Bakgrundskoll inför dejt

Kollar Ratsit och Lexbase pga att det finns en del gifta/upptagna män som utger sig för att vara singlar. Lexbase kollar jag då jag inte vill dejta någon som har ett kriminellt förflutet.

• Anonym (Hnbxf)
    Chattisen skrev 2019-02-09 23:27:20 följande:

Tror jag skiter i att dejta.. verkar ju galet om man måste leta rätt på någons förflutet.

Ja har man något att dölja är det större risk att bli avslöjad nuförtiden. De som hänger på datingsiter är nog mer försiktiga/misstänksamma idag än för typ 10-15 år sedan pga det numera finns fler idioter (både kvinnor och män) som har oärliga avsikter.
  • Anonym (Hnbxf)
    Anonym (Riskminimering) skrev 2019-02-10 08:24:17 följande:

Jag kollar mot Facebook, ratsit och lexbase. Alltid. Första träffar alltid dagtid på offentlig plats. Vid träff hemma hos honom så lämnar jag adressen till en kompis och ber om att hon ringer mig.

Det som män är mest verkar vara rädda är att dejten ska visa sig vara fet eller att hon ska skratta åt honom. Det vi kvinnor känner att vi behöver skydda oss mot är att bli våldtagna eller mördade.

Exakt så!
  • Anonym (Hnbxf)
    Chattisen skrev 2019-02-10 09:58:27 följande:
    Det finns verkligen galningar, både kvinnor och män. Men att ständigt vara på sin vakt, att ha kontroll över allt som händer en, det tar bort livskvalitén. Ibland är naiv och lyckligt ovetande ett ok alternativ, annars skulle vi säkert stanna hos en och samma person, (om man ens vågar träffa någon). Det gäller kanske att dejta bland dem man vet vilka det är, vänners vänner, etc. då slipper man leka polis och stalka någons förflutna.

Jag har inget att dölja,
    Chattisen skrev 2019-02-10 09:58:27 följande:
    Det finns verkligen galningar, både kvinnor och män. Men att ständigt vara på sin vakt, att ha kontroll över allt som händer en, det tar bort livskvalitén. Ibland är naiv och lyckligt ovetande ett ok alternativ, annars skulle vi säkert stanna hos en och samma person, (om man ens vågar träffa någon). Det gäller kanske att dejta bland dem man vet vilka det är, vänners vänner, etc. då slipper man leka polis och stalka någons förflutna.

Eftersom jag inte har något att dölja är jag självklart okej med att min dejt kollar upp mig innan vi träffas, varför blir DU kränkt av att någon tar del av fakta som finns i OFFENTLIGA register? Låter mer och mer som att du inte har rent mjöl i påsen.
Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt